Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
6 octobre 2015

Rencontres du CVT Athéna : la simulation comme outil d'aide à la décision

Le Consortium de Valorisation Thématique de l'Alliance Athéna (CVT Athéna) organise, le 6 octobre 2015, en partenariat avec le ministère de l'Éducation nationale, de l'Enseignement supérieur et de la Recherche, la 2e édition de ses rencontres sur le thème "La simulation comme outil d’aide à la décision". Voir l'article...

4 octobre 2015

H-Net Adds Book Discovery Service

HomeH-Net, the online humanities and social sciences network, is launching a free book announcement service to help instructors keep up with new titles in their field. Read more...

1 octobre 2015

Japan's humanities chop sends shivers down academic spines

http://static.guim.co.uk/static/c55907932af8ee96c21b7d89a9ebeedb4602fbbf/common/images/logos/the-guardian/news.gifBy. Japanese universities are cutting humanities and social sciences in favour of ‘practical’ subjects, sparking global concern. More...

1 octobre 2015

Sonder le sol pour percer les mystères d’un théâtre antique

Analyser la mécanique des sols pour comprendre comment ont été conçues les fondations d’un théâtre gallo-romain : voilà l’objectif des étudiants du master Géologie appliquée qui ont rejoint un programme de recherches archéologiques conduites en Bourgogne. Voir l'article...

29 septembre 2015

Musicians hear songs when they read music, non-musicians seek visual patterns

By Stephen Downes - Stephen's Web. Musicians hear songs when they read music, non-musicians seek visual patterns
Roheeni Saxena, Ars Technica, 2015/09/23

You learn to perceive. Or, to put it another way, to learn is to learn how to perceive. There's no better illustration of this than the example cited in this article. More...

29 septembre 2015

#getsmART

By Stephen Downes - Stephen's Web. #getsmART
http://www.slideshare.net/amyburvall/getsmart-lessons-from-the-artists-blc15-minikeynote, AmusED, 2015/09/21

Keynote by Amy Burvall on the influence of art on thinking and learning (and teaching). More...

27 septembre 2015

Le Japon va-t-il vraiment supprimer les sciences humaines à l’université ?

LibérationPar Arnaud Vaulerin. Depuis l’annonce en juin d’une réforme de l’enseignement à l’université, le gouvernement de Shinzo Abe fait face à de vives critiques. Le monde académique ainsi que le patronat fustigent un «anti-intellectualisme», selon les mots de professeurs contactés par Libération, qui critiquent une reprise en main par le pouvoir politique et un chantage au financement. Voir l'article...

21 septembre 2015

Private liberal arts colleges: Doing nothing is a backward step

eCampus NewsBy . As college students head back to school and others begin the search, some parents in the process of reaching for the checkbook or crunching numbers might be moved to ask, “How will my son or daughter get a boost by going to this school?” Private Liberal Arts universities have two fundamental, related disadvantages. More...

20 septembre 2015

'Liberal Arts in Action'

HomeMembers of the Council of Independent Colleges and other supporters of liberal arts education gathered in Washington Thursday for a symposium called "The Liberal Arts in Action." The symposium, part of a campaign to increase public understanding of liberal arts colleges, featured alumni of liberal arts institutions discussing the value of their educations. Read more...

20 septembre 2015

How Art Reveals the Limits of Neuroscience

By Alva Noë. You go to a gallery. The work is strange. You don’t know the artist. You aren’t familiar with the style. The pictures all look the same. Flat and dull. They fail to capture your attention. You move on to the next room. You give your energy to your date. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 162
Formation Continue du Supérieur
Archives