Si la standardisation des méthodes et des programmes éducatifs apporte des avantages objectifs indéniables, elle entraîne aussi une conséquence d’échec quasi automatique pour ceux qui ont un fonctionnement incompatible avec le modèle utilisé. Plus...
Création de ressources éducatives
Le professeur prépare son cours. Il apprécie ce moment de créativité et d’exploration. Ses élèves adorent découvrir là où il les amène autant que de la façon dont il les amène à comprendre et à eux-mêmes découvrir. Comme un entraineur, il prépare son plan de match. Plus...
Preparing students to face the unknown unknowns
Préhumanisme, humanisme transhumanisme, posthumanisme
Victime de blurring ? Où en êtes vous avec le travail ?
Par Frédéric Laura. Le blurring ("blur" signifie "flou") symbolise la frontière de plus en plus mince entre la vie personnelle et professionnelle. La tendance au BYOD, abréviation de l'anglais "Bring Your Own Device" - apportez vos appareils personnels - développe la confusion : nos smartphones ou ordinateurs personnels peuvent utiliser les applications et messageries de l’entreprise. Plus...
Pour des salariés joyeux, philosophes et… freelances ?
Nous, professionnels du désordre
Higher Education in the front line: universities, the media and the wider community
As only an occasional visitor to the world of higher education, I thought I should try to get myself up to speed with the latest issues in the university world if I was going to hold my own before a HEPI audience. More...
The ASU + GSV Conference was More GSV than Ever—And That’s Good
By Michael Feldstein. I've been struggling with how to characterize this year's ASU + GSV Summit. Part of the problem is that it's just become harder to sum up, for three reasons. First, the conference has gotten so big that it's hard to see enough of it to get a representative sample. Second, as it has become a "must attend" conference for certain circles, it becomes harder for me to clear time away from meetings with people I know—both planned and unplanned—to be a fly on the wall. More...
Rio Salado College As Exemplar: A critical external view
By Phil Hill. How can the use of digital technologies in postsecondary education impact students’ access to education, student outcomes, and the return on investment for students and institutions? What are the biggest challenges for an institution seeking to implement high-quality digital learning opportunities? What promising practices enable an institution to achieve impact at a larger scale. More...