Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
27 novembre 2016

In Supercomputer Ranking China on Top

The 48th TOP500 international ranking of supercomputing capacity has been published. The list of 500 systems, from which a variety of sublists can be generated, was started in June 1993 and is published twice a year. The current authors are Erich Strohmaier of NERSC/Lawrence Berkeley National Laboratory, Jack Dongarra of the University of Tennessee, Knoxville, Horst Simon of NERSC/Lawrence Berkeley National Laboratory, and Hans Meuer of the University of Mannheim. More...

26 novembre 2016

Media rankings don't address crucial qualities of universities

University Business LogoSubmitted by Tim Goral. In the next several weeks, millions of high school seniors will apply to colleges and universities across the nation. If you are one of them — and if you come from a low-income family or are a minority student — I urge you not to look at higher education rankings systems that emphasize reputation, acceptance rates and alumni giving. More...

26 novembre 2016

Graduate employability ranking: the best university for getting a job

The Guardian homeBy Guardian Students. Stem-focused institutions dominate the new ranking, which sees seven UK universities place in the top 50. More...

26 novembre 2016

Visible Learning, le classement ultime des « bonnes pratiques » en éducation ?

The ConversationPar . Dispose-t-on enfin d’une méthodologie infaillible pour identifier les pratiques éducatives qui marchent le mieux ? C’est la question que l’on peut se poser devant le succès planétaire de l’ouvrage de John Hattie, « Visible Learning », initialement publié en 2008. Pour certains commentateurs, le chercheur néo-zélandais a même trouvé rien moins que le « Saint Graal » de la recherche en éducation ! Comment ? En proposant une démarche de mesure systématique des effets des actions pédagogiques sur la réussite scolaire qui permet de déterminer quelles sont les bonnes pratiques en éducation. Voir l'article...
26 novembre 2016

Tentative de classement des ed-techs

The ConversationPar . Au cours de mon précédant post, j’ai tenté de définir ce qu’était une ed-tech et les raisons de leur développement. Poursuivons la découverte de ces nouveaux acteurs en s’intéressant à leur typologie, leurs finalités et leurs business-models. Voir l'article...
25 novembre 2016

Classement mondial des universités : l'ENS et Polytechnique dégringolent

Par Paul de Coustin. A l’image de l’École normale supérieure et de l’École polytechnique, qui perdent respectivement 10 et 13 places, les universités françaises sont en chute libre dans la nouvelle édition du classement QS. Chaque année, la rentrée universitaire s’accompagne de la parution de nombreux classements des universités mondiales. Après le très contesté classement de Shanghaï, c’est au tour du fameux classement QS, réalisé par le think-tank spécialisé dans l’enseignement supérieur Quacquarelli Symonds, de distribuer les bons et mauvais points aux universités du monde entier. Voir l'article...

21 novembre 2016

What direction next for university rankings?

By Waldemar Siwinski. There are clear signs that a new order is emerging in the sphere of academic ranking. Over the past years rankings have stormed the higher education world and changed it or, at least, changed its image. Read more...

20 novembre 2016

The 7th Annual International Symposium on University Rankings and Quality Assurance 2015

Logo of the Bologna ProcessThe concept of university rankings is rapidly becoming one of the most important tools used by both students and academic professionals across the world. Universities use them to define their performance, professional reputation and status, whilst students use them to choose their future place of study and research. What originated as a consumer product aimed at undergraduate domestic students has now become both a manifestation and a driver of global competition and a battle for excellence in itself. More...
20 novembre 2016

EHEA - Consultative members - UNESCO - The World-Class University and Ranking: Aiming Beyond Status

Logo of the Bologna ProcessThe premier publication of the new series “Higher Education for a Knowledge Society” represents the first academic analysis of its kind detailing a major recent development in higher education – the rising prominence of the “world-class university”, as well as the phenomenon and impact of “ranking of higher education institutions”. More...
19 novembre 2016

La France sur la deuxième marche du podium des universités les plus prisées des recruteurs à travers le monde

Campus France11 établissements français dans le top 150 du palmarès des universités et grandes écoles.
Six établissements tricolores se hissent même dans le top 50 des recruteurs.
Ce résultat permet à la France de partager avec le Royaume-Uni et l’Allemagne, la deuxième marche du podium, derrière les Etats-Unis. Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 162
Formation Continue du Supérieur
Archives