Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
28 septembre 2017

Massive, Open, Online, and National? A Study of How National Governments and Institutions Shape the Development of MOOCs

International Review of Research in Open and Distributed LearningWe explore interpretations of MOOCs around the globe and, in particular, interpretations of MOOCs in Norway. Based on a review of previous studies relevant to these topics, we present two contrasting views on the emergence and development of MOOCs, namely the global interruption view and the national mediation view. More...

28 septembre 2017

Nonnative English-Speaking Students’ Lived Learning Experiences With MOOCs in a Regular College Classroom

International Review of Research in Open and Distributed LearningThe goal of this study was to gain in-depth understanding about nonnative English-speaking students’ lived experiences with massive open online courses (MOOCs) in a regular college classroom. Phenomenological methodology was used to examine those experiences in 24 Korean college students. Individual interviews, an open-ended online survey, observation notes, online weekly journal entries, and social media constituted the data sources. More...

28 septembre 2017

Trends and Patterns in Massive Open Online Courses: Review and Content Analysis of Research on MOOCs (2008-2015)

International Review of Research in Open and Distributed LearningTo fully understand the phenomenon of massive open online courses (MOOCs), it is important to identify and map trends and patterns in research on MOOCs. This study does so by reviewing 362 empirical articles published in peer-reviewed journals from 2008 to 2015. More...

28 septembre 2017

Approaches Reflected in Academic Writing MOOCs

International Review of Research in Open and Distributed LearningSince it was first introduced in 2008, Massive Open Online Courses (MOOCs) have been attracting a lot of interest. Since then, MOOCs have emerged as powerful platforms for teaching and learning academic writing. However, there has been no detailed investigation of academic writing MOOCs. As a result, much uncertainty still exists about the differences of writing MOOCs compared with traditional types of writing instruction in the classroom. More...

28 septembre 2017

Understanding Learners’ Motivation and Learning Strategies in MOOCs

International Review of Research in Open and Distributed LearningMOOCs (Massive Open Online Courses) have changed the way in which OER (Open Educational Resources) are bundled by teachers and consumed by learners. MOOCs represent an evolution towards the production and offering of structured quality OER. Many institutions that were initially reluctant to providing OER have, however, joined the MOOC wave. More...

28 septembre 2017

S’initier à la fabrication numérique : un MOOC et une formation hybride de l’IMT

Logo FUNGrâce à un partenariat avec le magazine MCD (Musique et Culture Digitale) et la plateforme d’information sur l’univers des Fab Labs, Makery, l’IMT propose une formation hybride qui se déroulera en distanciel grâce au cours sur FUN-MOOC et en présentiel lors d’ateliers de mise en pratique dans des Fablabs. Cette formation prend place dans le cadre du projet ParisCode et va concerner trente demandeurs d’emploi de plus de 45 ans, en reconversion professionnelle. Après avoir suivi le MOOC « s’initier à la fabrication numérique » et obtenue l’attestation de suivi avec succès, ils mettront en pratique leurs connaissances et l’IMT validera leurs acquis à l’issue de cette formation. Plus...

28 septembre 2017

FOVEA, un MOOC basé sur la technologie 3D

sup-numerique.gouv.frLe MOOC FOVEA est le premier à être fondé sur la technologie 3D. Il est destiné aux apprenants qui souhaitent se spécialiser dans l'anatomie fonctionnelle de la motricité. Il permet aussi aux professionnels de proposer une information complémentaire à leurs patients. Plus...
27 septembre 2017

« Ensemble En France » comprendre la République française et ses valeurs

Campus FranceGrâce au MOOC « Ensemble en France », faites l’apprentissage de tout ce qui fait le charme de la République française et de ses valeurs. Ce cours en ligne, gratuit, accessible en permanence, offre un parcours pédagogique pour mieux comprendre les valeurs républicaines de la France, et mieux se les approprier. Par une approche duale, à la fois historique et quotidienne, elle présente la France comme une terre singulière, faite de batailles et de coutumes, à aimer tout autant qu’à comprendre. Plus...
21 septembre 2017

Frugal MOOCs – The future of refugee higher education?

By Mariam Aman Shah and David Santandreu Calonge. There are 65.6 million people forcibly displaced to date. Conflicts in Syria and other parts of the globe have uprooted millions of people and placed them in unfamiliar locations, with often limited access and means to basic needs, one of which is access to education. More...
19 septembre 2017

MOOC "Apprendre et faire apprendre"

Logo de l'Agence Régionale de la Formation tout au long de la vie (ARFTLV Poitou-charentes)Le MOOC Apprendre et faire apprendre ("AFA") est consacré aux modèles d’apprentissage et d’enseignement. Il se déroule en six semaines et propose différents types de supports d’apprentissage : capsules d’apprentissage vidéo, tests formatifs et certificatifs, matériel d’enrichissement…
L’inscription au MOOC est gratuite. Le démarrage de la formation est fixé au 16 octobre 2017.
En savoir plus et s'inscrire. Plus...
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 332
Formation Continue du Supérieur
Archives