Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
26 janvier 2017

International Renewable Energy Agency Opens Seventh Assembly

Abu Dhabi, United Arab Emirates, 14 January 2017 — Government officials from more than 150 countries and leaders from international organisations, the private sector and civil society are gathering today and tomorrow in Abu Dhabi for the Seventh Assembly of the International Renewable Energy Agency (IRENA) to chart a pathway to a sustainable energy future. The Assembly, the Agency’s ultimate decision-making authority, brings together the international community to advance the global renewable energy agenda and make concrete steps to accelerate the global energy transition and a decarbonisation of the global energy mix. Read more...

26 janvier 2017

Leaving the European Union: Impact on the Creative Industries

The creative industries in the UK account for a significant part of the UK economy. According to figures produced by the Department for Culture, Media and Sport (DCMS), the gross value added (GVA) for the creative industries was £84.1 billion, which accounted for 5.2 percent of the UK economy. The GVA for the creative economy—which includes the contribution of all those employed in the creative industries, as well as those who work in so-called creative occupations outside the creative industries—was worth £133.3 billion in 2014, accounting for 8.2 percent of the UK economy. Read more...

26 janvier 2017

World Employment and Social Outlook – Trends 2017

Résultat de recherche d'images pour "ilo.org"The ILO's World Employment and Social Outlook: Trends 2017  takes stock of the current global labour market situation, assessing the most recent employment developments and forecasting unemployment levels in developed, emerging and developing countries. Read more...

26 janvier 2017

Energy Policies of IEA Countries - France 2016 Review

IEA LogoFrance has a significantly low-carbon electricity mix, owing to the key role of nuclear energy. However, much of France’s nuclear fleet is reaching the end of its lifetime. Against this background, France has started an ambitious energy transition: it is a world leader in designing a governance framework with a national low-carbon strategy, carbon budgets, a carbon price trajectory and plans for energy investment. Read more...

26 janvier 2017

European Guild of Research Intensive Universities formally launches

University of Glasgow logoThe Guild of European Research-Intensive Universities officially launched at an opening symposium on Monday 21st of November 2016 in the Bibliothèque Solvay in Brussels. The University of Glasgow is a founding member of this new group of eighteen of Europe’s leading universities from across thirteen countries and the Principal, Professor Anton Muscatelli, is the Guild’s vice-chair. Read more...

26 janvier 2017

Smart Cities and Communities Federal Strategic Plan: Exploring Innovation Together

Résultat de recherche d'images pour "federalregister.gov"Motivated by a vision of ubiquitous, smart infrastructure, systems, and services, many cities and communities view advances in networking and information technology as a way to increase efficiency, reduce costs, and improve quality of life for their residents. They seek to become “smart cities” and “smart communities” by embedding new digital technologies into their infrastructure, systems, and services to enhance existing, and develop new, city/community resources. Smart city/community solutions are intended to enable new capabilities and opportunities—all in the face of limited budgets. The possible applications are numerous: Citizen services, smart grids, intelligent transportation systems, and remote healthcare, to name a few. Read more...

26 janvier 2017

Comment l’apprentissage des langues étrangères rend plus tolérant

The ConversationPar . L’apprentissage des langues étrangères présente de multiples avantages. La recherche prouve, par exemple, que les personnes âgées qui parlent plusieurs langues sont moins susceptibles de développer des symptômes de démence sénile.
Le cerveau bilingue se laisse également moins distraire, et l’apprentissage des langues étrangères améliore aussi la créativité. On sait aussi qu’après voir appris une première langue étrangère, il est moins difficile d’en apprendre d’autres.
Pourquoi est-il si important d’étudier les langues étrangères à l’université. Voir l'article...

26 janvier 2017

StratOM Focus Post-Bac édition 2017

L’objectif des diagnostics territoriaux est de présenter, sous l’angle d’une vision globale de site, l’état des lieux de l’enseignement supérieur, de la recherche et de l’innovation (grands chiffres, tendances, structuration des acteurs). Ces documents apportent des éléments sur lesquels les acteurs concernés à différents niveaux pourront appuyer leurs choix stratégiques en matière d’enseignement supérieur, de recherche et d’innovation. Un focus sur les formations post-baccalauréat a été réalisé pour l’ensemble des territoires ultra-marins.
26 janvier 2017

Un rapport explique les raisons qui empêchent les jeunes d’accéder à un emploi stable

http://www.arftlv.org/images/logos/logo.jpg

La concertation en faveur de l’insertion professionnelle des jeunes (plus d’infos), s’est conclue le 24 janvier 2017 par la remise d’un rapport de diagnostic à la ministre du Travail, de l’Emploi, de la Formation professionnelle et du Dialogue social par France Stratégie et la DARES.
En France, 13,8 % des 20-24 ans sont au chômage – un sur-chômage qui persiste encore dix ans après leur entrée sur le marché du travail – et les 15 % des 15-29 ans qui ne sont ni en emploi, ni en études, ni en formation (les NEETs).
Consulter le rapport complet . Voir l'article...

26 janvier 2017

LMS, Moocs : des conseils pour bien choisir sa plateforme

http://www.arftlv.org/images/logos/logo.jpg

Le FFFOD propose, en ligne, l'édition 2017 de son guide sur les plates-formes LMS (learning management system) et Moocs.
Le guide est proposé gratuitement en téléchargement. Pour recevoir le lien de téléchargement, l'internaute doit, néanmoins, renseigner un formulaire en ligne.
A noter : retrouvez sur Echo des OF, la Plate-forme régionale d’outils pédagogiques qui fonctionne avec le LMS Edoceo. Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 885
Formation Continue du Supérieur
Archives