Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
28 janvier 2015

3 Tips for Making the Most of a Study Abroad Program in the Arab Region

By . Looking into everything from the weather to transportation options in advance can ease the transition.
Studying abroad can be a life-changing experience for students, exposing them to new places, customs and foods, as well as new ways of thinking. More...

28 janvier 2015

Focus on higher education to improve states' economy

LogoBy Anjuli Bhargava. To attract foreign investment in the education sector, the govt needs to clear the foreign universities Bill but it also needs to amend and align the way different arms of the govt treat FDI in the education sector. More...

28 janvier 2015

Books and Written culture of the Islamic world. Studies to Claude Gilliot on the occasion of his 75th birthday

IremamBooks and Written culture of the Islamic world. Studies to Claude Gilliot on the occasion of his 75th birthday, edited by Andrew Rippin and Roberto Tottoli, Leiden, Brill, Coll. Middle East and Islamic Studies, 2015, 396 p.
En savoir plus sur Claude Gilliot, Professeur émérite AMU/Iremam.

Presentation
An international group of twenty-one friends and colleagues join together to explore authors, genres and traditions of the Muslim world reflecting and honoring the contribution of Claude Gilliot to Islamic studies.
More information

Contents
Source
 : http://www.mehdi-azaiez.org/Books-and-Written-culture-of-the

Professori emerito Claudio Gilliot latina dedicatio / Francesco Zappa
Claude Gilliot, A Biographical Sketch / Roberto Tottoli and Andrew Rippin
Criteria for Authenticity of Prophecy in ’Abd al-Masih al-Kindi’s Risala / Emilio Giuseppe Platti
Muhammad b. Ishaq Sahib al-Maghazi : Was His Grandfather Jewish ? / Michael Lecker
Les Ma’ani al-Qur’an d’al-Farra’ ou la theologie temperee par la philologie / Pierre Larcher
Al-Mubarrad (d. 285/898) and Polysemy in the Qur’an / Andrew Rippin
Abu Hayyan al-Tawhidi, l’arabe et le Bedouin / Abdallah Cheikh-Moussa
The hashiya of Ibn al-Munayyir (d. 683/1284) on al-Kashshaf of al-Zamakhshari / Walid A. Saleh
New Light on the Translation of the Qur’an of Ludovico Marracci from His Manuscripts Recently Discovered at the Order of the Mother of God in Rome / Roberto Tottoli
Le contre-discours coranique et la construction d’une figure de l’opposant / Mehdi Azaiez
Presentation coranique des messages prophetiques anciens : l’attitude de kufr denoncee / Anne-Sylvie Boisliveau
Locating the Qur’an in the Epistemic Space of Late Antiquity / Angelika Neuwirth
Wirkende Worte : Das Hadith und die Metaphysik / Tilman Nagel
Gedanken zur Charakteristik der arabischen gnomischen Poesie der fruhen Abbasidenzeit / Reinhard Weipert
Ecrire le secret sans le reveler : Remarques sur le vocabulaire technique de la poesie mystique persane / Mohammad Ali Amir-Moezzi
Ibn Abi l-I ?ba ? al-Misri et son traite sur le debut des sourates / Denis Gril- Lisan ’arabiyy mubin
"klares Arabisch" ? : oder : "offenbar Arabisch", gar "geoffenbartes Arabisch" ? / Manfred Kropp
More Light on Muhammad’s Pre-existence : Qur’anic and post-Qur’anic Perspectives / Uri Rubin
La presentation du Prophete au Temple / J.M.F. Van Reeth
Connecting Moses and Muhammad/ Jane Dammen McAuliffe
Moise et le rocher de la querelle / Jean-Louis Declais
Abraham, Hagar and Ishmael at Mecca : A Contribution to the Problem of Dating Muslim Traditions / Harald Motzki
Index.






4e de couverture - 153.5 ko. Voir l'article...

27 janvier 2015

« Orientation Pays de la Loire à votre écoute » : 7500 appels en 2014

Orientation Pays de la LoirePlus de 8 années d’existence et toujours autant d’appels à la plateforme régionale « Orientation Pays de la Loire à votre écoute ». Retour sur l’année 2014.
Les publics ont des caractéristiques relativement similaires aux années précédentes. Le public est majoritairement féminin avec 61 % de femmes et 39 % hommes. Les deux tiers ont entre 25 et 45 ans. On compte 25 % de jeunes de moins de 25 ans et 11 % de personnes de plus de 45 ans. 61 % sont des demandeurs d’emploi et 21 % des salariés. Les niveaux de formation sont également répartis : 1/3 de niveau V et moins, 1/3 de niveau IV et 1/3 niveau III et plus. Notons que si la plateforme est avant tout destinée au grand public, 13 % des appels viennent de professionnels à la recherche d’informations en dehors de leur champ de compétences. Voir l'article...

26 janvier 2015

2nd Academicus Event Maribor on Academic Excellence

http://www.ireg-observatory.org/templates/sub_business2/images/ireg_top2013.pngThe 2nd Academicus event Maribor that took place at the University of Maribor between January 19th – 20th, 2015, in co-organisation between the IREG Observatory, Jiao Tong University Shanghai and University of Maribor attracted 75 participants from different states, especially the neighbouring states of Slovenia Italy, Croatia and Austria, but also from farer states, as Saudi Arabia and India. More...

26 janvier 2015

New Green Ranking Results

http://www.ireg-observatory.org/templates/sub_business2/images/ireg_top2013.pngUniveritas Indonesia has produced the fifth edition of its UI GreenMetric World Universities Rankings, which measure “universities efforts towards campus sustainability and environment friendly university management..” The rankings began in 2010 following a conference in Indonesia in 2009. The criteria are Setting and Infrastructure, Energy and Climate Change, Waste, Water and Transportation. A total of 360 universities from 62 countries were ranked. Participation is entirely voluntary and there were no Korean or Mainland Chinese universities in the rankings. More...

26 janvier 2015

Droit des entreprises (2nd Edition)

Ce MOOC permet de comprendre comment une entreprise naît et vit, du point de vue juridique. Quelles sont les règles à respecter pour constituer et immatriculer une société, comment fonctionne une assemblée d’associés, quels sont les pouvoirs des dirigeants, quelles responsabilité encourent-ils, qu’est-ce que le gouvernement d’entreprise, la RSE, les pactes d’actionnaires, etc. More...
26 janvier 2015

Now or never? Strategies for dealing with procrastination

Now or never? Strategies for dealing with procrastination
Jade Kelsall; Omar Sattaur
Articulate Storyline source file for the online resource found at: https://www.escholar.manchester.ac.uk/learning-objects/mle/counselling/p..."This resource examines some of the practical strategies that you can use to help you to overcome your procrastination.." More...
26 janvier 2015

OpenEducationEuropa - L'Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne

Héritière à la fois de la Sorbonne et de la Faculté de droit du Panthéon, Paris 1 est l'une des universités de premier plan dans le domaine des sciences humaines et sociales comme dans celui du droit et de l'économie.
Depuis sa constitution en 1971, Paris 1 a constamment exprimé son attachement à un modèle universitaire combinant ouverture et recherche de l'excellence, assumant la responsabilité d'accueillir le public étudiant le plus nombreux et diversifié parmi les universités françaises, mais aussi de se positionner comme l'une des premières institutions de recherche dans ses domaines, comme l'attestent différents indicateurs. Paris 1 a été constamment présente dans le développement de nouvelles filières. Elle fut l'une des premières à se doter d'une mission en charge de relations globales avec les entreprises.
Les orientations stratégiques propres à Paris visent à conforter le rôle d'acteur majeur de Paris 1 dans la recherche et l'enseignement en Sciences Humaines et Sociales. Pour cela Paris 1, membre fondateur du PresHésam, entend structurer et dynamiser sa recherche, renforcer l'attractivité de ses diplômes et la réussite de ses étudiants et s'affirmer comme acteur international. Paris 1 inscrit son engagement en faveur de l'insertion dans le cadre d'un dispositif global constitué en direction « Partenariats Entreprises et Insertion Professionnelle ».
Ce dispositif permet une amélioration décisive du suivi de l'insertion, de favoriser l'accès des étudiants et diplômés à l'offre de stages et d'emplois. More...

26 janvier 2015

Top 10 eLearning Statistics and Facts For 2015

Countless reports, surveys, and studies have shown that eLearning industry isn’t showing any signs of slowing down. In fact, an increasing number of individuals, corporations, and institutions are turning to eLearning as they recognize its effectiveness and its convenience. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 150
Formation Continue du Supérieur
Archives