Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
17 avril 2017

MOOC : formation et marque employeur

http://blog.educpros.fr/gilbert-azoulay/wp-content/themes/longbeach_gilbert/images/img01.jpgBlog Educpros de Gilbert Azoulay. L’Edhec Business School vient de lancer avec la Société Générale un Mooc « Global financing solutions » pour ses élèves mais également pour les collaborateurs de la banque. Une initiative qui permet à la grande école de commerce de financer cette formation et à la banque de soigner en prime sa marque employeur. Voir l'article...

16 avril 2017

How effective are MOOCs at teaching to code?

University Business LogoSubmitted by Stefanie Botelho. Both MOOCs and in-person can lecture on a concept, but the backbone of any programming class is projects, which is where the real learning happens:
Students read the project requirements, and figure out an outline of what to do → then they learn how to read requirements and design a structure to accomplish them. More...

13 avril 2017

Why Study on a MOOC? The Motives of Students and Professionals

International Review of Research in Open and Distributed LearningMassive Open Online Courses have emerged as a popular mechanism for independent learners to acquire new knowledge and skills; however, the challenge of learning online without dedicated tutor support requires learners to self-motivate. This study explores the primary motivations reported by participants in two MOOCs: Fundamentals of Clinical Trials and Introduction to Data Science (n=970). More...

13 avril 2017

A Team of Instructors’ Use of Social Presence, Teaching Presence, and Attitudinal Dissonance Strategies: An Animal Behaviour...

International Review of Research in Open and Distributed LearningThis case study examined a team of instructors’ use of social presence, teaching presence, and attitudinal dissonance in a Massive Online Open Course (MOOC) on Animal Behaviour and Welfare (ABW), designed to facilitate attitudinal learning. The study reviewed a team of six instructors’ use of social presence and teaching presence by applying the Community of Inquiry (CoI) framework, as well as the establishment of attitudinal dissonance within the announcements and discussion forums. More...

13 avril 2017

Examining MOOCs: A Comparative Study among Educational Technology Experts in Traditional and Open Universities

International Review of Research in Open and Distributed LearningThe proliferation of Massive Open Online Courses (MOOCs) in recent years has generated much debate. MOOCs have been presented as technology-based educational practices, but many researchers question if this kind of open courses really respects some of the consolidated principles behind the education offered at universities. More...

9 avril 2017

The truth about MooCs and bootcamps: Their biggest benefit isn’t creating more coders

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. The world needs more software programmers and MooCs and coding bootcamps promise to deliver the needed skills. But as an on-ramp to becoming a developer, they have debatable value. No one can fault the ambition of the companies that run Massive Open Online Courses. More...

9 avril 2017

Les pouvoirs de police du maire

Retour à l'accueilLe CNFPT propose des formations en ligne ouvertes à tous de type MOOC (massive open online course ou formation en ligne ouverte à tous)  depuis la plateforme FUN (France université numérique).  Avec cette offre, le CNFPT vise à rendre accessible au plus grand nombre ses formations numériques et à inciter les agent.e.s territoriaux.ales à placer le numérique au cœur de leur parcours de formation. Voir l'article...

5 avril 2017

MOOC audio : optimiser la mise en œuvre des principes horizontaux

L'Europe s'engage en France - Fonds Social EuropéenLes principes horizontaux sont des éléments importants présents dans les traités européens que les opérations du Fonds Social Européen se doivent de prendre en compte. Ils ont été définis par la Commission européenne et visent à s’assurer que tous les investissements et projets financés par des fonds européens respectent certaines priorités fondamentales. Voir l'article...

4 avril 2017

MOOC Enseigner et former dans le supérieur

sup-numerique.gouv.frCe MOOC vous aide à comprendre pourquoi et comment transformer les formations dans l'enseignement supérieur dans leur organisation et leur mise en œuvre. Voir l'article...
27 mars 2017

Découvrir le métier de conducteur(trice) de train avec le MOOC de la SNCF

Aquitaine Cap MétiersLe premier MOOC* de la SNCF, « Destinations conduite », est consacré aux métiers de la conduite pour lesquels l'entreprise espère recruter plusieurs centaines de personnes en 2017. Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 332
Formation Continue du Supérieur
Archives