Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
1 novembre 2017

Comment amener les enseignants à être innovants pédagogiquement ?

Blog "HEDway" d'Olivier Rollot. A partir de la rentrée 2018, les nouveaux maîtres de conférences devront obligatoirement être formés à la pédagogie. La 2ème édition des Journées de l’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur (JIPES) s’est tenue la semaine dernière. Plus...

30 octobre 2017

Fenêtre sur cours : 50 profs en quête d’innovation !

De la créativité à l'innovationSur le blog Educpros de Jean-Charles Cailliez. Quelles attentes ont les enseignants d’une journée pédagogique ? Peut-on les satisfaire en les faisant réfléchir à leurs pratiques pédagogiques pour qu’ils imaginent de nouvelles approches ou ont-ils tout simplement et presqu’exclusivement besoin d’outils ? Pour répondre à ce questions, revenons sur une journée pédagogique qui a été organisée en juin 2017 à l’Université Catholique de l’Ouest (UCO Angers) et qui a réuni une cinquantaine d’enseignants du supérieur. Cette journée a été organisée sous la forme d’ateliers co-élaboratifs par la Design School HEMiSF4iRE de l’Université Catholique de Lille et animée par Jean-Charles CAILLIEZ. Plus...
29 octobre 2017

UMD launches immersive media innovation ecosystem

eCampus NewsFrom catching Pokémon in the real world to donning a virtual reality headset to see and feel what it was like to scale the Berlin Wall before its fall, advancements in immersive media have set the stage for the next digital revolution. More...

27 octobre 2017

College nails trending field of study with innovative student project

eCampus NewsBerkeley College innovates analytics education to empower students for success—here's how. More...

26 octobre 2017

Women Tech Council launches Student Innovators Program

University Business LogoWomen Tech Council today launched the Student Innovators program (WTCSI) to increase the number of women in STEM fields and careers by helping more women complete STEM degrees. More...

26 octobre 2017

Innovations in higher ed learning models

University Business LogoDownload our latest infographic and learn how colleges and universities are using new learning models to bridge the gap between the career readiness of their students and the challenge employers have finding qualified applicants. More...

24 octobre 2017

Frederick County’s Call to Administrators: Focus on the “Innovator” and “Early Adopter” Teachers, First

Frederick County’s Call to Administrators: Focus on the “Innovator” and “Early Adopter” Teachers, First
Kevin Cuppett, EdSurge, 2016/12/08
I am asked this question a lot: how do we convince staff in our institution or district to adopt an innovation? This article describes exactly the response I give: focus on the early adopters and enthusiasts, support them by bringing them together and providing resources, and have them serve as the model and insiration for the remainder of the staff. More...

22 octobre 2017

Six steps for colleges to inspire innovation

University Business Magazine logoAt Bryant University, we adopted a six-step design thinking approach that other campus leaders can use to create a culture focused on encouraging innovative teaching and creating innovators. More...

22 octobre 2017

An innovation incentive at ASU

University Business Magazine logoArizona State has partnered with Amazon to offer free Echo Dot smart speakers to about 1,600 students, most of whom live in the new Tooker House residential hall. More...

19 octobre 2017

Innovation et numérique : des opportunités et des défis

The ConversationQui n’a pas entendu parler de la transformation numérique et de ses effets sur la vie économique et sociale ? Au-delà des contributions des nouvelles technologies numériques en matière de communication, cette mutation révèle un potentiel sans précédent en termes d’innovation en générant de nouvelles manières de créer (co-conception), de financer (crowdfunding), de s’organiser (virtualisation), et de capturer de la valeur (nouveaux modèles d’affaires…). Plus...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 885
Formation Continue du Supérieur
Archives