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Formation Continue du Supérieur
27 mars 2017

Management. Utiliser les escape games comme team building ou outil de recrutement

Né au Japon au début des années 2000 l'"escape game" ou jeu d'évasion s'est diffusé via des jeux vidéo sur PC et smartphone. Il est ensuite arrivé à Budapest au début des années 2010 et s'est déployé en Europe où il a atteint la France en 2013.
Source : http://www.gref-bretagne.com/Actualites/Revue-de-presse/Management.-Utiliser-les-escape-games-comme-team-building-ou-outil-de-recrutement

22 mars 2017

SkillPass : serious game au service de la valorisation des compétences

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Skillpass répond aux besoins des professionnels européens de jeunesse des secteurs de l’éducation formation professionnelle, de l’insertion socioprofessionnelle, de la participation et la mobilité internationale. Voir l'article...
20 mars 2017

Un escape game... pour sortir du cauchemar d’une enseignante de fac

Par Aude Bariéty. Sapiens, un service de Sorbonne Paris Cité, a conçu un escape game insolite installé depuis février au 20ème étage de la tour Montparnasse. L’objectif? Sensibiliser les universitaires à l’innovation pédagogique. Voir l'article...

13 mars 2017

Five Edtech Companies That Are Taking Gamification to the Next Level

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. Gamification has grown in popularity as teachers and educators realize the wealth of potential that games offer their students, no matter the age. More...
18 février 2017

The New and Old Face of Gaming

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/blog_landing/public/mama_phd_blog_header.jpg?itok=C5xGPD1aBy Laura Tropp. Over the winter break during a family visit, I watched my children and their cousin play Monopoly on a video gaming system. It recalled nothing of the experience of Monopoly during my youth. Read more...

17 février 2017

Using gamification in teacher professional development

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. If you asked a room of teacher if they would rather work, play, or participate in professional development, professional development would likely come in last. More...

17 février 2017

How does gamification affect the learning process?

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. In the context of education, the trend of using game elements in non-game contexts, termed otherwise gamification, aims at increasing the engagement and motivation of students, capturing their interest to continue learning and influencing their classroom behavior. More...

17 février 2017

Gamify your own personal learning experiences and watch what happens

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Gamification has gained a lot of attention in the areas of development and training within larger business environments. More...
17 février 2017

How to Gamify Your Classroom

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. It’s no secret that people of all ages and backgrounds enjoy video games. In fact, over 3 billion hours a week are dedicated to playing video games worldwide. More...
11 février 2017

Eco Rénover : c'est mon affaire !

C2RP Carif-Oref Hauts-de-FranceCe serious game à destination des professionnels et futurs professionnels du bâtiment vise à s'approprier l'audit énergétique. Voir l'article...
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