By Herman Berliner. I just recently completed being the first reviewer of the periodic update prepared for an institution’s regional accreditor. I was also the second reviewer for another institution in this geographic area. And, in addition, I was very involved in preparing our own periodic review which was due at the same time. Overall, I have been involved with the regional accreditation and the regional accrediting agency for decades. Read more...
CCSF Applies for Accreditation 'Restoration' Option
City College of San Francisco this week applied to have its accreditation status restored, a solution that could buy the college two more years to work on fixing problems the Accrediting Commission for Community and Junior Colleges has identified. City College's lengthy accreditation crisis has become politicized. Read more...
All Knowledge Starts Somewhere in Faith
By Stanton L. Jones. It is bracing to have my institution—Wheaton College—held up in the pages of The Chronicle as the embodiment of “The Great Accreditation Farce,” the headline on Peter Conn’s essay. Conn suggests that Wheaton and other religious colleges are “intellectually compromised institutions” that betray the intellectual standards that should mark accredited institutions of higher education. Colleges like ours, he argues, “systematically undermine the most fundamental purposes of higher education,” a serious charge that deserves consideration. More...
Nouvelles pratiques : Évaluation et Accréditions, de l'AERES vers l'HCERES - Dispositif national et accréditation
Vendredi 11 juillet, nous organisons une conférence sur le thème : Nouvelles pratiques : Évaluation et Accréditions, de l'AERES vers l'HCERES - PARIS - Salle de conférence de la CPU.
11 juillet - Conférence du réseau
Vendredi 11 juillet, nous organisons une conférence sur le thème :Lieux - PARIS - Salle de conférence de la CPUNouvelles pratiques : Évaluation et Accréditions, de l'AERES vers l'HCERESCette journée s'articulera autour de l'évolution des dispositifs nationaux d’évaluations et d'accréditations, avec les témoignages de la CPU, du ministère et de l'AERES, des retours d’expériences en formation et en gouvernance ainsi que des ateliers autour des démarches et méthodes pour l'autoévaluation.Nous profiterons également du témoignage d'une démarche à l'international présenté par le Vice-recteur Qualité de la HES-SO - Haute École Spécialisée de Suisse Occidentale.Le programme définitif est à votre disposition en cliquant ICI. Réservez d'ores et déjà cette date sur vos agenda.
11 juillet 2014 - Conférence De l’AERES à l’HCERES - Nouvelles pratiques d’auto évaluation - Dispositif national et accréditation
Programme de la Conférence : Téléchargement
Inscription : cliquez ICI
De l’AERES à l’HCERES - Nouvelles pratiques d’auto évaluation - Dispositif national et accréditationVendredi 11 juillet 2014 (salle de conférence)09h00 Accueil des participants09h30 Présentation du déroulement de la journée09h35 Introduction10h00 Contexte et évolution des dispositifs nationaux : État des lieux et nouvelles exigences
11h00 Retour d’expérience Vague A - Formation
11h40 Retour d’expérience Vague E - Gouvernance
12h15 Déjeuner (à la charge des participants)13h30 Ateliers : Quelle démarches et quelles méthodes pour l’autoévaluation : Exemples d’outils15h00 Pause15h15 Conférence « Quelle place pour la qualité dans la planification stratégique d’une institution d’enseignement supérieur ? »
16h30 Conclusions de la journée
17h00 FinContact : contact@relier-univ.frRetrouver plus d’informations sur www.relier-univ.fr et www.amue.fr |
California Auditor Criticizes CCSF's Accreditor
Revocation of CCSF's Accreditation to Be Reconsidered
A College Loses Accreditation
Tous les établissements français possédant l'accréditation AACSB
Suite aux accréditations de l'EM Normandie et de l'ESC Dijon, plus d'une vingtaine d'écoles de commerce françaises disposent désormais du label international AACSB. Le point sur ces établissements ainsi que la procédure d'accréditation.
L'accréditation AACSB est délivrée par l'Association to Advance Collegiate Schools of Business, qui évalue la qualité d'une business school en tenant compte de nombreux critères, parmi lesquels il est possible de citer le niveau académique des professeurs, l'importance des moyens mis en œuvre, la démarche pédagogique entreprise, le système d'admission, les ressources financières. Suite...
Accreditor for Upstarts
By Paul Fain. Some details are emerging on two bids for new accrediting bodies for non-college providers of higher education, such as online course creators or issuers of digital badges. The Council for Higher Education Accreditation (CHEA) is an association that represents colleges and recognizes accrediting organizations. Read more...
The dangers of “because we have to” higher education accreditation
By Brad C. Phillips. A pervasive “because we have to” approach to higher education accreditation is contributing to the growing crisis of confidence in the value of college and the degrees it bestows. When faculty and higher education leaders declare “we complied,” it’s probably not good enough. This is evident in a new Gallup/Lumina Foundation poll, which reveals a troubling gap between what employers want from college graduates and how colleges are preparing students. While nearly all – 96 percent – of chief academic officers surveyed said they are confident they've prepared graduates to be successful in the workplace, just 11 percent of business leaders surveyed agreed with that statement. More...