Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
20 août 2014

L’expatriation meilleur moyen de trouver un emploi pour les jeunes

http://emploiparlonsnet.fr/sites/all/themes/pole_emploi/images/head2.jpgPar Antoine Clause. Le VIE s’affirme lentement mais sûrement comme l’un des meilleurs tremplins pour accéder à l’emploi, si ce n’est le meilleur. Le VIE c’est leVolontariat International en Entreprises qui, depuis 2000, permet aux entreprises françaises de confier à un moins de 28 ans, une mission professionnelle à l’étranger durant une période modulable de 6 à 24 mois, renouvelable une fois dans cette limite. C’est Ubifrance, l’agence pour le développement international des entreprises, qui en a la charge et qui a comme mission de placer 9 000 jeunes en VIE d’ici fin 2015. Voir l'article...

20 août 2014

Chinese teens seek freedom and a competitive edge at U.S. high schools

The Japan TimesBy Didi Tang. After getting a glimpse from the seniors in his high school of the endless cramming for China’s grueling college entrance exams, 16-year-old Zhang Kaisheng decided to take a different path. Like a growing number of Chinese teenagers, Zhang plans to enroll this fall in a private U.S. high school, where he and his parents hope he will get a more well-rounded — if far more expensive — education. Tuition, room and board can cost around $40,000 — three to four times more than an elite private school in China. More...

20 août 2014

Higher-Education Research Rarely Gets Replicated

http://chronicle.com/img/photos/biz/Ticker%20revised%20round%2045.gifBy . Report: “Facts Are More Important Than Novelty: Replication in the Education Sciences”
Authors: Matthew C. Makel, gifted education reseach specialist at the Duke University Talent Identification Program, and Jonathan A. Plucker, a professor of educational leadership at the University of Connecticut
Summary: The authors of the study, published in Educational Researcher, the journal of the American Educational Research Association, set out to learn how often studies in the field get formally replicated. More...

19 août 2014

Fafih - Glossaire

AccueilGlossaire

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z. Voir l'article...

19 août 2014

La commission d’équivalence des diplômes (CED) du CNFPT

AccueilActualité : depuis le 1er juillet 2014, que vous disposiez d’un diplôme français ou d’un diplôme étranger, vous ne devez plus saisir qu’une seule commission à l’adresse suivante :
Commission d’équivalence de diplômes
80, rue de Reuilly
CS 41232
75578 Paris
Important : pour les titulaires de diplômes étrangers, la procédure est plus longue car avant de rendre son avis, la commission d’équivalence de diplômes doit se rapprocher du Centre international d’études pédagogiques relevant du ministère de l’Education nationale.
La commission d’équivalence de diplôme (CED) placée auprès du CNFPT est chargée d’instruire les demandes de personnes :

  • souhaitant s’inscrire à certains concours de la fonction publique territoriale sans posséder le diplôme requis.
  • reconnues travailleur handicapé qui souhaitent obtenir une intégration sans concours dans une collectivité et quel que soit le cadre d’emplois.

Elle procède pour cela à une analyse comparative des diplômes et/ou de l’expérience des candidats par rapport au contenu du diplôme requis au concours.
Pour obtenir le dossier de demande d’équivalence à remplir et à renvoyer au secrétariat de la commission à l’adresse précitée, cliquez ici.
La procédure est gratuite. Le temps d’instruction est variable et dépend du contenu du dossier établi par le candidat. Aussi n’attendez pas  l’ouverture du concours pour saisir la commission qui se réunit régulièrement.
La décision de la commission est envoyée par voie postale et il vous appartiendra d’en transmettre une copie à l’organisateur du concours (ou à l’employeur si vous êtes reconnu travailleur handicapé). Voir l'article...

19 août 2014

College on the Cover: Doom and Gloom Through the Decades

http://chronicle.com/img/photos/biz/Ticker%20revised%20round%2045.gifBy . Behold the cover of next month’s issue of The Atlantic, unveiled on Thursday.
Questions like “Is college doomed?” are loaded. The Atlantic cover qualifies its bold query by stating in the subhead that “college” refers to “traditional universities.” And “doomed” would more accurately convey the point if it was joined by “… to be disrupted.” It’s an effective hook, summing up the current moment of disenchantment brought about by higher education’s least attractive qualities: student debt, a sexual-assault epidemic, and steadily increasing tuition, to name a few. More...

18 août 2014

UAE students considering online study confused by new advice

NationalLogoBy Melanie Swan. Students considering online study have been left puzzled by a new list advising them of overseas universities that offer UAE-approved degrees.
The list, compiled by the Ministry of Higher Education and Scientific Research, contains a number of universities that do not offer online degree courses. More...

18 août 2014

Shanghai Rankings: No Suprise At Top ButChinese Rise Continues

http://www.ireg-observatory.org/templates/sub_business2/images/ireg_top2013.pngIn the top ten of the 2014 edition of Academic Ranking of World Universities, better known as the Shanghai Rankings there are no surprises. Harvard is first, followed by Stanford. Berkeley, now fourth, and MIT, now third, have changed places. A little further down, the biggest change is the University of Wisconsin – Madison, which has slipped from 19th to 24th place.
Newcomers to the rankings include Universiti Sains Malaysia and Stellenbosch University, South Africa. Another success story is King Abdulaziz University, Saudi Arabia, which has risen from the 200-300 band to the 150-200 mainly because of high scores for Publications and Highly Cited Researchers.
The rankings have six indicators: Alumni winning Nobel and Fields awards, Faculty winning these awards, Highly Cited Researchers, papers in Nature and Science, publications in the Science Citation Index and the Social Science index, and Productivity per Capita.
Source
Academic Ranking of World Universities 2014 Press Release
Academic Ranking of World Universities. More...

18 août 2014

Follow-up of CONFINTEA VI in Africa

The Association for the Development of Education in Africa (ADEA), the Canadian Department of Foreign Affairs, Trade and Development (DFATD) and UIL have launched.
Zankey Faba, an innovative network to focus on the specific needs of vulnerable young people in Africa in the fields of literacy and life skills.
The origin of this initiative is the multi-country research and policy-dialogue process entitled “Literacy and Life Skills Education for Vulnerable Youth”, which was launched in 2010 by the Canadian International Development Agency (CIDA) and UIL. Zankey Faba is a response to the action points developed at the CONFINTEA VI follow-up meeting in Africa.

Useful links:
Zankey Faba
Association for the Development of Education in Africa (ADEA). More...

18 août 2014

Improved ranking shows job cuts unnecessary

By Courtney Sloane (NTEU National Office). Melbourne University’s ranking in the top 50 universities in the world has left the NTEU questioning again the University's decision to cut 500 jobs.
The University has reallocated $70 million to research which will result in up to 500 job cuts between now and 2016. This is on top of a number of casual and fixed term jobs that have already been lost. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 825
Formation Continue du Supérieur
Archives