Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
4 novembre 2014

Online Programs Attract Fewer Minority Undergrads

http://www.usnews.com/dbimages/master/41646/footer-compass.pngBy Devon Haynie. But black students enrolled in online bachelor's programs at a higher percentage than at brick-and-mortar schools in 2013-2014. Although online students come from different backgrounds, statistically they tend to fit a certain profile. Read more...
4 novembre 2014

King of Free Online Courses May Soon Add Videochats With Professors

WIREDBy . Coursera is one of the driving forces behind the MOOC, the massive open online course, a way for enormous numbers of people to experience university courses over the internet. But the company may soon delve into something not so massive. More...

27 octobre 2014

How administrators can enhance online learning programs

eCampus NewsBy Meris Stansbury - . Administrators and administrative structure can not only vastly improve online program efficiency, but boost enrollment by thousands of students. At least, that’s what a new study of private, nonprofit colleges revealed, providing what researchers say is much-needed empirical research on what works for administrative structure for online programs. More...

27 octobre 2014

Fitch: Online learning here to stay for higher education

University Business LogoBy Stefanie Botelho. Online learning as a means of educational delivery continues to expand throughout higher education. However, while massive open online courses (MOOCs) appear to be entrenched in the higher education system, their impact has not been as disruptive as proponents initially predicted, according to a new Fitch Ratings report.
For more information, a special report titled 'Online Learning Here to Stay' is available on the Fitch Ratings web site at www.fitchratings.com. More...

27 octobre 2014

E-learning : “L’obstination et la volonté stratégique commencent à payer”

Par L'Atelier de l'Emploi. Comment le e-learning s'est-il peu à peu fait une place dans les offres de formation ? Regards croisés avec une responsable e-learning et un concepteur de plateformes.  
Anne Daroux est en charge des partenariats, du développement et du e-learning de l’Université France Télévisions. Interview complète réalisée par Michel Diaz, initialement publiée sur la E-learning-letter. Suite...

26 octobre 2014

Du 2 au 3 décembre : 12es rencontres FFFOD

http://www.arifor.fr/images/logo-arifor_03.gif

Il sera analysé l’impact des différents bouleversements de nos environnements sur la place qu’occupera demain la FOAD dans l’univers de la formation : risque ou opportunité sans précédent ? Les questions sont nombreuses pour tous les acteurs de la formation :
- l’exigence plus forte des entreprises suite à la disparition de l’imputabilité d’une grande partie de leur budget formation les conduira-t-elles à choisir la FOAD pour faire « plus et mieux » ? Comment leurs exigences de qualité se traduiront-elles concrètement ?
- quelles garanties le financeur public (collectivités) ou tiers (organisme collecteur) peut-il attendre de la FOAD pour s'assurer de la qualité des formations à distance et de l’accompagnement des personnes en formation ?
- sur fonds d’incertitude économique pour les prestataires de formation, comment faire de la FOAD un atout sur le marché ? 
- quels choix technologiques les entreprises et prestataires de formation qui décident d’investir la FOAD  vont-ils faire ? 
- l’omniprésence du numérique dans nos environnements banalisera-t-elle l’usage de la FOAD ?
- comment encore mieux professionnaliser les équipes ? Comment lever les réticences à la FOAD  et emporter l’adhésion des formateurs et des apprenants ?
Plus d'informations : http://fffod.fr/10-activites-du-fffod/les-rencontres/2777-les-12es-rencontres-du-fffod-2-et-3-12-14-au-cned-cassin-futuroscope. Voir l'article...

20 octobre 2014

Review of ‘Online Distance Education: Towards a Research Agenda.’

http://www.tonybates.ca/wp-content/uploads/MIT-MOOC-panel-548x305.jpgBy Tony Bates. It is somewhat daunting to review a book of over 500 pages of research on any topic. I doubt if few other than the editors are likely to read this book from cover to cover. It is more likely to be kept on one’s bookshelf (if these still exist in a digital age) for reference whenever needed. Nevertheless, this is an important work that anyone working in online learning needs to be aware of, so I will do my best to cover it as comprehensively as I can. Read more...
20 octobre 2014

MIT offers free online courses in game design, ed tech

eCampus NewsBy . The place where the video game was invented more than 50 years ago now wants to teach instructors, entrepreneurs, and students how to design games for learning—and it’s hoping the end result will be a new kind of tech tool for the classroom. More...

19 octobre 2014

Birmingham links up with Wiley on online master’s courses

By . The University of Birmingham has become the first institution in Europe to partner with the US publisher Wiley to develop online master’s courses. More...

19 octobre 2014

L'OPCA Forco signe avec ENACO une convention sur la formation à distance

ForcoL’objectif de cette convention est de co-développer l’innovation pédagogique en matière d’alternance.
ENACO et l'OPCA Forco s’engagent en faveur de l’alternance afin de favoriser l’insertion professionnelle des jeunes, dans un contexte de chômage élevé et de baisse des contrats de professionnalisation.
Ce partenariat s’inscrit dans le cadre du Plan Qualité Alternance de l'OPCA Forco, destiné à augmenter le nombre de contrats de professionnalisation, intégrer des pédagogies innovantes et simplifier les démarches administratives des entreprises.
Il s’appuie également sur le décret du 20 août 2014 qui ouvre l’alternance à la FOAD (Formation Ouverte et À Distance).
Communiqué de presse partenariat ENACO OPCA Forco. Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 949
Formation Continue du Supérieur
Archives