Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
6 octobre 2019

Étudier à Boston dans les meilleures universités du monde

Harvard, MIT, Boston College... La capitale du Massachussets accueille les universités les plus réputées au monde. Boston, berceau des États-Unis, vit au rythme de ses étudiants. Plus...

5 octobre 2019

À Sciences Po, une ouverture sociale en trompe-l’œil

La filière de Sciences Po dédiée à l’accueil de lycéens issus de lycées de zones d’éducation prioritaires aurait accueilli l’année dernière plus de 40% d’élèves issus de familles de catégories supérieures. Plus...

5 octobre 2019

Sciences Po : un quart des étudiants de première année se disent déçus

Un sondage mené par un étudiant de première année sur le campus de Sciences Po Paris montre qu’un nouvel arrivant sur quatre n’est pas satisfait du début de sa scolarité au sein de la grande école parisienne. Plus...

3 octobre 2019

Corée du Sud : les jeunes risquent la «démence digitale»

Presque 20% des adolescents coréens sont complètement accros aux téléphones et ordinateurs selon les médecins qui sonnent l’alarme. Car l’usage abusif des nouvelles technologies bloquerait le développement du cerveau. Plus...

3 octobre 2019

Un «véritable fossé culturel» entre étudiants en journalisme et agriculteurs

À l’occasion du Salon de l’agriculture, Harris Interactive vient de publier une enquête d’image sur la perception que se font les futurs journalistes de la profession agricole. Plus...

3 octobre 2019

Avez-vous le profil pour travailler dans le luxe ?

Faut-il ressembler à Paris Hilton pour travailler dans le secteur luxe ? Outre une passion pour cet univers, certaines qualités reviennent comme le fait d’être bilingue et une bonne éducation. Plus...

2 octobre 2019

No More Pencils, No Print Books, No More Analog Backward Looks

By Stephen Downes - Stephen's Web. No More Pencils, No Print Books, No More Analog Backward Looks
I linked to this one just to be able to run the headline. Lauding mobile learning, Judy Breck writes, "If you are more the tempest type, you can join Todd Richmond in saying: the educational sector will be dragged into the future kicking and screaming by the next perfect storm." Or as Howard Rheingold says, "The tools for cultural production and distribution are now in the pockets of 14 year olds". More...

2 octobre 2019

Principal Quiets Young Orator

By Stephen Downes - Stephen's Web. Principal Quiets Young Orator
I have in the past touted Mississauga as an example but I may have to rethink that following this report. "One of the prominent things we teach is respect for authority figures," says Dufferin-Peel Catholic District School Board spokesperson Bruce Campbell as he defends the censoring of a student's speech on being bored in class. This hits close to home, as I participated in public speaking myself, once speaking on how to create a dictatorship (I was also very successful, winning five times in eight years). Vicki Davis quite rightly says, "This is not a place we censure students for having opinions unlike ours! This is a place where we encourage opinions and free speech." Peel District high school teacher Elona Hartjes, who found the article, responds, "it's not my responsibility to entertain students." Maybe not. More...

2 octobre 2019

Net Heads

By Stephen Downes - Stephen's Web. Net Heads
Interesting discussion of 'small worlds' networks as they operate in the human brain. "Fractal, small-world brain networks reverberate in an electrical limbo state that almost, but not quite, comes unglued... Especially at higher frequencies, these networks operate "on the edge of chaos," the researchers say. More...

2 octobre 2019

Pipes and HyperCard: Interactive Vs Connected Media

By Stephen Downes - Stephen's Web. Pipes and HyperCard: Interactive Vs Connected Media
Scott Wilson nails it (and in passing reminds us of Derrick de Kerckhove's book 'Connected Intelligence'). "We have entered an era of connected media. Connected media does not contain interaction; instead content items are nodes in a network of connections that are the focus of interaction. The content is inside-out. The hot content today is not interactive - Flickr/Photobucket, YouTube, iTunes, RSS feeds all feature non-interactive content, yet the content is highly connected via layers of interlinked metadata (del.icio.us, technorati, recommendations, hyperlinks, comments...)." Right. And - crucially - it's exactly the same with learning. Connected media does not contain 'learning'. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 150
Formation Continue du Supérieur
Archives