Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
11 novembre 2015

TPP, copyright law and education (Advocate 22 03)

By Paul Clifton. There is much concern across the Pacific rim about the impact of the Trans-Pacific Partnership (TPP) upon public education. The secretive trade agreement involves a dozen nations across the Pacific, including Australia, New Zealand, Canada and the United States, and Indonesia may soon join. More...

11 novembre 2015

Something big is happening: are you in? (Advocate 22 03)

By Paul Clifton. Yet how quickly we were disappointed to see that, in order for Turnbull to get the keys of the Lodge, a deal had been made with the conservative gatekeepers of the Liberal Party and the policy status quo would remain the same. If it works, Direct Action will provide a paltry five per cent cut in Australia’s carbon emissions by 2020. More...

11 novembre 2015

Divestment as a powerful tactic (Advocate 22 03)

By Paul Clifton. Our universities are under attack not just from successive governments led by the major parties, but from the powerful corporate interests pulling their strings. But divestment can be used as a tool to benefit both the environment and our sector. More...

11 novembre 2015

Education for sale (Advocate 22 03)

By Jeannie Rea. Privatisation and commercialisation in and of education is undermining the expansion of educational opportunities for children and adults around the world. Access of children to primary and secondary school and onto tertiary education has increased across all regions. However, the incursion of private, specifically for-profit, businesses into all levels of education exploits individuals, families and communities seeking the best education they can afford. Poor and less educated people are shamelessly exploited by these education profiteers. More...

11 novembre 2015

Changing university conversations (Advocate 22 03)

By Jeannie Rea. At our National Women’s Conference in August we had a Q&A where a panel of university staff, union officials and students were asked: What would you do if you were Vice-Chancellor for a day?
Not surprisingly panellists focused upon respecting staff; workloads, career progression and job security; reallocating funds away from the latest bright and shiny fad; introducing transparency and accountability of management; fair dinkum staff and student involvement in decision making; and not just acknowledging, but dealing with the real impacts of gender discrimination
. More...

11 novembre 2015

Pour dire les choses simplement, nous sommes dans le mauvais véhicule organisationnel pour le 21e siècle par Leith Sharp

Ce numéro d'AIU Horizons propose une sélection d’articles suscitant la réflexion autour des Défis du leadership et de la gestion stratégique, alimentant ainsi la discussion sur l’un des domaines thématiques prioritaires de l’Association.
Pour dire les choses simplement, nous sommes dans le mauvais véhicule organisationnel pour le 21e siècle par Leith Sharp
Je pose souvent cette question aux hauts dirigeants : « Existe-t-il un chemin précis par lequel une bonne idée peut être véhiculée par votre organisation ? » De l’avis général, la réponse est non, il n’y a pas de chemin précis pour permettre de véhiculer une bonne idée, que ce soit pour les universités, les entreprises, les agences gouvernementales ou les organisations à but non lucratif. Il existe certaines exceptions spécifiques, mais elles sont spécifiques et ce sont des exceptions. En règle générale, on s’accorde à dire que la réussite d’une bonne idée dépend en grande partie de la persévérance de celui qui la défend. Voir l'article...

11 novembre 2015

Put simply, we are in the wrong organizational vehicle for the 21st century

This issue of IAU Horizons offers a selection of thought-provoking papers on Leadership challenges and strategic management, thus fueling a reflection on one of the key thematic areas of work for the Association.
Put simply, we are in the wrong organizational vehicle for the 21st century, by Leith Sharp
I’ve been asking senior leaders this question: “Is there a clear path for a good idea to come from anywhere in your organization?” The general consensus is no, there is no clear path for a good idea to find its way forward from anywhere, not for universities, corporations, government agencies, nor non-profits alike. There are some specific exceptions, but they are specific and they are exceptions. Instead the general agreement seems to be that the success of a good idea depends mostly on the sheer tenacity of its champion. More...

11 novembre 2015

Comment faire pour que les apprenants se passent de moi ?

Résultat de recherche d'images pour Pourrait-on résumer l’enjeu de l'équipe pédagogique en charge de l'ingénierie de formation  à la question : «Comment allons-nous faire pour que les apprenants se passent de nous ?"  Voici une gageure intéressante pour les professionnels qui mettent en œuvre la FOAD. Voir l'article...

11 novembre 2015

Un droit ou une obligation ?

Résultat de recherche d'images pour En juin 2015 a eu lieu à Stuttgart le congrès annuel des églises évangéliques. Sa devise était « Afin que nous appliquions notre cœur à la sagesse » (psaume 90). Une table ronde à laquelle j’étais invité était consacrée au thème « L’éducation et la culture générale, un droit de l’homme – L’apprentissage tout au long de la vie, un droit et une obligation ». Voir l'article...

11 novembre 2015

Fiche iBOM Environnement Personnel d’apprentissage 2/2 - 2013

Résultat de recherche d'images pour Avant de lancer cette enquête, MIP+ a produit la fiche iBOM [N°584] sur les EPA dans laquelle on peut trouver cette définition : Un EPA ou (EPA) est donc constitué d’un ensemble variable d’outils numériques dont les usages facilitent nos apprentissages et nos activités, pour accéder et produire des contenus, pour partager et réseauter, pour veiller et valoriser, et enfin, pour communiquer et échanger. Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 150
Formation Continue du Supérieur
Archives