Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
27 décembre 2015

EP-Nuffic: Interactive mobility data visualisation

EP-Nuffic has brought together all its statistics on international student mobility in one interactive website. The freely available site offers the many mobility statistics and analyses in English. With this website, EP-Nuffic aims to encourage discussions on the role of internationalisation in Dutch education. More...

27 décembre 2015

News from DAAD: Indo-German Partnership in Higher Education Programme

The DAAD and the Indian University Grants Commission (UGC) are intensifying their cooperation. Between 2016 and 2020 both partners will provide 3.5 million Euros to a new cooperation programme aimed at fostering and widening academic collaboration and cooperation between the two countries. More...

27 décembre 2015

6th Annual Forum of the Donor Harmonisation Group

For the sixth time, European and international funding organisations working in higher education collaboration in developing countries – among them many ACA member organisations – have met in an annual forum to share good practices and experience and create collaborative networks. This year’s forum took place in Brussels to put a specific emphasis on the exchange with higher education and development initiatives undertaken by the European Commission. More...

27 décembre 2015

ACA’s 47th European Policy Seminar recap: Ambivalence towards rankings?

ACA´s European Policy Seminar on global university rankings ended with a big question – are universities showing a schizophrenic behaviour towards university rankings? Based on the love-hate speak that permeated vivid discussions during the seminar, the higher education game created by rankings seems unavoidable and yet, the question remains – what about the forgotten universe of the rest, of those who cannot compete with the few best which top league tables. More...

27 décembre 2015

Big campaign for promoting Europe as a study destination worldwide

Since the beginning of the year, ACA has been an active partner in the Study in Europe project – an initiative contracted out by the European Commission, Directorate General for Education and Culture – and delivered by the British Council, DAAD, Campus France, EP-Nuffic and the Archimedes Foundation. The project is also supported by an Advisory Group involving national higher education promotion agencies across Europe. More...

27 décembre 2015

THE World University Rankings 2015-2016: Bigger than ever

The much-awaited release of the Times Higher Education (THE) World University Rankings 2015-2016 on 30 September 2015 has brought one of the last major contributions to the debate on the purpose of university rankings for this year. THE World University Rankings, one of the most referenced global university rankings, has grown this year to feature 800 universities from 70 countries, up from 400 listed institutions representing 41 countries in 2014. More than 1,100 universities from 88 countries were surveyed for this edition with the intention to provide a more complete picture of worldwide excellence in research and teaching. The new league table therefore includes universities from Egypt, Indonesia, Bangladesh, Kenya, Ghana and others for the first time in the history of the ranking. More...

27 décembre 2015

Étude de cas : Projet « FORWARD » - émancipation des migrantes

Résultat de recherche d'images pour

Je suis chercheuse en sciences sociales. Je dirige le département de recherche et d’innovation de Fundació SURT – une fondation consacrée aux femmes dont le siège se trouve à Barcelone. Nous menons des projets à l’échelle européenne afin de mieux connaître la situation des femmes en Europe et de développer des méthodologies alternatives susceptibles de les aider à s’émanciper. Voir l'article...

27 décembre 2015

Apprentissage en ligne : oserons-nous prendre le taureau par les cornes ? (Première partie)

Résultat de recherche d'images pour

Ces dix dernières années, la révolution numérique a eu un impact exceptionnel sur l'enseignement supérieur. En effet, on peut affirmer que le domaine de l'éducation n'a jamais dans son histoire été soumis à une force aussi puissante que celle exercée par l'introduction des prestations en ligne. Certes, les technologies précédentes ont été utilisées de diverses manières pour améliorer le processus d'enseignement, fournir des outils pédagogiques, vérifier les réponses des apprenants, apporter de la transparence aux procédures d'évaluation et encourager le partage des meilleures pratiques, par exemple. Mais les nouvelles technologies ont fait la même chose et bien plus encore ; la révolution numérique a engendré un débat universel parmi les praticiens à tous les niveaux de la profession. Ce débat a été attisé par une série de réactions qui vont de l'émotionnel au rationnel, du philosophique au pratique et du budgétaire à l'intolérance ; les éducateurs, c'est compréhensible, se positionnent sur un continuum qui va de l'acceptation enthousiaste de ce qui est perçu comme une opportunité à une peur incontrôlable à l'idée de faire confiance à la mise en ligne. Voir l'article...

27 décembre 2015

Rapport de Patrick QUINQUETON sur la restructuration des branches

Résultat de recherche d'images pour

Patrick QUINQUETON, conseiller d'état, a remis ce jeudi 17 décembre son rapport sur la restructuration des branches à la Ministre du Travail, de l'Emploi, de la Formation Professionnelle et du Dialogue Social. Voir l'article...

27 décembre 2015

Rapport conjoint 2015 du Conseil et de la Commission sur la mise en œuvre du cadre stratégique pour la coopération européenne

Résultat de recherche d'images pour

L'agenda européen renouvelé dans le domaine de l'éducation et de la formation des adultes (4) que le Conseil a adopté en 2011 a mis en avant un certain nombre de domaines prioritaires pour la période 2012-2014 mais les a placés dans une perspective à plus long terme, conformément aux quatre objectifs stratégiques d'«Éducation et formation 2020». Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 427
Formation Continue du Supérieur
Archives