Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
25 novembre 2018

Evidence on Value of Personalized Learning Still Needs to Catch Up

Screenshot-2018-4-19 Techno-News BlogTechno-News Blog. Although educators have enthusiastically promoted personalized learning, there’s still “imperfect evidence” that it leads to improved outcomes for students. More...

25 novembre 2018

59% des Français favorables à la fin de l’emploi à vie des fonctionnaires

l'emag de l'educationLe dernier baromètre de l'économie Odoxa pour BFM Business révèle que 6 Français sur 10 sont pour la fin de l'emploi à vie dans la Fonction Publique. Plus...

25 novembre 2018

73% des Français jugent les enseignants « compétents »

l'emag de l'educationLes Français ont une très bonne image des enseignants. C’est ce qu’affirme un sondage Odoxa-Presse régionale publié ce lundi 12 novembre. Ainsi, pour 73% des Français, les enseignants sont « compétents », 71 % des personnes interrogées les trouvent «sympathiques», 62 % les pensent «soucieux de leurs élèves» et 58 % les jugent «dévoués», selon le Télégramme. Plus...

25 novembre 2018

Moral des directeurs d’école : nouvelle étude publiée aujourd’hui

l'emag de l'educationLes résultats mettent en lumière le « mal être » des directeurs, sur lesquels repose l’organisation du système éducatif public du 1er degré et leur volonté de changement. Plus...

25 novembre 2018

Devenons-nous des épargnants responsables ?

C2RP Carif-Oref Hauts-de-France Livrets, fonds de partage, épargne salariale ou titres... A chacun sa solution pour investir utile. L'encours des placements solidaires est en hausse mais ne pèse encore que 0,23 % de l'épargne des Français. Plus...

20 novembre 2018

Change Your Mind?

Change Your Mind?
Dave Pollard looks at the implications of a site called Change This. The idea of Change This is to produce glossy PDF 'manifestos' which are supposed to be passed, meme-link, but without comment (how can you comment on a PDF?), through the web. The manifesto, argues Pollard, is exactly the wrong way to go about changing minds. More...

20 novembre 2018

A Little Knowledge is A Dangerous Thing

A Little Knowledge is A Dangerous Thing
Carol Twigg tears into Bill Massy's and Bob Zemsky's recent Thwarted Innovation: What Happened to e-learning and Why, which concluded that e-learning was, overall, a failure. She doesn't like the methodology, she doesn't like the sample, she doesn't like the definitions. These criticisms are valid, but what Twigg doesn't do, unfortunately, is address the authors' conclusion. More...

20 novembre 2018

Doubts about OKI and Sakai

Doubts about OKI and Sakai
Michael Feldstein shares my concerns. "In our quest for technical standards of inter-operability, are we losing sight of loose coupling? Are we trying to over-engineer something that perhaps would work best through organic growth?" How many more stories like this are there out there. More...

20 novembre 2018

Dog Wags Tail, not Vice-Versa

Dog Wags Tail, not Vice-Versa
The meme of the week seems to be the recognition that the brain does not see what it doesn't want to see (or doesn't know how to see). Jay Cross leads off with this meme to introduce what amounts to a battle cry for workflow learning. More...

20 novembre 2018

Study tracks how scholarships promote social change

By Stephen Coan and Brendan O'Malley. How effective can scholarship programmes be in preparing and encouraging individual students to return to their communities and promote social justice. More...
Newsletter
50 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 794 155
Formation Continue du Supérieur
Archives