Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
22 décembre 2013

Universities blast reform delays

By Christian Wenande. University of Copenhagen and DTU among the universities unhappy with reform delays. The government’s decision to postpone implementing university reform aimed at pushing students through their studies faster has come under fire from the universities. According to the University of Copenhagen (KU) and the Technical University of Denmark (DTU), the delay will have no effect. More...

20 décembre 2013

Réforme 2014 : ce qui va changer dans les pratiques de formation (M. Dennery)

Par L'Atelier de l'Emploi. La réforme de la formation 2014, c’est d’abord trois évolutions qui vont transformer le système actuel. Mais la principale question est : comment les acteurs de la formation de terrain vont-ils s’approprier ce nouvel environnement ? L'éclairage de Marc Dennery, spécialiste du sujet, qui prévoit cinq évolutions majeures dans les pratiques de formation. Suite...
26 novembre 2013

My Idea for Higher Ed Reform: Do Nothing

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/blog_landing/public/JustVisitingLogo_white.jpg?itok=K5uvzo_-By John Warner. The more I read and think about higher education, our shortcomings, our crises, our threats, and our supposed saviors, the more I come to believe that the best thing we could do in the name of reform is absolutely nothing.
Down with the pursuit of “excellence!” Enough with innovation!
Leave some of the children behind!
Say it with me! Let’s do nothing!
I say this because I wonder what chasing the next shiniest thing has really been getting us.
What do we have to show for the era of “accountability?”
I’m looking at what’s going on in higher education and thinking about the last 30-plus years of “reform” in primary and secondary education and it makes me worry. Read more...

10 novembre 2013

Wrong Answer on Remediation

http://www.insidehighered.com/sites/all/themes/ihecustom/logo.jpgBy William G. Tierney and Julia C. Duncheon. Remedial education in higher education has become a target for reformers. Lawmakers in Florida have made remedial classes in math, reading and English optional for students entering community colleges in fall 2014. The placement tests to assess these skills will be optional as well. 
Meantime, Tennessee and Connecticut have passed legislation making it easier for students to bypass remediation and enroll directly in courses that lead to graduation and completion of a major. And California State University has lowered its math and English placement test cutoff scores, requiring fewer students to do remedial coursework. Read more...

5 novembre 2013

Que de temps perdu pour réformer l’enseignement supérieur et la recherche en France

http://blog.educpros.fr/laurent-carraro/wp-content/themes/longbeach_carraro/longbeach/images/img01.jpgBlog Educpros de Laurent Carraro. Dans un article paru dans le supplément « Universités & grandes écoles » du Monde en date du 17 octobre 2013, le président de la Conférence des Présidents d’Université, Jean-Loup Salzmann juge opportun d’adresser une attaque en règle en direction des grandes écoles, en évoquant notamment ce que « tout le monde sait, et les étudiants s’en aperçoivent lorsqu’ils intègrent une école, que les cours ne sont pas de très bonne qualité. » 
J’ai réagi de la manière suivante, en envoyant à ce même quotidien une contribution, publiée par ce dernier dans la rubrique Idées. Suite...

3 novembre 2013

China’s 10 new and surprising school reform rules

http://dizqy8916g7hx.cloudfront.net/moneta/widgets/wp_personal_post/v1/img/logo.pngBy Valerie Strauss. Earlier this year China began a major education reform initiative designed to increase student engagement and end student boredom and anxiety. Curbing standardized testing was one aim. Scholar Yong Zhao wrote about it first in this post, and, now, below, gives us the latest developments.  Yong Zhao is the presidential chair and director of the Institute for Global and Online Education in the College of Education, University of Oregon, where he is also a professor in the Department of Educational Measurement, Policy, and Leadership. This is an updated version of a piece that appeared on his blog. Read more...

3 novembre 2013

Réforme de la formation professionnelle : où en est-on ?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRGYa8SdJTAt3wDofQP-zD1VvBUDAQrY9gDlwShaEfF-j-BshfRjunP6wPar Tanitrh. La nouvelle réforme de la formation professionnelle est en marche : les négociations entre les partenaires sociaux ont débuté le 24 septembre dernier en vue de la signature d’un accord national interprofessionnel servant de base à une prochaine loi de refonte de la formation professionnelle. Premières esquisses des changements attendus. Alors que la précédente réforme de la formation professionnelle de 2009 était centrée sur la réorganisation des OPCA (Organisme Paritaire Collecteur Agrée), celle qui s’annonce se concentre sur l’individu (salarié, demandeur d’emploi…), avec un double objectif : « la sécurisation des personnes et la compétitivité des entreprises ». Le nouveau système de formation professionnelle devra répondre à trois enjeux.
En savoir plus...

30 octobre 2013

Conference review: 10th International Workshop on Higher Education Reform in Ljubljana

Hedda - Higher Education Development AssociationPosted by Marielk. This guest post is by Inga Zalyevska who is currently enrolled as Masters student in Research and Innovation in Higher Education, an Erasmus Mundus program coordinated by Danube University Krems and University of Tampere.
The International Workshop on Higher Education Reform was held in its 10th edition on October 2-4 at the University of Ljubljana in Slovenia. As the title suggests, the event was focused on reform, with the emphasis on the big picture over time. Keynote speakers and panelists were invited to trace the impact of higher education reform over the past several decades and forecast its future development.
The conference was a comfortable size of about 80 participants from different countries in the EU, North America, Africa and Asia. The majority of the attendees were senior scholars and policy analysts – a group well qualified to provide a bird’s eye view of the HE reform, but also perhaps disillusioned or even ‘tired’ of the issue as Catherine Odora Hoppers, the first keynote speaker, admitted. Her address reviewed the development of South African HE since its establishment and into recent times. More...
27 octobre 2013

New Political Charter Seeks Large-Scale Reform of Irish Universities

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5cEsVN3o_jR6eB1ppvWt1d-whCz3skNoA_2uH70l1DFjU4qHbnkC-nIYBy Tom Myatt. Defend the Irish University will combat "massive underfunding" and "commercialisation" in Irish universities. A new political movement has been launched by a group of academics at Dublin City University which seeks a number of sweeping reforms to third-level education in Ireland. Defend the Irish University, led by Professor Ronaldo Munck, is soon to launch a public petition to the Irish Government with a comprehensive ten-point agenda. The group’s formation is a reaction to what it calls “massive underfunding combined with commercialisation and managerialism” in Irish universities. More...

26 octobre 2013

Chambres de commerce et d’industrie : 12 propositions pour la réforme de la formation

http://www.cariforef-mp.asso.fr/template/cariforef_pro/img/logo-carif_oref.gif"A l’occasion de la Conférence sociale d’Iéna, les Chambres de commerce et d’industrie avaient annoncé leur intention de faire entendre leur voix dans le débat sur la réforme de la formation professionnelle". Elles viennent de publier, le 17 octobre, douze propositions visant à apporter leur contribution aux négociations actuellement en cours ainsi qu’au futur débat parlementaire. Leur teneur : le développement des compétences pour les besoins d'avenir ; le renforcement de l'orientation et de la reconnaissance des compétences ; la redéfinition des critères d'imputabilité et la valorisation de la dépense individuelle ; la participation accrue des CCI aux instances régionales.
Lire le document des Chambres de commerce et d'industrie

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 332
Formation Continue du Supérieur
Archives