Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
4 novembre 2017

L’impact des données sur les métiers de la culture et des médias

Aquitaine Cap MétiersUne étude réalisée par Cap Digital évalue l'impact des données sur les métiers de l'audiovisuel, de la communication, de l'édition et de la presse. Plus...
4 novembre 2017

Le data impacte les métiers de la culture, de la communication et des médias

Selon le pôle de compétitivité Cap Digital et l'Afdas, le recours croissant aux données transforme les métiers de l’audiovisuel, de la communication, de l’édition et de la presse et fait appel à des compétences plus transverses. Plus...

31 octobre 2017

Protection des données, suite.

http://blog.educpros.fr/gilbert-azoulay/wp-content/themes/longbeach_gilbert/images/img01.jpgBlog Educpros de Gilbert Azoulay. La rentrée scolaire 2017 voit l’accélération de la mise en place du Plan numérique pour l’éducation (PNE) destiné à faire entrer l’école de plain-pied dans le XXIème siècle. Une révolution qui concerne déjà 25% des élèves, en touchera 3,3 millions à l’horizon 2018 et soulève des enjeux peu et mal connus. Plus...

31 octobre 2017

Protection des données : Are You Ready ?

http://blog.educpros.fr/gilbert-azoulay/wp-content/themes/longbeach_gilbert/images/img01.jpgBlog Educpros de Gilbert Azoulay. Votée le 27 avril 2016, la RGPD – Règlement général sur la protection des données – entrera en vigueur le 25 mai 2018. La réglementation laisse ainsi un peu plus de deux ans aux entreprises pour se mettre en conformité et adopter de bonnes pratiques en termes de sécurité informatique et de protection des données personnelles. Plus...

29 octobre 2017

New Insights on WP: A more radical approach to contextualised admissions

Résultat de recherche d'images pour "http://www.hepi.ac.uk/"More than half of all UK universities now draw on contextual data about the socio-economic circumstances of applicants when making undergraduate admission decisions. In doing so, these universities recognise that ‘equal examination grades do not necessarily represent equal potential’ and that ‘it is fair and appropriate to consider contextual factors as well as formal educational achievement, given the variation in learners’ opportunities and circumstances’. More...

26 octobre 2017

Shifting from access to success with data

University Business LogoColleges and universities across the United States have historically been judged on the basis of their ability to create access for students, making enrollment numbers one of the key metrics in determining institutional success. More...

26 octobre 2017

Real estate data with potential

University Business LogoThe University Data Hub leverages First American real estate databases that are comprised of both proprietary and public record sources, with property ownership data that covers 100 percent of the U.S. housing stock. More...

23 octobre 2017

IPEDS improved but needs better data

University Business Magazine logoThe U.S. Department of Education’s National Center for Education Statistics (NCES) has made key changes to the Integrated Postsecondary Education Data System (IPEDS), which is used to measure success rates in higher education. More...

18 octobre 2017

'Null States' and Our Postsecondary Obsession with Big Data

By Joshua Kim. Null States, the second book in the series, is the warning about the limits of big data driven decision making that we don’t quite understand that we need. More...

15 octobre 2017

Footnotes

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/large/public/confessions_of_a_community_college_dean_blog_header.jpgBy Matt Reed. The data on gender and enrollments. More...
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 410
Formation Continue du Supérieur
Archives