About three in four undergraduate college students are what policy experts refer to as “nontraditional” learners. More...
Choosing Employers Over College for More Education
Roughly half of American adults without a college degree (46 percent) said they need additional education to advance in their careers, according to new survey data from the Strada Education Network and Gallup. More...
Apprentissages de base à l'âge adulte : Mieux se repérer dans le temps - Marseille
La quatrième animation dans le cadre du programme des animations pédagogiques du CRI PACA 2019 aura lieu les jeudi 17 et vendredi 18 octobre 2019 (2 jours) au CRI PACA, Marseille
Intervenante : Elisabeth PELLOQUIN, est praticien chercheur dans le domaine des savoirs de base, avec des groupes d’apprenants et dans la formation des formateurs. Depuis 1991, elle a conçu et animé de nombreuses formations sur les apprentissages de base, dont le repérage dans l’espace et dans le temps, en Poitou-Charentes et en Aquitaine
! Attention : Les animations s`adressent prioritairement aux intervenants des dispositifs de formation linguistique et/ou de base DE LA REGION PACA !
Date :17-18 octobre 2019
Lieu : CRI PACA, 3 Cours Joseph Thierry, 13001 Marseille
Accès : par train : Gare St Charles - Par Métro 1 et par Tramway ligne 2 station Canebière - Réformée
Télécharger le programme détaillé
Pré-inscription aux animations du 2ème semestre 2019 CLIQUEZ ICI
Découvrez toutes les possibilités de vous informer grâce au CARIF Espace Compétences !
ERASMUS+ : Séance d’information pour le secteur de l’éducation des adultes
Mise en œuvre des nouvelles technologies dans les processus d'éducation des adultes
Is adult learning in Portugal future ready?
Posted by . Structural changes such as population ageing, globalisation, technological change, and the rise in non-standard work, are changing skills needs in the Portuguese labour market. These trends are putting the Portuguese’s adult learning system under mounting strain, even more so than in other OECD countries (see the Dashboard on Priorities for Adult Learning). More...
Jeunes adultes : trop de télé nuit à vos cerveaux
Une étude américaine révèle que les jeunes adultes qui regardent plus de trois heures par jour la télévision ont deux fois plus de risques d’avoir des troubles cognitifs plus tard. Plus...
Près de 45% des adultes français ont fait de meilleures études que leurs parents
Une étude de l’OCDE montre qu’entre 2000 et 2012, le pourcentage de jeunes adultes (25-34 ans) diplômés de l’enseignement tertiaire a augmenté de plus de 3% en moyenne dans les 24 pays concernés. Plus...
A review of the research literature on adult learning and employability
By Stephen Downes - Stephen's Web. A review of the research literature on adult learning and employability
Tove Midtsundstad, European Journal of Education, 2019/02/06
Based on this survey, we don't really have the data "to conclude that adult learning (formal or informal) has a causal effect on older workers’ employability." This is partially a problem with the number of the studies, partially a problem with methodology, and partially a proiblem with the mixed results produced by the existing studies. We see this especially in cases where adult learning seems to decrease the chance of getting a job. "There has to be easy access to education and skill upgrading and it must not be too expensive to enrol in courses or classes. More...
Successful capacity-building for Seychelles adult educators
The Seychelles Institute of Distance and Open Learning (SIDOL), with the support of the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL), conducted a capacity-building workshop for adult educators focused on the reshaping of their literacy programme. More...