Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
1 mars 2014

REL 2014

C’est avec grand plaisir que je vous annonce l’ouverture des inscriptions à notre cours en ligne ouvert et massif portant sur les ressources éducatives libres.
L’inscription est à l’URL http://goo.gl/PeqkU0 
Notre communauté Google se trouve ici
Et notre page Facebook ici.
Merci de diffuser la nouvelle dans vos réseaux. Merci de nous aimer. Merci de vous inscrire. Et au plaisir de vous retrouver en ligne, hebdomadairement ou sporadiquement dès la semaine prochaine.
À titre d’information, je ne diffuse pas encore la nouvelle aux médias. Je l’annonce à la communauté universitaire Université de Moncton. Je laisse les individus répandre la nouvelle dans leurs réseaux. Et nous ferons une annonce médiatique plus tard, lorsque nous aurons du temps à consacrer aux médias, ce qui n’est pas le cas maintenant. Suite...

28 février 2014

Orange France announces Solerni MOOC platform

http://www.telecompaper.com/images/sprite.pngOrange France has launched Solerni, a platform to create and host Massive Open Online Courses (MOOC), Orangeinfo.fr reports. The operator has will start its first MOOC, "Digital, lets live it together", on 31 March, with sessions on different themes running weekly for 10 weeks. Solerni is aimed at businesses of all sizes that want to design and publish MOOCs or any other type of online collaboration, notably for a francophone public. It is inspired by social networks and the latest e-learning research. More...

28 février 2014

MOOC expansion signals beneficial integration between traditional and online course structures

Online courses are rapidly emerging within educational institutions across the country — and you don’t have to look much further than our University to see why. In fact, the number of classes taught completely online jumped from 1.4 percent to 5.3 percent over the last few years, according to Faye Lesht, head of the division of academic outreach at the Office of Online and Continuing Education. And part of that is thanks to the expansion of Massive Open Online Courses, or MOOCs.
As tuition costs rise, increasing numbers of students are looking for more affordable, less traditional means of obtaining the knowledge and skill sets offered by the pricey four-year degree. Professors are looking for ways to maximize and integrate technology into their class structure, and administrators are seeking to reach out to as many students as possible — on and off campus. More...

28 février 2014

Are MOOCs the New Textbooks? Misunderstanding the role of the teacher

http://1.gravatar.com/avatar/73153d11f08640dbaa0970d105c18af3?s=23&d=identicon&r=GBy Mark Guzdial. An interesting blog post by an important CS researcher in programming languages and software engineering, but with a deep misperception about teaching.  Teaching is not presentation.  Making “production” better doesn’t make the teaching more effective.  Student engagement pedagogies are likely to make teaching more effective, but it’s still an open question how to make those happen in a MOOC. More...

28 février 2014

Google Announces An Online Data Interpretation Class For The General Public

By Gregory Ferenstein. Google has launched its own Massive Open Online Course (MOOC) to teach the general public how to understand surveys, research, and data. Called “Making Sense of Data” and running from March 18 to April 4, the course will be open to the public and, like most MOOCs, will be taught through a series of video lectures, interactive projects, and the support of community TAs. More...

28 février 2014

Orange : futur grand du Digital Learning ?

http://www.solutions-ressources-humaines.com/logo/e227bb344af67d5logo_formaguide_gf.gifPar Michel Diaz. Orange annonce Solerni, sa plateforme de MOOC (Massive Open Online Course), et propose un premier MOOC consacré au digital… Un lancement qui confirme les ambitions de l’opérateur dans un mouvement qui s’apparente de plus en plus à une vague de fond.
1er acte, il y a deux ans : Orange s’interroge : n’est-il pas le mieux placé pour distribuer des modules e-learning sur étagère (langues, bureautiques, soft skills…) aux TPE voire aux PME ? Celles-ci sont souvent en effet les laissées pour compte de la formation, faute que les organismes de formation s’y intéressent pour des raisons qu’on peut comprendre : difficulté de rentabiliser les frais commerciaux, lourdeur administrative aussi : il faut en passer par la relation avec l’OPCA de service dans un jeu de billard à 3 bandes qui finit par lasser les meilleures volontés. Un processus d’achat et de paiement simplifié sur le Portail Pro d’Orange : l’entreprise a déjà un compte, elle sera débitée automatiquement des modules e-learning sur étagère achetés sur le portail de l’opérateur. Suite de l'article...
27 février 2014

Do Profs Own Their Own MOOCs? A Halftime Report from #FutureEd

http://www.hastac.org/files/imagecache/Small/hastac-icon.jpgBy Cathy Davidson. As many of you know, I have just accepted a position directing the Futures Initiative at the Graduate Center, City University of New York, the largest public urban university in the U.S.   I have had a great run at Duke and will miss so many faculty and students and, at the same time, I am thrilled beyond words to be pat of such a great, vibrant institution as the Graduate Center and part of an effort to "advance collaborative and participatory innovation in higher education.."  Here's the official Graduate Center press release. Interestingly, several people who have written to congratulate me have been very concerned about whether I will be able to run my MOOC again at the GC. More...

27 février 2014

The next problem for MOOCs starts with a rap genius intern

eCampus NewsIf you’re accepted to Harvard Business School, you can look forward to learning alongside the eggheads and overachievers deemed worthy by the school’s admissions office, Bloomberg Businessweek reports. HBS has also launched a massively open online course, or MOOC, as have other heavyweight MBA programs. If you enroll in an HBS MOOC, you can look forward to learning alongside … exactly whom. More...

27 février 2014

MOOCs go to high school

eCampus NewsBy Jaccii Barmer. The University of Houston (UH) System will offer two massive open online courses (MOOCs) designed to help high school students prepare for the College Board’s Advanced Placement (AP) Calculus and Statistics exams in May.
The massive courses, known as “Preparing for the AP Calculus AB Exam” and “Preparing for the AP Statistics Exam,” will be made available through Coursera. More...

27 février 2014

MOOC : France Université Numérique maintient sa très bonne dynamique

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaireLa plateforme de MOOC vient de dépasser la barre symbolique des 200 000 inscriptions depuis son lancement, certains cours en ligne massifs et gratuits se révélant être particulièrement attrayants.
Il est trop tôt pour parler de succès, mais la plateforme est bien lancée. France Université Numérique vient de dépasser la barre des 200 000 inscriptions, maintenant ainsi sa bonne dynamique. En effet, trois semaines après son lancement, le 28 octobre dernier, la plateforme proposant des cours en ligne massifs et ouverts comptait 35 000 inscrits. Deux mois plus tard, elle faisait état de 88 000 personnes inscrites pour suivre un des 25 MOOC proposés, soit plus de 3 300 inscrits en moyenne par cours en ligne. Suite...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 354
Formation Continue du Supérieur
Archives