Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
25 mars 2018

Left Out of the HAIL Storm

By Joshua Kim. This week, I’m spending two days at a small, invite-only gathering of postsecondary learning innovation leaders.  This is the 3rd iteration of the HAIL Storm, with HAIL standing for Harvesting Academic Innovation for Learners. More...
25 mars 2018

Reacting to the HAIL Storm

By Joshua Kim. The 3rd Harvesting Academic Innovation for Learners (HAIL) Storm is done.  The 35 attendees from 27 colleges and universities are making their way home from CSU Channel Islands. More...
25 mars 2018

Creating SOPI: The Scholarship of Postsecondary Innovation

By Joshua Kim. Investigating, and generalizing, from the Texas Institute for Transformational Learning story. More...

25 mars 2018

Higher Ed Innovation Weekly Roundup 3.5.18

Over the weekend, I read this amazing interview with Ruth Simmons in the NYTimes, Growing a sense of confidence. I was so inspired by her approach to leadership that I wanted to share a couple of points, but I recommend you read the whole thing. It’s fantastic. More...

25 mars 2018

Higher Ed Innovation Weekly Roundup 2.26.18

First generation students and students of color are often encouraged by their families to pursue studies that will result in an immediate job. At my prior institution, this translated into a lengthy waitlist for our Nursing program. Brown University is making a move to give full tuition scholarships to students in their MFA programs in acting and directing. More...

19 mars 2018

Découvrez le cas d'usage de Comment Faire, la boite à outils de l'innovation publique, par la Préfecture d'Ile-de-France

Dans le cadre de la transformation de ses services, la préfecture de région Île-de-France (PRIF) porte, depuis 2017, de nombreuses actions innovantes en matière de gestion RH, au travers notamment de son laboratoire d’innovation territoriale La Fabrique RH. Dans ce contexte, des agents issus de multiples services étaient réunis à la Préfecture, mercredi 31 janvier 2018, avec l’objectif d’imaginer les missions que pourrait prendre en charge un « Welcome Manager ». Plus...

18 mars 2018

Innovation publique territoriale

Logo FUNLe contexte sociétal amène les professionnels des collectivités à devoir inventer de nouveaux services publics en phase avec leurs usagers, leurs moyens, la donne digitale et collaborative. Parce que les projets se complexifient, le travail ne peut plus se faire seul ou entre experts. La participation de plusieurs angles de vue est nécessaire pour permettre aux services publics de s’adapter au mieux aux usages. Plus...

17 mars 2018

L'administration innove, l'exemple du MiPNES Lab

sup-numerique.gouv.frDans le cadre de l'évolution de ses modes de travail, la DGESIP favorise le travail en transversalité et développe une posture de service à l'égard des établissements du supérieur. Elle a ainsi décidé d'expérimenter une organisation professionnelle repensée dans un lieu dédié : le MiPNES Lab. Plus...
16 mars 2018

Innovation and the Novelty Factory

Innovation and the Novelty Factory
Tim Klapdor, Heart | Soul | Machine, 2015/04/10

À propos of my recent talk on innovation, "Horace Dediu posits a taxonomy which I think is extremely useful to help discern innovation and reduces some confusion:

Novelty: Something new
Creation: Something new and valuable
Invention: Something new, having potential value through utility
Innovation: Something new and uniquely useful

Why is this useful? It helps distinguish actual innovation from mere novelty. More...

16 mars 2018

What is Innovation in Education?

What is Innovation in Education?
Stephen Downes, Mar 30, 2015

•Backchannel: •Go to http://www.downes.ca/chat •Select What is Innovation in Education?

--- OR ---

•Use Twitter hashtag #ghent2015 • •Slides: http://www.downes.ca/presentation/359

--- OR ---

•Slideshare: http://www.slideshare.net/Downes. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 949
Formation Continue du Supérieur
Archives