Techno-News Blog. It’s called personalized learning: What if each student had something like a private tutor, and more power over what and how they learned. More...
Beyond disruption: The future of higher education
Techno-News Blog. Universities are in the middle of a transformation that is challenging the status quo and is forcing higher-ed leaders to embrace change if they wish to remain relevant. More...
Increasing income and resilience of the poorest: The role of economic inclusion programmes in social protection systems
While the past two decades saw spectacular progress in the fight against poverty, more than 10% of the world’s population – 735 million people – still live below USD 1.90 per day. Ending poverty in all its forms everywhere as envisioned in Agenda 2030 will prove challenging. More...
Visualising urbanisation: How the Africapolis platform sheds new light on urban dynamics in Africa
Africa’s urban population is the fastest growing in the world. By 2050, Africa’s cities will be home to nearly one billion additional people. Yet, where and how Africa’s cities of the future emerge and evolve are insufficiently understood. More...
PROJET INTERINDUSTRIES | démarches prospectives pour améliorer l’adéquation de l’offre et de la demande d’emploi
Dans un contexte de profonde mutation professionnelle (progrès technologiques, transitions numérique et environnementale…), les attentes des employeurs évoluent. Identifier les besoins et anticiper les compétences attendues par les entreprises est devenu incontournable. Plus...
Bretagne: quels scénarios pour réduire les émissions de gaz d’ici 2040 ?
Alors que la Cop 24 se déroule actuellement en Pologne, quelles sont les trajectoires possibles en Bretagne pour diminuer ses émissions de gaz à effets de serre de façon drastique d’ici 20 ans ? La question est à l’ordre du jour de la Conférence bretonne de la transition énergétique, qui réunit l’ensemble des acteurs de l’énergie en Bretagne. Une journée de concertation en trois temps pour étudier différents scénarios. Plus...
Does ‘discovery learning’ prepare Alberta students for the 21st century or will it toss out a top tier education system?
Does ‘discovery learning’ prepare Alberta students for the 21st century or will it toss out a top tier education system?
Tristin Hopper, National Post, March 4, 2014
The National Post has never been one to objectively present a story, and it doesn't do so here, but reading between the lines (and a so-called "prominent critic of discovery learning") we have the good news here that Alberta officials have "vowed that the “traditional” teaching methods of textbooks-and-chalkboards will be dead, replaced instead by a unstructured system design to craft 'engaged thinkers,' 'ethical citizens' and 'entrepreneurial spirits.'" I'm not sure why the newspaper would be so blatant in its support of the older approach (unless it's to sell textbooks). More...
En 2019, on devrait assister à un recul du nombre de départs en formation professionnelle, suivi d'une diminution des apprentis
Sur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. Une table-ronde sur les conséquences de la loi pour la liberté de choisir son avenir professionnel pour les collectivités territoriales organisée par le CNFPT le 8 novembre 2018 a fait l'objet d'une synthèse dans Le Quotidien de la formation qui reprend ma conclusion « En 2019, on devrait assister à un recul du nombre de départs en formation professionnelle, suivi d'une diminution du nombre d'apprentis en 2020. Cela risque d'entraîner un vrai problème de crédibilité pour la réforme. » Plus...
Beyond disruption: The future of higher education
Universities are in the middle of a transformation that is challenging the status quo and is forcing higher-ed leaders to embrace change if they wish to remain relevant. More...
A Calm, Reasonable, and Wise 'On the Future’
By Joshua Kim. This is a question about progress. Are things, in general, likely to get better or worse? Will the world be a better place in 2050 than it is in 2018. More...