Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
22 février 2015

Digital skills crisis looming, peers warn

By . A UK shortage of digital skills has reached a “tipping point” and universities are not doing enough to address the crisis, a House of Lords report warns. More...

20 février 2015

Carolina Jeux-Conde interview on Education in the Digital Era

By Desiree Anera. Las grandes multinacionales tecnológicas están jugando un importante papel en la transformación del panorama educativo, tal y como se pudo constatar en la conferencia Education in the Digital Era que se celebró en Bruselas el 11 de diciembre de 2014. More...

20 février 2015

Concertation nationale sur le numérique pour l'éducation

Dans la perspective de la généralisation du numérique à l'École annoncée par le Président de la République, le ministère de l’Éducation nationale, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche poursuit le déploiement de sa stratégie numérique. La ministre Najat VALLAUD-BELKACEM lance une grande concertation nationale qui se déroulera du 20 janvier au 9 mars 2015. Voir l'article...

19 février 2015

Digital Learning : la formation juge et partie

http://www.focusrh.com/squelettes/images/logo_footer.jpgPar Michel Diaz. Qu’on ne s’y méprenne pas : e-learning ou « Digital Learning » continuent de susciter des réserves dans les entreprises françaises. Ces réserves sont partagées à divers titres par les apprenants ainsi que par les formateurs dont l’influence dans la réussite du Digital Learning ne saurait être négligée, et l’engagement ne va de soi… pour des raisons d’évidence. Suite de l'article...
17 février 2015

Une application mobile pour toutes les écoles et universités ?

Voilà une application qui pourrait rendre bien des services aux étudiants français. Deux jeunes entrepreneurs, ont développé Appscho, une « appli » permettant aux étudiants d'écoles ou d'universités d'accéder à l'intranet de leur établissement via leur smartphone. Voir l'article...

16 février 2015

Ad hoc encounters with big data: Engaging citizens in conversations around tabletops

By Stephen Downes - Stephen's Web. Ad hoc encounters with big data: Engaging citizens in conversations around tabletops
Morten Fjeld, Paweł Woźniak, Josh Cowls, , Bonnie Nardi, First Monday, 2015/02/09
I think we can all agree that "interactive tabletops will allow users to explore data in familiar places such as living rooms, cafés, and public spaces." So how will we use these when they become commonplace. More...

16 février 2015

#Fun testing boundaries of #DeepFace

Inge Ignatia de WaardBy Inge Ignatia de Waard. Since the announcement of DeepFace and its consecutive reasonance in the media, the facial recognition algorithm from Facebook, it aroused both interest and critique. There are many arguments to consider privacy issues before sending out these types of identity related software's out there ... into the public world. But no matter what the status of the philosophical decisions is, DeepFace is now ready to be fully deployed after a successful pilot. Read more...
16 février 2015

Wikipedia use - nothing to be ashamed about

Résultat de recherche d'images pour "monash.edu"Academics and students alike should be making better use of Wikipedia, a major study of digital technology use in Higher Education has recommended.

The Australia-UK collaboration led by Professor Neil Selwyn at Monash University’s Faculty of Education found that while Wikipedia was a popular background resource with students, it had not supplanted traditional sources of intellectual scholarship and authority. More...

15 février 2015

The Rise of the Student Affairs Digital Communicator

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/large/public/student_affairs_and_technology_blog_header.jpgBy Eric Stoller. Student affairs practitioners have to be good communicators. Whether in-person or online, quality communications is a must. With a historical foundation built upon the counseling and helping professions, higher education administrators have a background in face-to-face communication. In fact, it wasn't too long ago when most people in the profession were positioning in-person conversations as the preferred method of connecting with people. While face-to-face meetings are still prevalent, the rise of online learning and social media (sites and apps) has caused a digital communications evolution in student affairs. However, this transition into a blended communications model has not been without issue. When Facebook first came online in 2004, it was promptly labeled as a "space for students." It makes sense as the origins of "The Facebook" stem from a student driven enterprise. Read more...
14 février 2015

Une stratégie numérique pour l'enseignement supérieur francophone

AufLes technologies de l'information et de la communication éducatives offrent aux universités de nouvelles possibilités de développement et de s'ouvrir au monde entier. Très tôt, l'Agence universitaire de la Francophonie s'est investie dans le numérique éducatif. Le résultat de cet engagement se traduit notamment par l'accès à l'information scientifique et technique, la réussite des formations ouvertes et à distance, les services offerts par les campus numériques francophones et les campus partenaires.
Une stratégie numérique pour l'enseignement supérieur francophone est destinée en particulier au public universitaire et à ses partenaires.
A télécharger : le livret " Une stratégie numérique pour l'enseignement supérieur francophone " et il peut aussi être consulté dans la Bibliothèque des savoirs en partage de l'AUF  : http://www.bibliotheque.auf.org/. Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 073
Formation Continue du Supérieur
Archives