Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
31 juillet 2014

iMOOC

MOOCs offered by Universidade Aberta are designed around the four main pillars of UAb.pt’s virtual pedagogical model: learner-centeredness, flexibility, interaction and digital inclusion. They combine autonomous and self-directed learning with a strong social dimension and they articulate the flexibility that distance online learners need with the pacing necessary to help them get things done. iMOOC. More...

31 juillet 2014

Unidad MOOC

La Unidad MOOC es la responsable de crear en la comunidad universitaria un entorno ágil (en el diseño y contenido de los cursos), internacional (en inglés y en español) y orientado a la demanda de formación que genera la sociedad. More...

31 juillet 2014

Final call for abstracts on MOOCs for skill development and employability

Authors now have a second (and final) chance to submit an abstract for the upcoming workshop Can MOOCs save Europe's unemployed youth?
Startup Europe's MOOCS for Web Talent Network will address this question at a full-day workshop in at the EC TEL 2014 conference in September. The workshop will also examine the initial findings of the network's research and critically examine the assumptions behind its activities. MOOCs workshop. More...

31 juillet 2014

Characteristics of Massive Open Online Courses (MOOCs): A Research Review, 2009 - 2012

Three key characteristics are revealed: varied definitions of openness, barriers to persistence, and a distinct structure that takes the form as one of two pedagogical approaches. The concept of openness shifts among different MOOCs, models, researchers, and facilitators. The high dropout rates show that the barriers to learning are a significant challenge. Research has focused on engagement, motivation, and presence to mitigate risks of learner isolation. Characteristics-massive-online-courses-MOOCs.pdf. More...

31 juillet 2014

An educator’s favorite MOOCs

eCampus NewsBy Kelly Maher. MOOCs are open access online courses that allow limitless participation. Anyone who has an internet connection and a will to learn is welcome. More...

31 juillet 2014

New edX MOOC portal to empower women

eCampus NewsBy . edX, a nonprofit online platform affiliated with Harvard and MIT, provides open source software for anyone in the world with an internet connection. The courses are free and many countries have adopted edX including China and France. More...

30 juillet 2014

MOOCs Are No Longer A Cultural Export Of The West

By Jessica Leber. From China to Saudi Arabia, nations are translating, adapting, and creating MOOCs to fit their own unique needs.
At a recent event at the United Nations about education accessibility in the developing world, Anant Agarwal, CEO of the open-source online-learning platform edX and a former MIT computer scientist, heard one word too much for his liking.
“The most-used word was ‘hegemony.’ MOOCs are criticized: Is this U.S. hegemony in action?” he says. More...

28 juillet 2014

La France, bientôt championne des Moocs premiums ?

http://blog.educpros.fr/christine-vaufrey/wp-content/themes/longbeach_christine-vaufrey/images/img01.jpgSur le blog Educpros de Christine Vaufrey. Récemment, j’ai lu quelque part sur Internet que dans le cadre de l’OpenCourseWare du MIT, de nouveaux cours sur la photographie étaient disponibles. L’OpenCourseWare, c’est l’ancêtre d’EdX : un espace en ligne, accessible à tous, dans lequel on trouve des dizaines de milliers de ressources créées par les enseignants du MIT, rattachées à des cours qui ont effectivement été dispensés dans cette célèbre institution. Suite de l'article...
28 juillet 2014

TransiMOOC et autres actualités …

http://blog.educpros.fr/matthieu-cisel/files/2013/04/cropped-earth.jpgBlog Educpros de Matthieu Cisel. En faisant le point sur les articles publiés récemment, je me suis dit qu’un petit billet sur un thème différent que celui du MOOCAZ ne ferait pas de mal, pour changer. Tiens, j’étais l’autre jour à une conférence organisée au Numa par le journaliste Emmanuel Vaillant en coopération avec l’association Transapi, intitulée « MOOC : la révolution pédagogique est-elle engagée ? ». Suite de l'article...
28 juillet 2014

Venez faire votre thèse sur les MOOC

http://blog.educpros.fr/matthieu-cisel/files/2013/04/cropped-earth.jpgBlog Educpros de Matthieu Cisel. La recherche française sur les MOOC se met peu à peu en ordre de marche. Dans ce contexte, une thèse est proposée dans le cadre de l’Université Paris-Saclay. Axée sur les Sciences Humaines, l’objectif est de mieux comprendre les participants des MOOC, leurs motivations, le contexte dans lequel s’inscrit leur démarche. Suite de l'article...
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 557
Formation Continue du Supérieur
Archives