By . Institutions of higher education should identify and implement technologies that support student learning, should welcome blended learning environments, and should ensure degree programs adapt to students’ digital needs, according to a new metastudy of technology’s role in higher education. More...
Researchers say human element critical for tomorrow’s digital university
By . The massive report, “Preparing for the Digital University: a review of the history and current state of distance, blended and online learning,” has laid out a comprehensive view of online learning along with key insights into where technology-enhanced education might be headed. More...
Study provides foundation for the future of digital higher education
A new, comprehensive metastudy of the role technology plays in higher education urges universities of tomorrow to capitalize on technologies that effectively support student learning, to embrace blended learning environments, and to customize degree programs to serve the needs of students in a digital age. More...
The Net Positive Valuation of Information and Communication Technology in Online Education
The concept of net positive has emerged as a new way of doing, measuring and reporting business that recognizes the importance of putting sustainability at the core of business strategy. To be “net positive” simply means to put more back into society and the environment (called handprint) than to take out of it (called footprint). This report focuses on a preliminary case study of the net positive impact of ICT in the online education market, utilizing the current ASU Online education program for undergraduate degrees as the case study. More...
Meet UBC’s digital storyteller
By Natalie Samson. The move toward more sophisticated digital storytelling in the field of higher education communications is opening up new career opportunities. In 2013, the University of British Columbia hired Margaret Doyle for the new position of digital storyteller in the marketing department to help reorient the institution’s web communications toward what she calls a more “story-centric” approach. More...
Logiciels libres et éducation
12 mai 2015
Où : Brest
Lien : http://www.lacantine-brest.net/event/conference-de-richard-stallman/.
Contact et information pratique :
18 h 00 min – 20 h 30 min
Where:
Amphi Guilcher, Faculté Segalen
20 Rue Duquesne
29200 Brest
France
Conférence de Richard Matthew Stallman, programmeur et militant du logiciel libre. Voir l'article...
Le rôle des partenariats d'innovation dans la transformation digitale du secteur public
Dans sa dernière étude dédiée à la transformation des ministères et agences de l'Etat avec le numérique, MARKESS s'est intéressé à l'évolution des relations des administrations avec les prestataires externes les accompagnant dans leurs chantiers informatiques et numériques.
En savoir + :: Les partenariats d'innovation accélèrent la transformation digitale du secteur public
A lire :: Les enjeux du cloud pour les entreprises
A lire sur la Tribune.fr un article relayant les différents enjeux et opportunités offert par le cloud pour les entreprises. Comment gérer des systèmes de plus en plus lourds et complexes ? Comment sécuriser ses données tout en les gardant disponibles ? C'est tout l'enjeu du cloud et des solutions d'externalisation de données.
En savoir + :: Le cloud : quels enjeux et opportunités pour les entreprises ?
Le Ceser analyse la place du numérique dans l’éducation et la formation
Apprendre et se former avec le numérique, c’est le thème du rapport qui vient d’être présenté par le Ceser Pays de la Loire. Un état des lieux des équipements et des usages dans les établissements éducatifs de la région, mais également des préconisations.
En savoir plus :
Consulter l’enquêteLe site du Ceser Pays de la Loire. Voir l'article...