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Formation Continue du Supérieur
7 juillet 2013

Fixing the higher ed system requires a balanced approach

http://www.universitybusiness.com/sites/all/themes/u_business/images/Cover.jpgByThomas L. Hellie. Education leaders must weigh benefits of collaboration versus uniformity. Recently, I participated in a meeting of Oregon college presidents that explored ways to streamline educational offerings and create efficiencies based on one another’s strengths. Though together we arrived at similar conclusions, the strength of America’s higher education system is found in its diversity of approaches. To be truly effective, we must also be distinctive, offering a wide set of alternatives to our students. Read more...
7 juillet 2013

Higher Education Brings Few Guarantees

http://s0.2mdn.net/viewad/1447902/3-97x70_cm_hdr_subscribe.pngBy . Almost 7 million college graduates will pour into China’s job market this year, but a large proportion will struggle to find suitable work. When Sam Gu was admitted to college four years ago, his parents were ecstatic. His father, an electric welder, and his mother, a cleaner at a hotel in Gu’s hometown of Wuxi, a small city near Shanghai, hoped that their son would vault into the middle class. But the family’s first college graduate is facing a grim job market in a country that desperately needs to employ its best and brightest in order to avoid social instability and trigger a further economic slowdown. “I want to get a job, but the reality is that I do not know where I can find one,” says Gu. “As far as I know, none of my 45 classmates has found a job. This is so frustrating.” Read more...
7 juillet 2013

Higher education is a safety net

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgIn Poland, the likelihood of having a job is greatly enhanced by being a university graduate, according to the OECD report on the country. The report says 85% of 25- to 64-year-olds with a tertiary education were employed in 2011, compared to 66% of those with an upper secondary qualification – one of the biggest differences among the countries surveyed. Read more...
7 juillet 2013

Polytechnique veut rétablir la « pantoufle »

http://s1.lemde.fr/journalelectronique/vignettes/la_une/20130205/QUO_208_coupee.jpgParBenoît Floc'h. Les polytechniciens qui n'entreront pas au service de l'Etat après leurs études devront probablement rembourser leur scolarité, soit quelque 32 000 euros. C'est ce que l'on appelle la « pantoufle ». Les trois quarts d'entre eux sont concernés. En 2012, la Cour des comptes avait estimé le manque à gagner engendré par le système actuel à 300 000 euros par an pour l'école de Palaiseau. Mais le remboursement de la pantoufle pourrait rapporter plusieurs millions d'euros à Polytechnique. C'est le conseil d'administration de Polytechnique qui, le 27 juin, en a adopté le principe. Reste au ministère de tutelle, la Défense, à valider la proposition pour la rendre effective. A priori, la mesure s'appliquerait aux élèves qui entreront à Polytechnique en 2014. Suite de l'article...
http://s1.lemde.fr/journalelectronique/vignettes/la_une/20130205/QUO_208_coupee.jpgBy Benoît Floc'h. The polytechnic who will not enter government service after graduation will probably pay their tuition, some 32 000 euros. This is what is called the "slipper." More...
7 juillet 2013

Enseignement sup: vers une reconnaissance d’un tiers secteur éducatif?

http://blog.educpros.fr/joel-echevarria/wp-content/themes/longbeach_echevarria/images/img01.jpgSur le blog Educpros de Joël Echevarria. La Loi Fioraso s’est enrichit d’un nouvel amendement, voté au Sénat et maintenu par la Commission mixte paritaire, qui vise à « reconnaître » des établissements d’enseignement supérieur privés à but non lucratif « en tant qu’établissements d’enseignement supérieur privés d’intérêt général ».
Niché au cœur de l’Article 42 de la Loi encore en discussion, le texte suivant pourrait constituer  une petite révolution dans le marais complexe des liens entre l’Etat et les établissements privés divers et variés: 
« Art. L. 732-1. – Des établissements d’enseignement supérieur privés à but non lucratif, concourant aux missions de service public de l’enseignement supérieur telles que définies par le chapitre III du titre II du livre Ier de la première partie, peuvent, à leur demande, être reconnus par l’État en tant qu’établissements d’enseignement supérieur privé d’intérêt général, par arrêté du ministre chargé de l’enseignement supérieur, après avis du comité consultatif pour l’enseignement supérieur privé. Ne peuvent obtenir la qualification d’établissement d’enseignement supérieur privé d’intérêt général que les établissements d’enseignement supérieur privés à but non lucratif créés par des associations ou des fondations reconnues d’utilité publique ou des syndicats professionnels au sens de l’article L. 2131-1 du code du travail. » Suite de l'article...
http://blog.educpros.fr/joel-echevarria/wp-content/themes/longbeach_echevarria/images/img01.jpgOn the blog Educpros of Joel Echevarria. The Fioraso Act is enriched by a new amendment, passed the Senate and maintained by the Mixed Commission, which aims to recognize the institutions of higher education Private non-profit as institutions of education private higher public interest. More...
4 juillet 2013

Réseau IAE - Le Réseau veut connaitre votre opinion

http://www.reseau-iae.org/images/stories/logoreseau2.gifLe Réseau IAE est présent, depuis quelques mois maintenant, sur différents réseaux sociaux et notamment sur Facebook. Notre community manager réalise régulièrement des sondages afin de connaitre l'opinion des fans de la page. N'hésitez pas à aller faire un tour sur notre fan page pour y répondre!
Le dernier en date porte sur les IAE et leur présence sur les réseaux sociaux. En effet, en Mars dernier, un sondage a montré que de nombreux fans estimaient que la présence des IAE sur les médias sociaux n'est pas assez développée.Puis en Mai, nous vous avions demandé quel type de présence les IAE devraient avoir sur les réseaux sociaux. Afin d'en savoir un peu sur vos idées à ce sujet, ce sondage vous invitait à nous dire quel type de présence vous souhaitez pour les IAE. Des messages journaliers? réguliers? Facebook seulement? Facebook et Twitter? Facebook, Twitter et autres? Etc...
Aujourd'hui, nous renoulevons ce sondage afin d'obtenir plus de répondants et donc des résultats mieux représentatifs de votre opinion ! Toutes vos réponses seront prises en compte et seront exploitées pour nous permettre d'envisager notre future stratégie web. Alors, merci d'avance pour votre participation ! :)
Pour rappel, on est sur: Facebook, TwitterGoogle +, Youtube, Viadeo - Diplômés, Viadeo - Formation Continue.

http://www.reseau-iae.org/images/stories/logoreseau2.gif IAE tinklas yra, keletą mėnesių dabar, dėl įvairių socialinių tinklų, įskaitant "Facebook". Mūsų bendruomenė vadovas reguliariai atlieka tyrimus žinoti šio puslapio gerbėjų nuomonę. Nebijokite eiti apie mūsų ventiliatoriaus puslapyje važinėti atsakyti! Daugiau...
1 juillet 2013

Quelques vérités sur l’enseignement supérieur

http://blog.educpros.fr/fiorina/wp-content/themes/longbeach_jfiorina/longbeach/images/img01.jpgBlog Educpros de Jean-François Fiorina. Même si je reste optimiste et convaincu de l’importance de l’enseignement supérieur pour le développement d’un pays, je constate que certaines prises de conscience salutaires ne sont pas encore au rendez-vous. Un certain nombre de signaux devraient permettre de les stimuler! Et quelques points de méthode s’imposent.
Des signaux faibles inquiétants. J’en perçois trois. Le premier concerne le montant de la dette étudiante aux Etats-Unis. Elle dépasse 1.000 milliards de dollars! Comment les familles et les étudiants vont-ils rembourser? Si aucune loi n’est votée avant la prochaine rentrée universitaire les taux des prêts étudiants vont doubler (cf Le Monde du 4 juin 2013)  avec une dette moyenne par tête de 25 000 dollars. Est-ce une nouvelle bulle financière? Quelles solutions apporter? Je l’ai souvent répété, il est crucial pour l’enseignement supérieur de trouver de nouveaux modes de financement afin d’éviter que cette bombe n’explose. Il serait d’ailleurs intéressant de connaître le montant de la dette française en la matière. Suite de l'article...
http://blog.educpros.fr/fiorina/wp-content/themes/longbeach_jfiorina/longbeach/images/img01.jpg Dienoraštis Educpros apie Jean-François Fiorina. Nors aš vis dar optimistiškai ir įsitikinusi, kad aukštojo mokslo svarbios šalies mokyklos plėtros, manau, kad kai sprendimas sveikas sąmonė dar ne pasimatymą. Daugiau...
30 juin 2013

Support 50-50 formula for higher education

OUR OPINION: Support 50-50 formula  for higher education - Quincy, MA - The Patriot LedgerAs the Massachusetts Legislature makes its final decisions on the fiscal year 2014 budget, we urge Senate President Therese Murray and her colleagues in the Senate to strongly consider Gov. Deval Patrick’s proposal, which the House supports, to divide the cost of attendance at the state’s five UMass campuses evenly between the state and the students.
According to university officials, only 20 years ago the state paid 70 percent of the costs of students attending UMass. Five years ago, it was a 57-43 percent split. Now, the state pays just 43 percent and families are left to pay 57 percent. Read more...
30 juin 2013

Higher Ed Institutions to benefit from Pay It Forward Program

University Business LogoSRCH2, the company that enables "Google-like" corporate search tools on any device, today launched its "Pay It Forward" program to help non-profit and higher education institutions increase their effectiveness. The program offers donated and deeply-discounted search software products and implementation services to these institutions, so they can focus more time and resources on achieving their missions.As part of Pay It Forward, SRCH2 has enabled the UC Irvine Office of Technology Alliances to implement type-forward search with fuzzy error correction on its Android mobile application. Users of the app can easily search across non-confidential descriptions of technologies available for licensing from the University of California, Irvine (UCI). Read more...

30 juin 2013

Higher education hubs could become ‘enclaves of privilege’

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy Yojana Sharma. Higher education hubs, and particularly those in poorer developing countries in Africa that are set up to attract foreign institutions and international students, could have unforeseen economic and social impacts on surrounding areas, the Worldviews conference heard. In particular, international higher education hubs risked becoming privileged enclaves rather than contributing to economic and regional development in the host country, and could draw resources away from local public universities, to the detriment of the host’s higher education system. Read more...
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