28 février 2020

Europe en France - Publications (études/rapports/bilans…)

L'Europe s'engage en FranceRetrouvez toutes les publications d'Europe en France, du Réseau Europe urbain ainsi que des partenaires européens ou nationaux. Plus...

Posté par pcassuto à 00:12 - - Permalien [#]


17 février 2020

HEWN, No. 337

By Stephen Downes - Stephen's Web. HEWN, No. 337
Audrey Watters, Hack Education, 2020/01/08
There's an interestiung line of thought offered on Audrey Watters's newsletter HEWN: "one of the most frequent complaints I’ve heard: that I did not also write a list of 'The 100 Best Ed-Tech Achievements of the Decade.' And that somehow that means my analysis is incomplete." She responds, "education technology or otherwise — does not need my validation. It needs criticism.... there are not “two sides” — some good and some bad ed-tech — that exist in any sort of equal measure.... What if there wasn’t anything good about ed-tech? What if ed-tech is totally inseparable from privatization, behavioral engineering, and surveillance?" I happen to think there is something good in ed-tech, at least as I think of it, but her point is valid. You don't have to balance the 'good points' and the 'bad points' of anything. More...

Posté par pcassuto à 09:06 - - Permalien [#]

Ten simple rules for structuring papers

By Stephen Downes - Stephen's Web. Ten simple rules for structuring papers
Brett Mensh, Konrad Kording, bioRxiv, 2020/01/09
Needless to say, I don't structure my papers this way. Never have, never will. That said, I can see the logic of the structure and have no problem recommending it to others. There's an especially helpful diagram part way through the paper that describes the structure. Basically the idea is: summarize what other people know and find a problem; gather and analyze some data to address the problem; summarize the gap filled by your work and outline its limitations. So, why don't I use this method? It's hard to explain - my 'data' is my newsletter, which I can't really summarize. Also, I'm never working on one idea at a time. No piece of my work should be viewed outside the context of all the rest of my work; it's all one big work. And I'm not interested in problems so much as I am interested in new ways of seeing and imagining possibilities. More...

Posté par pcassuto à 08:50 - - Permalien [#]

02 février 2020

Just published: Addressing global citizenship education in adult learning and education: summary report

UILThis publication outlines developments and gaps in the field of global citizenship education (GCED) for adult learners. It showcases good practices and, at the same time, demonstrates that in many countries global citizenship is not (yet) part of adult learning and education programmes. More...

Posté par pcassuto à 17:01 - - Permalien [#]

26 janvier 2020

Newsletter Clic 37 de Pôle emploi - janvier 2020

Logo EtoileCette newsletter mensuelle est réalisée par et avec les conseillers des 8 agences Pôle emploi d’Indre-et-Loire. Vous trouverez aussi un lien vers les pages Facebook de chaque bassin d’emploi (Tours, Amboise, Loches, Chinon). Plus...

Posté par pcassuto à 23:54 - - Permalien [#]


Newsletter Clic 41 de Pôle emploi - janvier 2020

Logo EtoileCette newsletter mensuelle est réalisée par et avec les conseillers des agences Pôle emploi du Loir-et-Cher. Vous trouverez aussi un lien vers les pages Facebook de chaque bassin d’emploi (Blois, Vendôme, Romorantin). Plus...

Posté par pcassuto à 23:54 - - Permalien [#]

25 janvier 2020

Flash Inno : décembre 2019

Bpifrance CréationSource essentielle de compétitivité, l’innovation est l'une des priorités de Bpifrance. On vous le prouve avec ce numéro du Flash Inno. Plus...

Posté par pcassuto à 12:07 - - Permalien [#]

22 janvier 2020

Économie et organisation éditoriale des plateformes et des agrégateurs de revues scientifiques françaises

ESR enseignementsup-recherche gouv frDepuis plusieurs années, les offres numériques de revues se développent via des plateformes d'éditeurs ou d'agrégateurs. Ces formes d'organisation éditoriale offrent aux chercheurs des points d'accès unifiés, des regroupements de ressources, permettant une plus ample diffusion des connaissances et une meilleure valorisation des publications scientifiques. Ainsi, l'État a choisi de soutenir les revues scientifiques françaises via un soutien à ces plateformes. Dans ce contexte, le C.S.E.S a souhaité disposer d'une étude quantitative, qualitative et prospective concernant l'économie et l'organisation éditoriale des plateformes et agrégateurs de revues scientifiques françaises. Plus...

Posté par pcassuto à 01:25 - - Permalien [#]

17 janvier 2020

France Éducation international - Publications en langue française

Publications en langue française

Posté par pcassuto à 01:09 - - Permalien [#]

15 janvier 2020

International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning

By Stephen Downes - Stephen's Web. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning
The July issue is now available online and carries a very mixed bag of articles. The quality is quite uneven. I've linked to a couple I liked (below) after reading a half dozen or so - I found two of the three invited papers (Cambridge and Kwo) to be quite weak, while the refereed papers varied from reading like a testimonial (Gilpin) to yet another study of a few graduate students (de Freitas) to a study of physical modeling activities that felt (to me, at least) quite dated (Fenci and Huenink) - I mean, I remember reading about the rods in Holt (1964). More...

Posté par pcassuto à 14:18 - - Permalien [#]