Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
6 avril 2016

Expanding the interaction equivalency theorem

International Review of Research in Open and Distributed LearningAlthough interaction is recognised as a key element for learning, its incorporation in online courses can be challenging. The interaction equivalency theorem provides guidelines: Meaningful learning can be supported as long as one of three types of interactions (learner-content, learner-teacher and learner-learner) is present at a high level. More...

6 avril 2016

An item response theory analysis of the Community of Inquiry Scale

International Review of Research in Open and Distributed LearningThe aim of this study is to examine validity and reliability of Community of Inquiry Scale commonly used in online learning by the means of Item Response Theory. For this purpose, Community of Inquiry Scale version 14 is applied on 1,499 students of a distance education center’s online learning programs at a Turkish state university via internet. More...

6 avril 2016

“Remember to hand out medals”: Peer rating and expertise in a question-and-answer study group

International Review of Research in Open and Distributed LearningThis article reports on an exploratory study of giving medals as part of a peer rating system in a question-and-answer (Q&A) study group on Python, a programming language. There are no professional teachers tutoring learners. More...

6 avril 2016

Vocations: the link between post-compulsory education and the labour market

LH Martin InstituteThis three-year project, funded by the National Centre for Vocational Education Research (NCVER), investigates how to improve pathways within education, within work and between them. The project is using the notion of vocations to explore how we can better link educational and occupational progression. More...

6 avril 2016

Osons interdire la religion en entreprise !

http://www.focusrh.com/squelettes/images/logo_footer.jpgPar Didier Pitelet. Dans l’entreprise, on assiste depuis quelques années à la montée en puissance de revendications relatives à l’expression religieuse. D’une manière générale, si ces revendications sont réglées de manière pragmatique, au cas par cas, elles peuvent parfois conduire à entraver le bon fonctionnement de l’entreprise et susciter des tensions entre salariés, à l’image de ces chauffeurs de bus qui ne veulent pas prendre un véhicule qui vient d’être conduit par une femme. Voir l'article...
6 avril 2016

La métamorphose du petit chef

http://www.focusrh.com/squelettes/images/logo_footer.jpgPar Christophe Faurie. Le petit chef est le mal de l’économie française, dit-on. Et si l’on pouvait le métamorphoser en leader ?
Que l’on parle de « transformation numérique » ou de « libération », on veut régler le même double problème.
Le premier est économique. L’entreprise française souffre de son type de management : commander/exécuter. Il est évident qu’un individu à qui l’on dicte ses actes ne donne pas le meilleur de lui-même. Non seulement on se prive du propre de l’homme, qui est sa capacité à créer mais, de plus, cela a un coût très élevé en termes de structure de contrôle bureaucratique, sans oublier l’incapacité à changer.
Le second vient des aspirations de la population : on n’a pas fait autant d’études pour se faire diriger par un petit chef ! « Saint Chevènement », et vos 80% de bacheliers, où êtes-vous ? Tout est réuni pour qu’il y ait une révolution. Voir l'article...
4 avril 2016

Schaffe ich Master und Job?

Résultat de recherche d'images pour "die zeit logo"Interview: . Sie sind vor allem für junge Menschen sinnvoll, die gleichzeitig lernen und Berufserfahrung sammeln wollen. Auch für Selbstständige bieten sie sich an, weil sie ihre Zeit flexibler einteilen können. Mehr...

4 avril 2016

Was schlucken Sie eigentlich?

Résultat de recherche d'images pour "die zeit logo"Von . Generika, Artemisinin, Blockbuster und die Bruch-Weide: Wie gut kennen Sie sich mit Medikamenten aus? Eine Professorin, zehn Fragen zur Pharmazie: Beat the Prof. Mehr...

4 avril 2016

Crowdteaching: Supporting teaching as designing in collective intelligence communities

International Review of Research in Open and Distributed LearningThe widespread availability of high-quality Web-based content offers new potential for supporting teachers as designers of curricula and classroom activities. When coupled with a participatory Web culture and infrastructure, teachers can share their creations as well as leverage from the best that their peers have to offer to support a collective intelligence or crowdsourcing community, which we dub crowdteaching. More...

4 avril 2016

Design and implementation of a simulation-based learning system for international trade

International Review of Research in Open and Distributed LearningIn the traditional instructional method used in international trade, teachers provide knowledge to learners by lecturing using slides and setting assignments; however, these methods merely deliver international trade knowledge rather than facilitating student development of relevant skills. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 427
Formation Continue du Supérieur
Archives