The African Virtual University (AVU), in partnership with the African Development Bank, is launching 29 Open Distance and eLearning Centres in 21 African countries over the next seven months.
This is designed to provide African learners with greater access to higher education opportunities.
The centres will strengthen AVU's network, and will be located in 27 institutions across Africa. The first launch took place at the Open University of Sudan on 11 August 2014. Subsequent launches will take place over the next seven months until early 2015. More...
The power of online education, and one man’s path to become a world business leader
Ankit Khandelwal’s dream is as simple as it is complex; become a world business leader within 10 to 15 years.
After discovering massive open online courses (MOOCs) and their potential for self development, Ankit designed the ‘envisioning a 21st century global manager’ project after two months of brain-storming in early 2012.
Ankit took online courses in general management (human resources, business strategy etc.) and future trends (urban planning, demographic changes, environmental law and policy, and disaster preparation). He accessed the courses through MIT OpenCourseWare, Open Education Consortium Open Yale Courses, Open Learning Initiative- Carnegie Mellon University, Copenhagen Business Center and a variety of MOOC platforms including edX, Coursera, NovoEd and Open2study. More...
Suivre des cours par correspondance
Il n’est pas toujours évident de se rendre dans un établissement de formation. Pour répondre à ce type de besoin, des organismes proposent aujourd’hui des cours par correspondance, à suivre de chez soi. Parmi les nombreuses formations proposées, on trouve des projets professionnels pour de nombreux types de métiers. Voir l'article...
Décret relatif aux modalités de la FOAD
Décret relatif aux modalités de la FOAD
Retrouvez le décret détaillé en cliquant ICI
FOAD. Un décret du 20 août 2014 précise les mentions nécessaires à la description des moyens d’encadrement des FOAD (formations ouvertes ou à distance) et les modalités selon lesquelles la personne qui suit une formation de ce type peut recourir à une assistance. Il précise en outre les justificatifs à prendre en compte pour établir l’assiduité d’une personne lors d’une formation à distance.
Formations ouvertes ou à distance (FOAD) : un premier décret d'application de la loi du 5 mars 2014
Publié au journal officiel du 22 août, le premier décret d'application de la loi du 5 mars 2014 concerne les organismes de formation professionnelle continue qui organisent des séquences de formation ouvertes ou à distance.
Ce décret n°2014-935 du 20 août précise les mentions nécessaires à la description des moyens d'encadrement de ces formations ouvertes ou à distance et les modalités selon lesquelles la personne qui suit une formation de ce type peut recourir à une assistance.
Il précise également les justificatifs à prendre en compte pour établir l'assiduité d'une personne lors d'une formation à distance.
Voir le décret du 20 août 2014. Voir l'article...
Learning environments: a critical component of the design of online teaching
I am now working on Chapter 5, ‘The design of teaching and learning.’
I’m offering you here my first thoughts on the design of teaching and learning, with a particular focus on creating and working with a rich learning environment that will support students’ learning. Read more...
Trust in online education on the rise
By Ron Bethke. A growing trust in digital institutions is occurring with online learning. According to a new Gallup poll, more U.S. adults (out of a random sample of about 1,000) agree or strongly agree that online colleges and universities offer high-quality education. More...
What Google can teach colleges about servers
By . Campus IT departments, especially as officials face near-constant budget challenges, have largely turned away from what was once a common and straightforward way to keep server rooms at a reasonable temperature: Blast air conditioning into those rooms at all hours of the day. More...
Réforme de la formation professionnelle : FOAD
Publication du décret n° 2014-935 du 20 août 2014 relatif aux formations ouvertes ou à distance
« Publics concernés : les organismes dispensateurs de formation professionnelle continue.
Objet : mise en œuvre des actions de formation qui se déroulent en tout ou partie à distance et détermination des justificatifs permettant d'établir l'assiduité d'un stagiaire.
Entrée en vigueur : le décret entre en vigueur le lendemain de sa publication.
Notice : ce décret a pour objet de préciser les mentions nécessaires à la description des moyens d'encadrement des formations ouvertes ou à distance et les modalités selon lesquelles la personne qui suit une formation de ce type peut recourir à une assistance.
Il précise en outre les justificatifs à prendre en compte pour établir l'assiduité d'une personne lors d'une formation à distance…. »
How to reach out to students within the digital realm
By Natalie Samson. Most of the conversation around digital tools in Canadian higher education has been limited to the classroom, marketing and fundraising. But, according to Hamza Khan, there’s one department that’s been noticeably missing from this discussion: student affairs. Mr. Khan is working hard to change that as coordinator of Ryerson University’s recently unveiled student affairs creative team (he was digital community facilitator in the office of student life programs at Ryerson until this month). More...