Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
12 avril 2016

Le top 5 des projets Erasmus+ sur l'art, la culture et l'éducation des adultes

Résultat de recherche d'images pour

Erasmus+ a contribué au développement de quelques projets remarquables dans le domaine de l'art, de la culture et de l'éducation des adultes. Voici le top 5 d'EPALE. Voir l'article...

12 avril 2016

Quel rôle l'éducation des adultes joue-t-elle dans la crise des réfugiés?

Résultat de recherche d'images pour

Le but de l'éducation des adultes ne se limite pas à l'emploi : les compétences et les connaissances acquises au travers de l'apprentissage offrent de nombreux avantages. Particulièrement en ce moment, à la lumière de la crise des réfugiés, l'éducation des adultes joue un rôle crucial. Voir l'article...

2 avril 2016

Scaling Up for Adult Students Requires Focus and Creativity

The EvoLLLutionBy Alfred Ntoko - EvoLLLution. Scaling to serve greater numbers of adult students requires institutions to focus on serving this demographic at a strategic level; it’s not possible to simply bolt adults onto existing approaches geared toward 18- to 22-year-olds. More...

28 mars 2016

3 Campus Uses for ‘How to Raise an Adult’

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/blog_landing/public/technology_and_learning_blog_header.jpg?itok=aQthgJ91By Joshua Kim. This past month Jessica Lahey, the author of the education-disguised-as-parenting-book The Gift of Failure, was on campus to talk about her book. Read more...
28 mars 2016

U.S. Young Adults Lag Behind International Peers

HomeThe National Center for Education Statistics released its assessment of young adults' skills yesterday and found American adults lag behind their international peers in numeracy and problem solving. Read more...

27 mars 2016

Rethinking Student Services to Support Adult Learners

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Within the University of North Carolina system, where 47 percent of our students took at least one online course last year, we’re starting to think more carefully about how to keep high-quality online coursework within reach of working adults. More...

22 mars 2016

The influence of the openness of an e-learning situation on adult students' self-regulation

International Review of Research in Open and Distributed LearningThis article presents empirical research conducted with French speaking adults studying for a diploma. Their training took place mainly in e-learning. The goal of this research was to identify and explain the processes of influence existing between two specific dimensions: the degree of openness of the components of the e-learning situation and students’ self-regulated behaviors in the management of these components. More...

13 mars 2016

Adult education policy frameworks in Central Asian countries

The importance of developing overarching adult education policy frameworks is growing in Uzbekistan, Kyrgyzstan and Tajikistan. Socio-economic changes in these three countries have led to a high demand for continuous learning, training and retraining of people who view further education as a stepping stone to occupational and educational advancement. Adult education is therefore not only a means of economic development, but also a factor that influences social development and contributes to the health and well-being of individuals. More...

9 mars 2016

Quelles stratégies au service de l’Education des Adultes et de l’Education tout au long de la vie ?

Résultat de recherche d'images pour

Myriam Schauwers – DRI / FWB « Coordination Politiques d’Education des Adultes » Présidente Consortium de Validation des Compétences. Voir l'article...
9 mars 2016

L’apprentissage mobile et les médias sociaux dans l’éducation des adultes

Résultat de recherche d'images pour

Les technologies de l’information et de la communication sont de plus en plus souvent utilisées dans l’éducation des adultes. Ceci est principalement dû à trois raisons: les TIC permettent de stimuler l’apprentissage ; elles peuvent élargir l’accès aux possibilités d’apprentissage et, tout en utilisant les TIC dans l’éducation des adultes, l’apprenant acquiert en même temps les aptitudes numériques qui sont essentielles vivre et travailleur dans la société contemporaine. Le présent article résume les résultats de la recherche sur l’utilisation des médias sociaux et des appareils intelligents dans l’éducation des adultes. Voir l'article...
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 427
Formation Continue du Supérieur
Archives