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Formation Continue du Supérieur
19 septembre 2017

The Organisation of School Time in Europe. Primary and General Secondary Education – 2017/18

European Commission logoThe school calendar contains national data on the length of the school year, the start and the end dates of each school year, the timing and length of school holidays and the number of school days. It covers both primary and general secondary education and key points are illustrated by comparative figures. The information is available for 37 countries. More...
19 septembre 2017

Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe – 2016/17

European Commission logoThe Council of the European Union has set the goal of reducing low achievement in reading, mathematics and science among 15-year-olds to less than 15 % by 2020. But how are European countries going to achieve this? Effective learning depends on many factors, but one key element in the learning process of students is the instruction time available to them. How can they best organize limited time between different subjects, ensuring that all students have the opportunity to develop their learning potential in a range of different areas. More...
19 septembre 2017

Which policies can best support schools as learning organisations?

European Commission logoThe ET2020 Working Group on Schools has just published the third in a series of reports on the governance of school education. In this new report the Group identifies examples of policies and initiatives from across Europe that are aimed at raising quality and equity in school education by supporting teachers and school leaders in their daily practice and professional development. More...
19 septembre 2017

Ukrainian and European organisations join forces to promote women in society

European Commission logoThe EFEB Network (European Region Entrepreneurship Connection) brings EU partners from Greece, Spain, Latvia, Germany and the UK, together with 2 organisations from Georgia and Ukraine, on the topic of women's entrepreneurship. The objective of this Strategic Partnership is to train and mentor would-be female entrepreneurs and develop their entrepreneurship skills. To achieve this, the project's partners organised training webinars. The Ukrainian NGO, Agricola, which has been supporting women’s businesses since 2007, has shared its expertise in the module on product eco-innovation: the integration of environmental awareness in product design and development with the aim to improve performance throughout a product’s life cycle. More...
18 septembre 2017

Partenariats européens : un moteur de développement de la communication interculturelle

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Participer à un projet transnational, en tant que partenaire et / ou pilote, signifie travailler dans une démarche collaborative fortement marquée par des pratiques interculturelles, émanant de situations d’échanges, de transfert de pratiques, d’objectif de création de culture commune et de mobilités entre les membres d’un groupe issus de structures professionnelles de secteurs différents et venant de pays différents. Plus...
18 septembre 2017

Politique européenne en faveur des personnes handicapées

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Le handicap touche plus de 70 millions de personnes dans l’Union européenne, soit près d’une personne sur six. Parmi elles, beaucoup rencontrent des difficultés pour accomplir les simples tâches du quotidien, poursuivre des études ou obtenir un emploi. Plus...
18 septembre 2017

Intégration: un nouvel outil de profilage des compétences pour aider les ressortissants de pays tiers à entrer dans le marché

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À l'occasion de la Journée mondiale des réfugiés des Nations unies, la Commission européenne lance aujourd'hui l'«outil européen de profilage des compétences des ressortissants de pays tiers». Plus...
18 septembre 2017

Note d'information CEDEFOP Juin 2017: Enseignement et formation professionnels: concilier besoins des réfugiés et des employeurs

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La présente note d’information est le fruit d’une coopération entre l’OCDE et le Cedefop, à partir des résultats d’une enquête conduite par les partenaires nationaux ReferNet du Cedefop. L’Europe ayant connu ces 2 dernières années un afflux sans précédent de réfugiés et demandeurs d’asile, les pays ont dû mettre en place des structures pour qu'ils accèdent le plus rapidement possible au marché du travail et à l’autonomie. Plus...
18 septembre 2017

European inventory on validation of non-formal and informal learning – 2016 update

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Ce rapport de synthèse fait partie de la mise à jour de 2016 de l'inventaire européen sur la validation de l'apprentissage non formel et informel. Plus...
18 septembre 2017

Evaluer les compétences en contexte professionnel : quelles méthodes en Europe ?

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Evaluer les compétences en contexte professionnel : quelles méthodes en Europe ? Telle était la question posée pour cet atelier, lors de la conférence "Outiller les acteurs de la formation des adultes" du 5 juillet 2017, à l'initiative de l'Agence Erasmus+. Plus...
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