Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
25 février 2016

Infographie :: la transformation digitale

Logo AmueA consulter sur le site ITSocial.fr, une infographie dédiée à la transformation numérique des entreprises. Elle met en exergue les difficultés liées à la transformation digitale, en particulier la multiplication des applications, et démontre l'apport du cloud pour l'accompagner.
En savoir + :: Le cloud au service de la transformation digitale

25 février 2016

Protection des données :: transparence obligatoire

Logo AmueLe nouveau Règlement européen sur la protection des données va imposer aux entreprises de déclarer puis d’informer leurs clients de toute fuite de données ou de tout piratage. En-dehors d’un effort important de conformité du système d’information, c’est aussi une évolution culturelle vers la transparence. Le texte devrait entrer en vigueur au printemps 2016 et sera applicable dès le printemps 2018. Le traitement des données personnelles dans le cadre de la lutte contre le terrorisme fait par ailleurs l’objet d’une directive, ainsi que de négociations avec les Etats-Unis.
En savoir + :: En attendant le règlement européen sur les données personnelles... "l’essentiel fait vertu"

25 février 2016

Engagement au travail :: une dimension stratégique

Logo AmueParole aux décideurs RH : Oracle leur consacre un volet de son étude européenne Simply Talent, dédiée à l’engagement au travail. Une thématique qui peine encore à convaincre les comités de direction. Les résultats montrent que les décideurs RH ne sont toujours pas perçus comme l’un des acteurs essentiels. En France, c’est la direction générale, citée par 42 % des sondés, qui a l’impact le plus fort sur le niveau d’engagement des équipes. Elle est suivie par les responsables opérationnels (28 %) et les RH (4 %).
En savoir + :: L'engagement : un sujet RH... qui divise les comités de direction !

25 février 2016

Baromètre :: les SI en SaaS

Logo AmueLa plupart des DSI français estiment qu'un système d'information entièrement en SaaS reste irréaliste. C’est le principal enseignement qui ressort du dernier baromètre Club Décision DSI / IT Research / JDN. A la question de savoir s'ils envisagent de basculer vers un SI majoritairement composé d'applications SaaS à moyen terme, seuls 21% des quelque 220 décideurs informatiques français interrogés répondent par l'affirmative, contre 47% en 2015. Explications.

En savoir + :: Système d'information 100% SaaS : les DSI pas d'accord

25 février 2016

IRRODL (International Review of Research in Open and Distributed Learning) - Vol 4, No 1 (2003)

International Review of Research in Open and Distributed LearningTable of Contents

Editorial

Guest Editorial - Reflections on Student Support in Open and Distance Learning
Alan Tait

Research Articles

Christine Dearnley
Ulrich J. Bernath, Axel C. Kleinschmidt, Christine J. Waiti, Olaf Zawacki
Stacey Ludwig-hardman, Joanna C. Dunlap
Jenny Bird, Chris Morgan
Patrick J. Fahy

Research Notes

Supporting Distance Students Using the Internet: A Brazilian Experience
Marialice De Moraes, Carolina Rodrigues Paz, Flavia Lumi Matuzawa, Patricia Jantsch
Is Enough Too Much? The dilemma for online distant learner supporters
Christopher K. Morgan, Anthony D. McKenzie
Bridges to Effective Learning Through Radio
Usha Chandar, Ramesh Sharma

Book Notes

Book Review - The Strategic Use of Learning Technologies. Editor: Elizabeth J. Burge
Wim Van Petegem
Book Review - The Costs of Open Learning: a handbook. Author: Thomas Hülsmann
Ricardo Vanella, Gabriella Milanese
African Virtual University: The case of Kenyatta University, Kenya.
Rashid Aderinoye
E-Moderating: The Key to Teaching and Learning Online
Dan Eastmond
Distance Learning Technologies: Issues, Trends and Opportunities
Chere Campbell Gibson
Telecentres: Case Studies and Key Issues
Rozhan M. Irdus
Libraries Without Walls 4: the delivery of library services to distant users
Harvey Gover
E-tivities: The Key to Active Online Learning
Mohamed Ally

Technical Notes

Mark Childs, Jay Dempster
Jim Depow, Jim Klaas, Norine Wark
Judy Annis, Tracy Hensel, Patricia Lundstrom, Richard Jones
Nolan Cox, Cindy Hoyme, Neil Martindale, Liz Murdoch

Full Issue

Cover Image
IRRODL Volume 4, Number 1
 
1-163
25 février 2016

Student Dropout at the Hellenic Open University: Evaluation of the Graduate Program, "Studies in Education"

International Review of Research in Open and Distributed LearningThis study traces the root causes of dropout rates in one post-graduate course “Studies in Education,” offered by the Hellenic Open University (HOU). From our research findings, it was found that the main cause of dropping out stem from a combination of adult learners’ obligations, specifically balancing their academic workload with their employment commitments and family obligations (mainly for female students). More...

25 février 2016

Redefining the cost and complexity of library services for open and distance learning

International Review of Research in Open and Distributed LearningAlthough most universities profess a belief that libraries are a key element in learner support, the full cost and complexity of providing quality library services to support open and distance education tend to be underestimated. It is argued in this article that this underestimation, in part, may reflect a lack of appreciation by faculty and university administrators of the role libraries play in the (distance) learning process. More...

25 février 2016

The Effectiveness of Web-Based Instruction: An Initial Inquiry

International Review of Research in Open and Distributed LearningAs the use of Web-based instruction increases in the educational and training domains, many people have recognized the importance of evaluating its effects on student outcomes such as learning, performance, and satisfaction. Often, these results are compared to those of conventional classroom instruction in order to determine which method is “better.” However, major differences in technology and presentation rather than instructional content can obscure the true relationship between Web-based instruction and these outcomes. More...

25 février 2016

Gagne's and Laurillard's Models of Instruction Applied to Distance Education

International Review of Research in Open and Distributed LearningThis article presents an overview of the instructional models of Gagne, Briggs, and Wager (1992) and Laurillard (1993, 2002), followed by student evaluations from the first year of an online public health core curriculum. Both online courses and their evaluations were developed in accordance with the two models of instruction. More...

25 février 2016

When is a Learning Object not an Object: A first step towards a theory of learning objects

International Review of Research in Open and Distributed LearningFor some, “learning objects" are the “next big thing” in distance education promising smart learning environments, fantastic economies of scale, and the power to tap into expanding educational markets. While learning objects may be revolutionary in the long term, in the short term, definitional problems and conceptual confusion undermine our ability to understand and critically evaluate the emerging field. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 058
Formation Continue du Supérieur
Archives