Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
26 juin 2016

Report Finds Uneven Sanctioning by Accreditors

HomeBy Paul Fain. An analysis of key actions 10 institutional accrediting agencies took over five years found a "highly uneven and inconsistent system of sanctions." The report from the Center for American Progress. Read more...

26 juin 2016

Report examines impact of national study abroad scholarship program for low-income students

HomeBy Elizabeth Redden. Report on study abroad scholarship program targeting low-income students finds that beneficiaries build on their experiences abroad in future academic choices. Read more...

25 juin 2016

Report: Virtual Reality Shipments to Rocket up 2,400 Percent This Year

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Shipments of virtual reality devices will expand by more than 2,400 percent this year according to a new forecast from International Data Corp. More...

25 juin 2016

New report outlines how the wearables market is set to grow through 2020

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Research and Markets has announced the addition of the “Global Classroom Wearables Technology Market 2016-2020” report to their offering. More...

24 juin 2016

Mise en ligne du Rapport d'activité 2015 du Conseil national d’évaluations de la formation professionnelle

Fédération de la Formation ProfessionnelleLe Rapport d’activité 2015 du Conseil national d’évaluations de la formation professionnelle (CNEFP) a été rendu public le 13 juin 2016 sur le site du Fonds Paritaire de Sécurisation des Parcours Professionnels (FPSPP). Voir l'article...

19 juin 2016

Rapport annuel sur l'état de la France en 2016 - Croire toujours en la France

Résultat de recherche d'images pour "lecese.fr"Prévu par la loi organique qui régit le CESE, le rapport sur l’état de la France a fait l’objet cette année d’une profonde refonte. Le CESE a fait, en effet, le choix de s’appuyer sur les dix nouveaux indicateurs de richesse retenus par le gouvernement. Complémentaires du PIB, ces indicateurs ont été choisis de manière concertée par France Stratégie et le CESE. Voir l'article...

18 juin 2016

Rapport d’activité 2015 de la DIRECCTE Centre-Val de Loire

Le rapport d’activité 2015 de la DIRECCTE Centre-Val de Loire présente les missions de la DIRECCTE, ses publications ainsi que le bilan de l’activité de ses services à travers 5 thématiques. Voir l'article...

16 juin 2016

Agence Erasmus + France / Education Formation - Rapport d'activité 2015

Logo Agence Erasmus+ France Education Formation

L'Agence Erasmus + France / Education Formation vient de publier son rapport d'activité 2015.
En 2015, l'Agence a concentré ses actions autour de 5 objectifs de long terme à l'horizon 2020 et la fin du programme Erasmus + (2014 -2020).
Découvrez le rapport d'activité 2015. Voir l'article...

16 juin 2016

NTEU supports independent expert report that finds Australia ‘moving backwards’ with work, family and care policies

By Paul Clifton (NTEU National Office). The NTEU supports the findings of more than 30 public policy experts from  Australian universities, who today released the report, Work, Care and Family Policies: Election Benchmarks 2016 which found that Australia is moving backwards on both work and family issues, and called upon Government to focus on balanced lives, not just balanced budgets. More...

14 juin 2016

Eurydice publishes a report on recommended minimum instruction time in education

Fact Sheet: tackling radicalisation through education and youth policyThe recommendations cover instruction time across core subjects in full-time general compulsory education in 37 European countries participating in the Eurydice network.

Read the report on Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe – 2015/16

Reading, writing and literature, mathematics, natural sciences and foreign languages are recognised as core subjects in all European countries. But how much time do students spend on those subjects at school, and how much does this instruction time vary across countries. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 332
Formation Continue du Supérieur
Archives