Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Formation Continue du Supérieur

27 février 2014

QS World University Rankings by Subject 2014

The annual QS World University Rankings by Subject is a comprehensive guide to the world’s top universities in a range of popular subject areas. Using data on reputation and research citations, the rankings highlight the 200 top universities in the world for 30 individual subjects. Explore each subject area below and discover the specialist strengths of universities worldwide.

Arts & Humanities

27 février 2014

Classement mondial QS World University Rankings : la France au top !

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaireLes résultats du classement mondial QS World University Rankings, par disciplines, viennent d'être dévoilés. Un palmarès dans lequel la France figure en bonne place, et ce dans plusieurs domaines !
Les universités françaises peuvent se montrer excellentes sur le plan international. Preuve en est : elles sont 18 à être classées dans le Top 50 du palmarès QS World University Rankings, dont trois dans le Top 20 de leur discipline ! Ce palmarès mondial hisse ainsi la France parmi les meilleurs, dans de nombreux champs d'études. Suite...

27 février 2014

Les étudiants suisses privés d'Erasmus+ dès la prochaine rentrée

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaireL'Europe n'a pas bien apprécié que le "oui" l'emporte en Suisse, lors du référendum instaurant des quotas d'immigrés. Conséquence : elle a décidé d'exclure les étudiants suisses du programme Erasmus+, et ce dès la prochaine rentrée. Mais les Suisses estiment que l'Europe fait là une grave erreur, et que ce n'est pas dans son intérêt.
C'est ce qui s'appelle de sacrées représailles ! Alors que les Suisses ont voté massivement en faveur de la mise en place d'un quota d'immigrés, lors d'un récent référendum, l'Europe n'a pas tardé à riposter. L'Union européenne a en effet décidé d'exclure les étudiants suisses du programme Erasmus+, et ce dès la rentrée prochaine. Suite...

27 février 2014

The quick fix for online education: Make instructors binge on TED talks

By Adam Ring. In a 2010 talk, TED curator Chris Anderson describes the concept of “crowd-accelerated innovation”—a self-fueling cycle of learning which has accelerated through the ubiquity of web-based video. In Anderson’s view, this mechanism of iteration and immediate feedback has made the Ted Talk and many other iterative processes evolve in dramatic ways. Anderson explains that part of the reason TED evolved so quickly is that you had some of the best and most creative individuals in the world prepare extensively for their talk by watching their predecessors. Through this iterative process, the presentations consistently improve—if only out of fear of disappointing their audience. This phenomenon can also be felt in many areas of society from dance to politics but also underpins the innovation going on in the rapidly evolving landscape for Massive Open Online Courses (MOOCs). More...

27 février 2014

Do Profs Own Their Own MOOCs? A Halftime Report from #FutureEd

http://www.hastac.org/files/imagecache/Small/hastac-icon.jpgBy Cathy Davidson. As many of you know, I have just accepted a position directing the Futures Initiative at the Graduate Center, City University of New York, the largest public urban university in the U.S.   I have had a great run at Duke and will miss so many faculty and students and, at the same time, I am thrilled beyond words to be pat of such a great, vibrant institution as the Graduate Center and part of an effort to "advance collaborative and participatory innovation in higher education.."  Here's the official Graduate Center press release. Interestingly, several people who have written to congratulate me have been very concerned about whether I will be able to run my MOOC again at the GC. More...

27 février 2014

How digital publishing is changing higher education

eCampus NewsBy Karen McCavitt. If you’re accepted to Harvard Business School, you can look forward to learning alongside the eggheads and overachievers deemed worthy by the school’s admissions office, Bloomberg Businessweek reports. HBS has also launched a massively open online course, or MOOC, as have other heavyweight MBA programs. If you enroll in an HBS MOOC, you can look forward to learning alongside … exactly whom. More...

27 février 2014

The next problem for MOOCs starts with a rap genius intern

eCampus NewsIf you’re accepted to Harvard Business School, you can look forward to learning alongside the eggheads and overachievers deemed worthy by the school’s admissions office, Bloomberg Businessweek reports. HBS has also launched a massively open online course, or MOOC, as have other heavyweight MBA programs. If you enroll in an HBS MOOC, you can look forward to learning alongside … exactly whom. More...

27 février 2014

There are a lot more women in MOOCs than once thought

eCampus NewsBy . The higher education kerfuffle caused by 2013 surveys showing yawning gender gaps in massive open online courses (MOOCs) may have been premature. An online visualization tool breaking down reams of MOOC data from the edX partnership between Harvard University and the Massachusetts Institute of Technology (MIT) painted a much more equitable gender split in students taking the experimental courses around the world. More...

27 février 2014

MOOCs go to high school

eCampus NewsBy Jaccii Barmer. The University of Houston (UH) System will offer two massive open online courses (MOOCs) designed to help high school students prepare for the College Board’s Advanced Placement (AP) Calculus and Statistics exams in May.
The massive courses, known as “Preparing for the AP Calculus AB Exam” and “Preparing for the AP Statistics Exam,” will be made available through Coursera. More...

27 février 2014

Lancement de la première session du concours commun Ambitions+

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaireOn connaît désormais la date de la première session d'Ambitions+. Le coup d'envoi de ce concours commun à cinq écoles de commerce et de management sera donné le 1er mars prochain. Mais pas de panique pour les candidats qui ne se sentent pas prêts : d'autres sessions sont d'ores et déjà programmées.
C'est officiel : la première session du concours commun Ambitions+ se tiendra le 1er mars prochain, et les épreuves orales s'échelonneront du 3 au 8 mars. Et quatre autres sessions sont d'ores et déjà programmées, en avril, en mai, en juin, et en septembre ; et elles devraient se dérouler à Paris, Rennes, Bordeaux, Lyon, Toulouse, Montpellier et Nice. Suite...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 885
Formation Continue du Supérieur
Archives