By Anton Crace. An app to promote Finland’s education system and “transform the slow and cumbersome application process” through a radical, new entrance exam methodology has launched. More...
Aus: industry anxiety after DIBP rolls into Home Affairs
By Anton Crace. Australian stakeholders are waiting to see if a new super portfolio consolidating the country’s security, immigration, and law enforcement responsibilities will have an impact on the international education industry after the Department of Home Affairs absorbed the Department of Immigration and Border Protection last month. More...
Study Group Australia loses VET registration
By Anton Crace. Study Group’s registration to deliver vocational programs in Australia has been cancelled, according to the Australian Skills Quality Authority. More...
Film partnership aims to promote NZ creative arts
By Anton Crace. Education New Zealand, along with the New Zealand Film Commission, has partnered with production studios Universal Pictures, MRC and Hungry City Limited on the upcoming feature Mortal Engines to promote the country’s creative arts education to overseas students. More...
Dossier documentaire : Synthèse de la réforme mise à jour au 24 janvier 2019 - Centre Inffo
Rapport « accompagnement vers, pendant et après la formation » / Conseil en Evolution Professionnelle
Mission sur l’accompagnement vers, pendant et après la formation :
Enjeux et propositions pour l’élaboration d’un appel à projet national dédié à l’accompagnement du développement des compétences ».
Le rapport précise que « le conseil en évolution professionnel a pour finalité d’accroître la capacité de chacun à agir et à se saisir de sa liberté de choisir son avenir professionnel, qu’il met en œuvre en assurant :
Un accompagnement inscrit dans une stratégie globale d’insertion durable, dans une logique de parcours sécurisés (prévenant les ruptures) ;
Un accompagnement apprenant, itératif, co-construit avec les personnes ;
Un accompagnement continu (notamment avant/pendant/après la formation), multimodal (individuel/collectif ; présentiel/à distance ; de la personne et de l’entreprise) et personnalisé, capable de mobiliser l’ensemble des outils de reconnaissance et/ou de développement des compétences disponibles selon le profil et les priorités de la personne, d’une part, et les opportunités et ressources du territoire, d’autre part.
Télécharger le rapport de Catherine Beauvois et sa synthèse
Study Melbourne backs wellbeing through sport
By Anton Crace. A program which uses the sport of cricket to support international student wellbeing and encourage social inclusion has launched in Victoria, Australia, after receiving funding from Study Melbourne’s International Student Welfare Program. More...