Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
26 avril 2016

LERU’s view on a European Innovation Council

As expressed in its response to the Call for ideas launched by the European Commission on 16 February 2016, LERU is convinced of the need for a EU systemic approach on innovation. EU investment in innovation is strong (e.g. Innovation Union, InnovFin- EU Finance for Innovators, European Institute of Innovation and Technology –EIT-, European Innovation Partnerships –EIPs-, Joint Technology Initiatives –JTIs-, Knowledge and Innovation Communities –KICs-, etc.) but complex and confusing. More...

25 avril 2016

More emphasis on universities in innovation drive

By Yojana Sharma. Chinese Premier Li Keqiang was touring major universities in China last week to promote the country’s strategy for science and innovation-fuelled economic growth under a new five-year plan announced last month that will triple funding for basic research by 2020. Read more...

25 avril 2016

Competition can’t raise quality for all: we must collaborate to innovate

By Brendan O’Malley – Managing Editor. This week in our World Blog, Hans de Wit wonders if our higher education leaders are really interested in true innovation, change and social responsibility if they are only focused on rankings.
In Commentary, Tom P Abeles warns that education globally is in transformation and the traditional university cluster as the centre of knowledge is changing. Sigal Alon suggests that reforming affirmative action in college admissions is not about choosing between the race and class models but about determining what aspects to target to achieve the broadest diversity dividends. Ararat L Osipian says if allegations are confirmed against the president of Russia’s flagship Far Eastern Federal University, who has been arrested on suspicion of financial fraud, this will be one of the largest corruption scandals in Russian higher education in the past few decades. And Alejandro Caballero says universities need to find ways to develop cross-cutting skills in students like problem-solving, teamwork and leadership which will withstand turbulences as automation and technology put workers at risk of being substituted by machines.
In our six-month series on ‘Transformative Leadership’ in which University World News is partnering with The MasterCard Foundation, Brendan O'Malley tells the story of how leadership training supported by scholarships helped one young refugee’s quest, with his friends, to challenge the despondency in his camp in Uganda by building an effective education programme and starting a host of anti-poverty projects.
In Features, Jan Petter Myklebust reports on a 20-year-old from the Netherlands studying at Stockholm University in Sweden who has become the youngest PhD holder in Scandinavia. Read more...

22 avril 2016

Faire remonter des projets innovants lors de la journée des initiatives territoriales

http://www.unml.info/assets/templates/meridian/images/headline.pngLa Direction générale de l'emploi et de la formation professionnelle organise une nouvelle journée des initiatives territoriales le 28 juin prochain à Paris.
La manifestation abordera cette année les thématiques de la transformation des métiers (transition numérique et transition écologique) et de l’accompagnement RH des TPE/PME. Voir l'article...

20 avril 2016

Innovations et expérimentations dans le secteur de l’insertion par l’activité économique

CARIF-OREF Ile de La RéunionCommandé en avril 2015 par le Ministre du travail, de l’emploi, de la formation professionnelle et du dialogue social, l’Inspection générale des affaires sociales (IGAS) a réalisé un rapport relatif à l’expérimentation dans le secteur de l’insertion par l’activité économique (IAE). Si le concept IAE est relativement bien connu, les pouvoirs publics ne disposent pas d’informations suffisantes quant à sa performance. Voir l'article...

19 avril 2016

Ken Steele, Eduvation, Canada

By Beckie Smith. Ken Steele is president and chief futurist at Eduvation, where he monitors trends and innovation in Canadian higher education. More...

17 avril 2016

Innovations et expérimentations dans le secteur de l’insertion par l’activité économique

Carif Oref Midi-PyrénéesL’Igas rend public un rapport sur l’expérimentation dans le secteur de l’insertion par l’activité économique (IAE). En 2013, on dénombre 3 822 structures d’insertion par l’activité économique (SIAE) conventionnées par les Direccte. Ces structures emploient 127 600 personnes rencontrant des difficultés sociales et professionnelles particulières. Le niveau de formation des salariés de ces structures est faible : 80 % ont un niveau de formation inférieur au bac, un tiers n’a aucun diplôme. Beaucoup cumulent plusieurs freins à l’emploi : santé, illettrisme, absence de logement, faible mobilité… La mission de l’Igas préconise d’encourager trois types d’innovations : le regroupement des structures, la construction de parcours avec les branches professionnelles et entreprises qui favorisent l’emploi local et le renouvellement des secteurs économiques dans lesquels les SIAE interviennent.
Igas, rapport n°2015-069R, décembre 2015, 167 p.

17 avril 2016

Pour l’Igas, l’Etat doit soutenir les innovations dans l’IAE

L’inspection générale formule des préconisations pour améliorer la connaissance de la performance de l’insertion par l’activité économique et encourage le soutien aux innovations structurantes pour le secteur. Voir l'article...

15 avril 2016

JIPES 2016 : Journées nationales de l'Innovation pédagogique dans l'Enseignement supérieur

15 avril 2016

Découvrez et contribuez au site participatif innovation-pedagogique.fr

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 150
Formation Continue du Supérieur
Archives