Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
4 mai 2016

Le rapport IGAS sur les expérimentations en matière d’IAE porte une rude critique à la pratique de l’Etat

4 mai 2016

Le rapport de l’IGAS sur les innovations dans l’IAE cite des actions avec ou par les entreprises mais ne les analyse pas

http://alternatives-economiques.fr/blogs/abherve/files/abherve.jpgSur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. Comme nous l’avons annoncé (voir Un rapport de l’IGAS met en évidence que l’IAE ne saurait se limiter à être évaluée comme une seule politique de retour à l’emploi et La mission IGAS sur l’IAE assimile innovation et regroupement des structures et La mission IGAS sur l’IAE confirme la nécessité de régler la question de la formation des salariés des ACI), nous poursuivons l’analyse du rapport de l’IGAS, Inspection Générale des Affaires Sociales,“ Innovations et expérimentations dans le secteur de l’insertion par l’activité économique”, en abordant le volet des relations avec les entreprises. Suite...

4 mai 2016

La mission IGAS sur l’IAE confirme la nécessité de régler la question de la formation des salariés des ACI

http://alternatives-economiques.fr/blogs/abherve/files/abherve.jpgSur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. Comme nous l’avons annoncé (voir Un rapport de l’IGAS met en évidence que l’IAE ne saurait se limiter à être évaluée comme une seule politique de retour à l’emploi et La mission IGAS sur l’IAE assimile innovation et regroupement des structures), nous poursuivons l’analyse du rapport de l’IGAS, Inspection Générale des Affaires Sociales,“ Innovations et expérimentations dans le secteur de l’insertion par l’activité économique”, en abordant le volet formation. Suite...

4 mai 2016

La mission IGAS sur l’IAE assimile innovation et regroupement des structures

http://alternatives-economiques.fr/blogs/abherve/files/abherve.jpgSur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. Comme nous l’avons annoncé (voir Un rapport de l’IGAS met en évidence que l’IAE ne saurait se limiter à être évaluée comme une seule politique de retour à l’emploi), nous poursuivons l’analyse du rapport de l’IGAS, Inspection Générale des Affaires Sociales,“ Innovations et expérimentations dans le secteur de l’insertion par l’activité économique”, en abordant le volet innovations. Suite...

3 mai 2016

Prospective Students in India Driven by Challenge of Standing Out

Résultat de recherche d'images pour "topuniversities.com"Written by Laura Bridgestock. The report, “What Matters to International Students? Focus on India” is based on a recent set of focus groups with prospective students in India, combined with the results of an international student survey. More...

3 mai 2016

New Report: How US Students Decide Where to Study Abroad

Résultat de recherche d'images pour "topuniversities.com"Written by Laura Bridgestock. A new report, published today by QS, explores the key factors influencing US students’ decisions about where to study abroad. Based on a series of focus groups with prospective students in the US, alongside global survey data, the report highlights US students’ strong concern with return on investment (ROI) and value for money. More...

3 mai 2016

Report finds extra value in international education

By Brendan O'Malley. International education contributes nearly A$1 billion (US$764 million) more to the economy than previously estimated, according to a report by Deloitte Access Economics, commissioned by the Department of Education and Training, which was released on Friday. Read more...

1 mai 2016

New report shows employer-sponsored degrees are around six times cheaper for taxpayers

On Thursday, 21st April 2016, the Higher Education Policy Institute will be publishing a new report entitled Making a Success of Employer Sponsored Education by Professor Dave Phoenix, Vice-Chancellor of London South Bank University and Chair of million+. More...

1 mai 2016

Report Ties State Aid to Improved Graduation Rates

http://chronicle.com/img/photos/biz/Ticker%20revised%20round%2045.gifBy . Report: “Examining the Role of the State: Need-Based Grants and Their Effect on Student Persistence and Degree Completion”

Author: Ray Franke, an assistant professor of higher education at the University of Massachusetts at Boston

Summary: Although other researchers have looked at how students benefit educationally from federal or institutional aid based on need, few researchers have specifically examined how need-based state aid helps its recipients’ prospects for college completion. More...

1 mai 2016

More Professors Say Undergraduates Need to Hone Research Abilities, Survey Finds

http://chronicle.com/img/photos/biz/Ticker%20revised%20round%2045.gifBy . Report: “Ithaka S+R US Faculty Survey”

Authors: Christine Wolff, Alisa B. Rod, and Roger C. Schonfeld; Ms. Wolff and Mr. Schonfeld are at Ithaka S+R, the consulting-and-research arm of the nonprofit group Ithaka, which focuses on technology in academe; Ms. Rod is associate director of the Empirical Reasoning Center at Barnard College

Summary: This latest edition of a survey that is conducted every three years found an uptick in faculty members who believe undergraduate students are arriving at college with inadequate research skills. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 332
Formation Continue du Supérieur
Archives