Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
4 octobre 2014

Maximizing the ROI of intellectual property

University Business LogoBy Chris Nicholson. Universities widely consider the revenue behind intellectual property to be a secondary concern. But even for the noble academic, there are dollars on the table. In terms of making money from inventions, New York University does pretty well. In 2013 it earned $214 million from intellectual property (IP) created through research, primarily in the schools of medicine and engineering and in the departments of computer science and physics. More...

12 septembre 2014

Companies invest in broader access to college – and in the future workforce

The Guardian homeBy Sarah Shemkus. With available jobs outpacing qualified candidates, some firms including Ernst & Young, Starbucks and even Walmart help steer youth to, and all the way through, higher education. Read more...
12 septembre 2014

Canada tops the heap for HE investment

By . The UK’s spending on higher education has fallen once again, with Canada taking over as the world’s biggest spender on universities. More...

8 août 2014

Evaluer la rentabilité et le ROI de vos formations

FAF.TTRentabilité et ROI
L'outil à télécharger ci-dessous vous permet de calculer le seuil de rentabilité d'un contrat de professionnalisation, d'un CDPI, d'un CIPI, ou d'une formation réalisée sur le plan de formation.

il permet également :

  • d'éditer la demande de remboursement d'une action sur le plan de formation
  • de calculer l'amplitude d'un CDPI
  • de calculer la durée d'un contrat de professionnalisation

Dès janvier 2014, le FAF.TT proposera aux entreprises de travail temporaire un nouvel outil de gestion de la formation, Gedeffi.
Rentabilité et ROI d'une action de formation.

Gedeffi
Ses principales fonctions
Calcul du ROI
Il inscrit les demandes de formation dans une démarche de formation investissement et de prise en compte du retour sur investissement - ROI et incite l’utilisateur à établir sa demande pour chaque action en calculant son ROI.
Il permet ainsi pour chaque action de calculer le coefficient seuil de rentabilité en fonction du nombre d’heures de délégation prévues et le nombre d’heures de mission nécessaire pour atteindre le seuil de rentabilité en fonction du coefficient pratiqué avec l’entreprise utilisatrice. Voir l'article...

4 août 2014

Uniting Higher Education Innovation and Scalability through Infrastructure

The EvoLLLutionBy  - EvoLLLution. This quote by Thomas MacDonald references the passing of the Dwight D. Eisenhower National System of Interstate and Defense Highways (commonly known today as the “interstate highway system”). In it, he speaks to the connection between infrastructure and progress, structure and innovation and infrastructure and wealth. More...

4 juillet 2014

L’emploi scientifique est l’investissement d’avenir par excellence

Que nous soyons ou non acteurs de l’enseignement supérieur et de la recherche, nous apportons notre soutien total aux conclusions de la réunion extraordinaire du Comité National de la recherche scientifique qui s’est tenue le 11 juin.

Source :  Change.org.

Recherche et enseignement supérieur de qualité sont indispensables à notre pays : réduction des inégalités, développement de l’esprit critique, de la capacité d’expertise, réponses aux grands problèmes sociaux et environnementaux, source de l’innovation et des emplois industriels futurs. Voir l'article...

23 juin 2014

« L’emploi scientifique est l’investissement d’avenir par excellence »

http://blog.educpros.fr/henriaudier/wp-content/themes/terrafirma_haudier/terrafirma/images/a10.jpgBlog Educpros de Henri Audier. Signez la pétition du Comité National de la Recherche Scientifique : « L’emploi scientifique est l’investissement d’avenir par excellence »
http://www.urgence-emploi-scientifique.org/
L’emploi scientifique est l’investissement d’avenir par excellence
Conserver en l’état le budget de l’ESR revient à prolonger son déclin. Stabiliser les effectifs ne suffirait pas non plus à redynamiser la recherche. Voir l'article...

4 mai 2014

Science investment by state ‘can increase private spending’

By . CaSE report kicks off lobbying for research ahead of next spending review. Investment in science and innovation should not be seen as a zero-sum game in which public and private investment can substitute for each other, a new report argues.
By international standards, the balance of R&D spending in the UK is skewed disproportionally towards the public sector, prompting calls from some observers for the state to pull back and for industry to invest more. But the report argues that there is a strong correlation between public research funding and private sector involvement in research. More...

25 avril 2014

Research says a college’s return-on-investment depends on this offering

eCampus NewsBy . In what seems like a no-brainer, the relationship between college majors and salary potential is becoming ever stronger in the wake of staggering student debt. Thanks to recent research, students and colleges now have a better idea on what majors offer the best ROI in today’s complex market. To put the research’s importance into perspective, new findings from a Pew Research Center study show that college graduates earn $17,500 more annually than their peers with high school diplomas aged 25 to 32. More...

30 mars 2014

What College Offers the Best Return on Investment? The Answer Is Still Elusive

By Jonah Newman. Harvey Mudd College, a small, STEM-focused, liberal-arts institution in Southern California, is the college with the highest “return on investment,” as determined by PayScale’s annual “College ROI Report,” released on Tuesday. Just like last year. And just like last year, that ranking isn’t as meaningful as you might think. As we discussed in a previous blog post, PayScale’s annual ROI rankings fall victim to some of the pitfalls of calculating the value of a college degree based on future earnings alone. More...

<< < 10 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >>
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 310
Formation Continue du Supérieur
Archives