Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
21 février 2015

Principles of State Responsibility to Protect Higher Education

LogoThe report Institutional Autonomy and the Protection of Higher Education from Attack, published in October 2013, examined for the first time the interdependence of institutional autonomy and security. The report's recommendations included calls for raising awareness and developing shared principles. This led to the report Education Under Attack, 2014, which documented attacks on higher education in 28 countries. More...

21 février 2015

Global demand for English higher education: Latest shifts and trends

HEFCE logoThis report examines shifts in enrolments of international students in higher education in England, and explores what might have caused them. It focuses on the entrant student population, which indicates the latest developments in student enrolments. It is one of a series of analyses by HEFCE of current data and future trends in higher education. More...

20 février 2015

Rapport :: conventions entre lycées et EPSCP

Logo AmueL’IGAENR publie un rapport sur la mise en œuvre des conventions entre lycées disposant de formations d'enseignement supérieur et établissements publics à caractère scientifique, culturel et professionnel (EPSCP). Ces conventions devraient engendrer une évolution des pratiques des enseignants du secondaire et du supérieur et contribuer à des rapprochements dans le domaine pédagogique. Le rapport préconise une série de mesures notamment en matière de pilotage, de contenu et de suivi afin de faciliter l’évaluation de l’impact effectif de ces conventions.

En savoir + :: IGAENR : rapport n° 2014-069

17 février 2015

L’Institut de l’entreprise affirme l’inadapatation de l’apprentissage

http://alternatives-economiques.fr/blogs/abherve/files/abherve.jpgSur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. Dans un contexte général qui tend à faire de  l’apprentissage, la solution miracle, à la question de l’insertion des jeunes dans le monde du travail, il est intéressant de nous pencher sur l’analyse de l’Institut de l’entreprise, sous la plume de Charles de Froment, dans un rapport intitulé “L’ère du sur-mesure Solutions pour l’emploi des jeunes“. Voir l'article...
17 février 2015

Fonds européens “une gestion peu efficace et coûteuse” dit la Cour des Comptes

http://alternatives-economiques.fr/blogs/abherve/files/abherve.jpgSur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. La toujours médiatisé rapport public de la Cour des Comptes comporte une chapitre intitulé La gestion par la France des fonds structurels européens : améliorer, simplifier, évaluer.
De celui-ci nous reproduisons quelques paragraphes dont le contenu rejoint un certain nombre d’observations faites dans ce blog, dont nous signalons le lien, même si, bien sur, le vocabulaire est différent. Voir l'article...
16 février 2015

NMC Horizon Report: 2015 Higher Education Edition

By Stephen Downes - Stephen's Web. NMC Horizon Report: 2015 Higher Education Edition
Various authors, New Media Consortium, 2015/02/14
The latest Horizon Report for higher education has arrived. As always, I think the report should begin by reviewing previous editions of the reports and identifying corrections to its methodology that will improve projections. Or at the very least there ought to be some requirement of consistency in the outcome. Compare this year's report to 2010's, 2011's, 2012's, 2013's and 2014's for example. More...

16 février 2015

Practical, free report on #mobile pedagogy for English #language teaching and learning

Inge Ignatia de WaardBy Inge Ignatia de Waard. The 46 page research report on 'Mobile pedagogy for English language teaching and learning: a guide for teachers' is a practical and informative report. The report was written by experts (Agnes Kukulska-Hulme, Lucy Norris and Jim Donohue) in the field that combine a strong theoretical background with experienced practical projects, this combination clearly adds to the relevance of the report. Read more...
16 février 2015

La Cour : 1924 recommandations

Sur le blog "Histoires d'universités" de Pierre Dubois. La Cour des comptes a rendu public, le 11 février 2015, son rapport public annuel. Ce rapport se compose de deux tomes. Le premier expose une sélection d’observations et de recommandations. Le second traite de l’organisation, des missions de la Cour et des suites données aux recommandations formulées antérieurement.
Trois rapports 2015 concernent l’enseignement supérieur et la recherche. 1. Le réseau des œuvres universitaires et scolaires : une modernisation indispensable. 2. La gestion des chercheurs : des améliorations encore nécessaires. 3. Le chantier de Jussieu et la conduites des grandes opérations immobilières des universités franciliennes : des enseignements à tirer. Suite...

15 février 2015

Improving equity in higher-education attainment is imperative

Résultat de recherche d'images pour "the hill logo"By Laura W. Perna. Students from high-income families are considerably more likely than students from low-income families to earn a college degree. As reported in "Indicators of Higher Education Equity in the United States: 45 Year Trend Report," a February 2015 report by the Pell Institute and the Alliance for Higher Education and Democracy (AHEAD), dependent students from families in the highest income quartile are now eight times more likely than dependent students from families in the lowest income quartile to earn a bachelor's degree by age 24. More...

15 février 2015

Take-Away From the Gates Report on Faculty

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/large/public/CRW.jpgBy Lee Skallerup Bessette. The Gates Foundation just released a really interesting report on Faculty Trends (PDF). The focus of the report, based on a robust amount of survey data and informed by a solid review of the literature, is professors’ adoption of technology in their teaching and what motivates them to adopt new approaches to their teaching. It’s a really informative report, especially from a faculty development perspective. Read more...
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 332
Formation Continue du Supérieur
Archives