Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
14 février 2016

Continuing ed = the new traditional student

University Business Magazine logoBy Stefanie Botelho. As higher, professional and continuing education institutions move from application to acceptance season, Story+Structure, specialists in human-centered design, encourages colleges and universities to reevaluate their approach to prospective students’ online, mobile, and app experiences. More...

14 février 2016

Rutgers’ offers independent living to adults with autism

University Business Magazine logoBy Ray Bendici. A groundbreaking facility in development at Rutgers University will provide adults with autism opportunities to work on campus and live in apartments alongside clinical staff and graduate students. More...

30 janvier 2016

GRALE III editorial team meeting

When, local time:
Monday, December 7, 2015 - 10:30 to Thursday, December 10, 2015 - 18:00
Where:
Germany, Hamburg
The editorial Committee for the Third UNESCO Global Report on Adult Learning and Education (GRALE III) hosted by the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) holds its third meeting in Hamburg. During its meeting, the editorial team will discuss the quality and content of chapters to be included in the publication due to be released in 2016. GRALE III will focus on monitoring the benefits of adult learning and education for health and well-being, community and society, and employment and labor market. More...

30 janvier 2016

Enhancing Lifelong Learning Opportunities for Youth and Adults in the Caribbean

The 2016 Sub-Regional Expert Meeting for the Follow-up of CONFINTEA VI in the Caribbean will take place on 22 and 23 March in Kingston, Jamaica. This expert meeting will be organized by the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) in cooperation with the Jamaican Foundation for Lifelong Learning, the UNESCO Office in Kingston and the Jamaican Ministry of Education. More...

24 janvier 2016

4 Tips for Adults Applying to Top Online Bachelor’s Degree Programs

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Just because a program is online doesn’t mean it will be easier to get into, experts say. The first step adults need to take to complete a bachelor’s degree online is to apply. More...

24 janvier 2016

Adding Adults into the Free College Conversation

The EvoLLLutionBy Veronique Zimmerman-Brown - EvoLLLution. Though many states and colleges are finding low- to no-cost pathways to two-year college for high school graduates, few have looked at how to create this same level of access for adults. More...

24 janvier 2016

Guiding Higher Ed Faculty In Their Interactions With Adult Learners

The EvoLLLutionBy Barry Thomas - EvoLLLution. College and university leaders need to work with their faculty to facilitate the creation of an inclusive and enriching environment for non-traditional students. More...

10 janvier 2016

Education et Formation 2020 - Groupe de travail sur l'apprentissage des adultes

Résultat de recherche d'images pour

Traduction française du rapport de la 8ème réunion du groupe les 16 et 17 septembre 2015, ayant pour objectifs:
*de trouver un accord sur des messages-clés et des recommandations pour les rapports du Groupe sur des politiques ayant réussi à procurer des compétences de base à des  adultes et sur une orientation politique relative à une amélioration des approches utilisant des TIC dans le cadre de l’apprentissage des adultes;
*de développer les projets de diffusion et d’exploitation des réalisations du groupe, basés sur les messages-clés convenus. Voir l'article...

10 janvier 2016

Messages-clés du Groupe de travail sur l’apprentissage des adultes dans le cadre du programme Education et Formation 2020

Résultat de recherche d'images pour

Traduction française des messages-clés du Groupe de travail sur l’apprentissage des adultes dans le cadre du programme Education et Formation 2020:
*L’apprentissage des adultes permet d’améliorer des vies ainsi que les économies;
*Une stimulation majeure sera nécessaire pour améliorer les compétences de base des adultes;
*Une meilleure sensibilisation et une collaboration sont nécessaires pour promouvoir la participation des adultes aux formations et conduire à leur inclusion;
*Pour améliorer les niveaux de compétences des adultes, des programmes de qualité sont essentiels;
*Tous les adultes ont besoin de compétences numériques;
*Les ressources numériques doivent être utilisées plus largement dans l’enseignement pour adultes;
*L’offre de formations pour adultes doit être coordonnée et cohérente;
*Les politiques d’apprentissage des adultes doivent être basées sur des données fondées et un bon suivi. Voir l'article...

9 janvier 2016

Figure Out If a 2016 Return to College Makes Sense as an Older Adult

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Some older adults may be thinking that this is the year they’ll go back to college – which might lead to better job prospects and offer personal satisfaction. And with online and in-person options at traditional schools and community colleges,​ adults past the usual college-going age have plenty of choices. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 427
Formation Continue du Supérieur
Archives