Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
3 septembre 2008

Gérer les transitions: l'orientation tout au long de la vie en Europe

L'orientation tout au long de la vie joue un rôle clé dans les stratégies d'éducation et de formation au niveau européen. C'est le thème de la conférence qui a lieu à Lyon les 17 et 18 septembre. Programme_prévisionnel.
Monsieur Xavier Darcos, ministre français de l'éducation nationale, et Madame Odile Quintin, directrice générale de la direction générale éducation et culture (DGEAC), ouvriront cette manifestation. Réunissant 300 experts européens, celle-ci s'inscrit dans le cadre du programme "Education et Formation 2010", qui vise à renforcer la contribution de l'éducation et de la formation à la réalisation de la stratégie de Lisbonne dont l'objectif est de faire de l'Union européenne "l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde d'ici à 2010". Plus précisément, cette conférence a pour ambition d'identifier les convergences possibles pour améliorer l'orientation des jeunes au sein des systèmes éducatifs européens et de mesurer les progrès réalisés dans la mise en œuvre de la résolution relative à l'orientation, adoptée en 2004 par le Conseil de l'Union européenne et les représentants des Etats membres. Cette résolution met l'accent sur la nécessité d'une politique d'orientation aux niveaux national, sectorial, régional et local. Les services d'orientation doivent être disponibles à des moments et sous des formes qui encouragent tous les citoyens européens à continuer de développer leurs qualifications et leurs compétences tout au long de leur vie. A l'issue des travaux, un plan d'action pourra être proposé sous la forme d'une Résolution qui pourrait être adoptée lors du Conseil éducation, jeunesse, culture (EJC) des 20 et 21 novembre prochains.
Que reuneix 300 experts europeus, és part de "Educació i Formació 2010", que té per objecte enfortir l'educació i la formació a la consecució de l'estratègia de Lisboa que pretén perquè l'economia de la UE l'economia del coneixement més competitiva del món el 2010 ". Programme_prévisionnel. Més informació..

31 août 2008

Universities Association for Lifelong Learning

L'image “http://www.uall.ac.uk/images/banner/banner.jpg” ne peut être affichée car elle contient des erreurs.The Universities Association for Lifelong Learning (UALL) is the professional association for the lifelong learning community within higher education. UALL plays a leading role in national and international policy formulation, advocacy, research and practice in lifelong learning and continuing education. It has well-established links with all major agencies in lifelong learning and higher education including Funding Councils, UK Government Education and Lifelong Learning Departments, University and College Associations, Quality Assurance Bodies, as well as with other national and international organisations.
27 août 2008

Décret n°2008-824 du 21 août 2008 relatif à la FTLV des agents de la fonction publique

Retour à l'accueilPublication au Journal Officiel du 23 août 2008 du décret n°2008-824 du 21 août 2008 relatif à la formation professionnelle tout au long de la vie des agents de la fonction publique hospitalière.
Le décret n°90-319 du 05 avril 1990 relatif à la formation professionnelle continue des agents de la fonction publique hospitalière est donc abrogé. Décret n°2008-824.
. Suite...

18 août 2008

La Coopération entre les Régions pour apprendre tout au long de la vie : Les attentes de l’Europe face aux réalités régionales

6e Université européenne d’été de la FREREF pour Apprendre tout au long de la vie, du 22 au 24 septembre 2008 à Thessalonique.
L’Université européenne d’été de la FREREF se tiendra au siège du CEDEFOP à Thessalonique. Cette 6e session s’inscrira dans la continuité de l’université d’été 2007 de Luxembourg et permettra de faire le point sur les travaux interrégionaux en cours.

Since the Lisbon strategy, the European Commission and the member States have elaborated and updated Lifelong Learning global policies (through the Copenhagen, Maastricht and Helsinki processes) in order to complete the objectives defined in 2000. These policies define the European expectations and requirements in the field of Lifelong Learning.
Do regional and European policies match?
In which ways are the European policies implemented at the regional level? How do regional policies complete the Lisbon strategy objectives?
Do the Regions contribute to the objectives previously defined by the European Union in the field of Lifelong Learning? What are the main innovations in the Regions?

6 août 2008

Hungary : Lifelong Learning 2010

LLL2010 LogoTowards a Lifelong Learning Society in Europe: The Contribution of the Education System
The project focuses on the contribution of the education system to the implementation of lifelong learning and its role as a potential agent of social integration in Europe. Its aims and objectives are to study the effect of country-specific institutions on access of adults to the education system and to assess the effectiveness of access policies and practices in different EU member, as well as in associated countries and their implications for the creation of European knowledge society.
The project suggests a new evolutionary approach. Country-specific institutional systems are closely interrelated and complementary. These country-specific institutional 'packages' should shape the opportunities for lifelong learning and yield different outcomes of analogous political reforms. Thus, the development of lifelong learning policies and education systems can only be properly analysed by taking into account the mutual interdependence of institutional settings as well as different policies connected with lifelong learning within the country.

5 août 2008

Pan-European System of Lifelong Learning Validation for Sustainable Rural Development

Review of policies and systems of validation of non-formal learning at European level In-depth study of the validation/ accreditation needs in six activity sectors in rural areas. Formulation of proposals for a flexible system of qualifications, addressing all forms of learning.

25 juillet 2008

Thematic Forum on 'Continuing Education and Lifelong Learning', the Report

The thematic Forum on 'Continuing Education and Lifelong Learning' took place on 30 June 2008 in Brussels. It was attended by 70 participants representing stakeholders from Higher Education institutions, Business and the public sector. As follow-up to the European University–Business Forum the thematic forums are meant to explore more in detail topics that are relevant for the modernisation of Higher Education in Europe and more particularly in the context of University-Business Cooperation. Continuing Education.
Professor Michel Feutrie
, University of Lille and chairman of the European University Continuing Education Network (EUCEN) - Presentation
Ms Monika Thum-Kraft, Deputy Managing Director, Institute for Research on Qualifications and Training of the Austrian Economy (IBW) - Presentation
Mr Kees-Jan Van Dorp, Research Director, European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) - Presentation
Mr Jari Jokinen, Project Director, Ministry of Education, Finland - Presentation
Mr David Crosier, Programme Development Director, European University Association (EUA) - Presentation

23 juillet 2008

Palmenia Centre for Continuing Education à Helsinki

Palmenia Centre for Continuing Education is part of the University of Helsinki, which belongs to the League of European Research Universities (LERU). Benefitting from the University's broad foundation across a range of disciplines, Palmenia operates in diverse fields.
Palmenia operates at regional, national and international levels. In addition to current courses and other educational services, Palmenia designs and provides tailored programmes as well as research and development services to meet the needs of business life and the public sector.
Palmenia järjestää monipuolisia koulutus- ja kehittämispalveluja Helsingin yliopiston tieteenaloilta. Människor, organisationer och hela samhället förnyas genom att lära sig. Palmenia vill vara med och skapa en värld där lärandet värdesätts.
Главный офис Центра находится в Хельсинки, а 8 его отделений работают на территории Южной Финляндии. Руководит Центром профессор Кауко Хямяляйнен.
22 juillet 2008

CAUCE : Canadian Association for University Continuing Education

The mission of the association is to enlarge the scope and quality of educational opportunities for adults at the university level by enhancing the stature and expertise of those institutions and individuals devoted to providing those opportunities.  Although our focus is on university continuing education, our publications, programs and services are of interest to all continuing educators.

Canadian Association for University Continuing Education
21 juillet 2008

Continuing Education - University of Iceland

The institute is situated in the University area in a new building with a modern auditorium, three big session rooms, a computer laboratory and offices.
Since establishement in 1983 the institute has been the biggest provider of CE (continuing education) in the country and has offered ambitous courses and certificate programs at academic level. Number of courses and participants have grown year by year. Around 400 short courses and study programs are held yearly with more than 12.000 participants.
Enn tekið við umsóknum í Nám samhliða starfi. Nokkur sæti eru laus í sjö námsbrautir Endurmenntunar sem fara af stað núna í haust. http://www.endurmenntun.is/.

<< < 10 20 30 40 50 60 61 62 63 64 65 66 > >>
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 058
Formation Continue du Supérieur
Archives