Le 5 octobre, les professionnels de l’éducation et de la formation des adultes se sont retrouvés à l’Atomium pour fêter la Journée mondiale des enseignants.
Les coordinatrices EPALE des trois Communautés belges ont collaboré pour organiser cette journée qui fut centrée sur les évolutions et les synergies en matière d’Enseignement, de Formation et d’Emploi en ce 21ème siècle, dans les 3 Communautés de Belgique, en lien avec l’Europe et illustrée d’exemples concrets dans d’autres systèmes éducatifs. Voir l'article...
Vers une réingénierie des formations du travail social
Policy learning forum on professional development of teachers and trainers: what participants said
Cedefop’s first policy learning forum on professional development of vocational education and training (VET) teachers and trainers (21-22/11, Thessaloniki) made a good impression on the participants who engaged in hands-on discussions and activities. More...
How to make learning visible
Over 200 participants will explore strategies for implementing validation of non-formal and informal learning in Cedefop’s conference on how to make learning visible, in Thessaloniki on 28 and 29 November.
The conference is part of the first European vocational skills week, which is organised by the European Commission with Cedefop as a partner. More...
ReferNet partners and national representatives brought together at plenary meeting
Challenges and opportunities of working together were debated at the 14th annual plenary meeting of ReferNet, Cedefop’s network of institutions providing information on national vocational education and training (VET) in the EU Member States, Iceland and Norway. More...
Nottingham academic on casual contract: 'I had more rights as a binman'
By Aditya Chakrabortty. More than half of academics in the UK are on an insecure contract. Here, two lecturers speak of their struggle to make ends meet. More...
London attracts one-quarter of graduates from UK universities
By Katie Allen. Centre for Cities report finds 24% of new graduates in 2014 and 2015 were working in capital within six months of finishing. More...
L'Allemagne a peur pour la France
Par Institut Montaigne. Notre voisin d'outre-Rhin est fier d'être perçu comme une oasis de stabilité démocratique dans un monde instable. Mais les élites allemandes ont la hantise, après Trump et le Brexit, que la France choisisse le populisme. Voir l'article...
Les peuples européens et l’UE : le cas du Danemark
Par Institut Montaigne. Interrogé sur sa volonté de ne plus bénéficier d’un régime dérogatoire concernant l’espace européen de liberté, de sécurité et de justice (ELSJ), le peuple danois a répondu "non" à 53,1 % des suffrages lors du référendum organisé le 3 décembre 2015. Voir l'article...
England’s higher education system ‘in tatters’ – Report
England’s higher education system is “in tatters”, with some qualifications “on the verge of total collapse”, according to a leading think-tank, reports the Financial Times. Read more...