Since its inception in 2001, the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria has become a highly respected pooled financing institution that scores top marks in independent reviews. More...
EUA calls for increasing EU investment in research, innovation and higher education post-2020
In order to meet political ambitions and societal needs, the European Union needs a good working budget and will have to revisit its investment priorities for the future so as to be able to address the challenges Europe is facing and ensure sustainable development. Cooperation in research and education is a key facilitator to achieve these goals and should therefore be a top investment priority of the Union for the future. More...
La formation en situation de travail (FEST), un dispositif pédagogique innovant au cœur des discours actuels
La quinzième Université d’Hiver de la Formation Professionnelle (UHFP) se tenait à Biarritz les 31 janvier, 1er et 2 février, sous le prisme de l’innovation. Plus...
L’innovation estampillée Hauts-de-France
L’innovation estampillée Hauts-de-France
- la mobilité et du transport
- la e-santé, des nouveaux usages numériques, du stockage et de l’autonomie énergétique
- du commerce digital
- la nutrition-santé
- la filière alimentaire : produits et logistique
- l’innovation numérique : internet des objets, réalité augmentée, smart city
- l’image et l’experience economy
- les industries créatives : jeu, audiovisuel, réalité augmentée et réalité virtuelle, design. Plus...
Retrouvez en vidéo les moments clés de l’Université d’Hiver de la Formation Professionnelle
Organisation de la résilience : organisations et innovation sociale du 22 au 24 mars 2018 à Buenos Aires
Sur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. LAEMOS est la première Conférence sur les études d'organisations latino-américaines et européennes. Du 22 au 24 mars à Buenos Aires la conférence aura pour thème l'organisation de la résilience : organisations et innovation sociale. Plus...
À l’épicentre de l’innovation mondiale (et de l’école du futur !)
Innovations in Online Learning: Moving Beyond No Significant Difference
Innovations in Online Learning: Moving Beyond No Significant Difference
"Leaders of the old paradigm community have a tremendous amount of time and energy invested in using the old rules," writes the author. ""The problem with applying old solutions to new problems in the world of online learning is that these applications tend to produce results that are 'as good as' what we have done before..." I think the findings in this paper are significant, echoing and supporting similar trends reflected elsewhere. More...
Higher Ed Innovation Weekly Roundup 2.12.18
When I read this piece on Making Apprenticeships Work in Inside Higher Ed, I was intrigued by the recommendation to “Shift the mind-set to digital apprenticeships by bringing emerging and fast-growing industries to the table.” More...