Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
13 février 2016

Education Must Change Along With Technology To Minimize Unemployment

The EvoLLLutionBy Michael Horn - EvoLLLution. Technology is transforming the labor market but approaches to education remain unchanged, leaving people with minimal options when they no longer have the skills needed to contribute. More...

13 février 2016

Personalization and Pathways Essential for Smaller Institutions Competing Internationally

The EvoLLLutionBy Joseph Ugras - EvoLLLution. Differentiation in the international marketplace can be a challenge for smaller institutions, but by focusing on high-touch service and offering non-credit pathways into degree programs, these institutions can stand out and succeed. More...

13 février 2016

The Foundation for Widespread CBE Exists

The EvoLLLutionBy Mark Peterson - EvoLLLution. The competency-based education is a promising approach to helping students master content and succeed in their postsecondary pursuits, but there are hurdles to its wider adoption that must be overcome. More...

13 février 2016

Competency-Based Education and Accreditation: A Personal Perspective (Part 2)

The EvoLLLutionBy Barbara Wright - EvoLLLution. Accreditors are not the only actors that need to change in the face of competency-based education’s growth. Other stakeholders have central roles to play in facilitating the wider adoption of CBE as well. More...

13 février 2016

Experience and Fit Central to Application Success for Prospective Students

The EvoLLLutionBy Philip Ballinger - EvoLLLution. Admissions is more complex than simply looking at a transcript, which means students of all stripes need to be more courageous and more honest in their applications. More...

13 février 2016

Creating a Home for Two-Year Students at Four-Year Colleges

The EvoLLLutionBy Barbara Kornegay - EvoLLLution. Many four-year institutions are looking at community college students as strong candidates for transfer to buttress their enrollment numbers, but it’s critical to first have the infrastructure in place to serve these students well. More...

13 février 2016

Adapting to the Challenges of Today’s Postsecondary Environment

The EvoLLLutionBy Jay Halfond - EvoLLLution. The current era is one of upheaval and challenges for higher education, but also one rife with opportunity for those institutions that can adapt to and succeed in the current climate. More...

13 février 2016

Achieving Economies of Scale in Higher Education

The EvoLLLutionBy Terry Rawls - EvoLLLution. “Trump University! That’s what you get when you approach higher education from a business perspective, and we all know how that worked out.” This is the response one tends to hear when discussing business-minded management of higher education. More...

13 février 2016

NE DIVINISEZ PAS LEVINAS, Haim-Vidal SEPHIHA - LISEZ et vous VOUS INDIGNEREZ

Ce 13 Février, À BHL
Cher ami,
Je tiens à vous dire qu'en 1963, enseignant l'espagnol à l'E.N.I.O., le Directeur de ladite école, Monsieur Lévinas a osé me convoquer, moi ancien déporté, pour m'interdire de parler d'Auschwitz à mes élèves. Il va de soi que j'ai refusé en lui rétorquant que personne ne m'empêchera de parler de mon expérience, qu'il peut me renvoyer s'il le veut, mais que tous les JUIFS DE FRANCE ET TOUTES LES ASSOCIATIONS D'ANCIENS DÉPORTÉS SERAIENT AVERTIS et qu'il devrait avoir honte, lui originaire de Lithuanie, pays dont la majorité des Juifs a été décimée et surtout lui ai-je dit, "Votre attitude ne m'invite aucunement à étudier votre philosophie !"
C'est là certainement un aspect du "MENSCH ?" qu'on ne lui connaît pas et encore moins si je vous ajoute qu'à l'époque mon ami Claude Hagège y enseignait le français, mais que retenu en Afrique par une enquête linguistique il ne put être présent le jour de la rentrée. Incident qui lui valut son renvoi !
Et je pourrais vous en dire bien plus sur son intolérance et le plaisir qu'il avait à nous humilier !
CELA AUSSI DOIT ÊTRE DIT !

Un ancien déporté ( N°151 752), qui sait ce qu'est le devoir de Mémoire et continue de témoigner dans les écoles à son âge (93 ans).
Haim-Vidal SEPHIHA
Je tiens à ce que mon texte soit publié.

13 février 2016

How Technology Makes a Difference in Scaling Personalization

The EvoLLLutionBy Lige Hensley - EvoLLLution. Personalization of service and experience is an expectation of today’s consumers, but higher education institutions have been slow in adapting to this reality. However, as students begin to act more and more like customers, colleges and universities need to start delivering the personalized experience students expect. More...

Newsletter
50 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 794 222
Formation Continue du Supérieur
Archives