Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
31 août 2014

Accreditation

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/blog_landing/public/provost.jpg?itok=k-3W3N__By Herman Berliner. I just recently completed being the first reviewer of the periodic update prepared for an institution’s regional accreditor.  I was also the second reviewer for another institution in this geographic area.  And, in addition, I was very involved in preparing our own periodic review which was due at the same time. Overall, I have been involved with the regional accreditation and the regional accrediting agency for decades. Read more...

4 août 2014

CCSF Applies for Accreditation 'Restoration' Option

HomeCity College of San Francisco this week applied to have its accreditation status restored, a solution that could buy the college two more years to work on fixing problems the Accrediting Commission for Community and Junior Colleges has identified. City College's lengthy accreditation crisis has become politicized. Read more...

5 juillet 2014

All Knowledge Starts Somewhere in Faith

By . It is bracing to have my institution—Wheaton College—held up in the pages of The Chronicle as the embodiment of “The Great Accreditation Farce,” the headline on Peter Conn’s essay. Conn suggests that Wheaton and other religious colleges are “intellectually compromised institutions” that betray the intellectual standards that should mark accredited institutions of higher education. Colleges like ours, he argues, “systematically undermine the most fundamental purposes of higher education,” a serious charge that deserves consideration. More...

30 juin 2014

Nouvelles pratiques : Évaluation et Accréditions, de l'AERES vers l'HCERES - Dispositif national et accréditation

Vendredi 11 juillet, nous organisons une conférence sur le thème : Nouvelles pratiques : Évaluation et Accréditions, de l'AERES vers l'HCERES - PARIS - Salle de conférence de la CPU.
11 juillet - Conférence du réseau
Vendredi 11 juillet, nous organisons une conférence sur le thème :Lieux - PARIS - Salle de conférence de la CPUNouvelles pratiques : Évaluation et Accréditions,  de l'AERES vers l'HCERESCette journée s'articulera autour de l'évolution des dispositifs nationaux d’évaluations et d'accréditations, avec les témoignages de la CPU, du ministère et de l'AERES, des retours d’expériences en formation et en gouvernance ainsi que des ateliers autour des démarches et méthodes pour l'autoévaluation.Nous profiterons également du témoignage d'une démarche à l'international présenté par le Vice-recteur Qualité de la HES-SO - Haute École Spécialisée de Suisse Occidentale.Le programme définitif est à votre disposition en cliquant ICI. Réservez d'ores et déjà cette date sur vos agenda
.

11 juillet 2014 - Conférence De l’AERES à l’HCERES - Nouvelles pratiques d’auto évaluation - Dispositif national et accréditation

Programme de la Conférence : Téléchargement
 
Inscription : cliquez ICI

De l’AERES à l’HCERES    -   Nouvelles pratiques d’auto évaluation  - Dispositif national et accréditation

Vendredi 11 juillet 2014 (salle de conférence)

09h00         Accueil des participants

09h30         Présentation du déroulement de la journée 

09h35         Introduction  

10h00         Contexte et évolution des dispositifs nationaux : État des lieux et nouvelles  exigences

- AERES : les changements dans l’évaluation des formations, Thierry CACHOT, délégué scientifique AERES à la section des formations et diplômes

- Cahier des charges et attendus  par le Conseil national de l'enseignement supérieur et de la recherche (CNESER), Thierry COME, MCF Université de Reims Champagne-Ardenne

11h00         Retour d’expérience Vague A - Formation

Auto-évaluation  croisée des formations pilotée par les établissements : Toulouse 3 et Lyon 1, Université Claude Bernard

- Philippe LALLE, VP CEVU, Université Lyon 1

- Régine ANDRE-OBRECHT, VP CEVU, Université Toulouse 3

11h40         Retour d’expérience Vague E - Gouvernance

- Mise en place de l’auto-évaluation de la gouvernance : évaluation interne/évaluation externe en 2014

- Pierre COURAUD, Directeur du développement UPEC (Université Paris Est Créteil) 

12h15         Déjeuner (à la charge des participants)

13h30         Ateliers :    Quelle démarches et quelles méthodes pour l’autoévaluation : Exemples d’outils

15h00         Pause

15h15         Conférence « Quelle place pour la qualité dans la planification stratégique d’une institution d’enseignement supérieur ? »

- Dr Denis BERTHIAUME, Vice-recteur Qualité HES-SO - Haute École Spécialisée de Suisse Occidentale

16h30         Conclusions de la journée

- CPU et RELIER

17h00         Fin

Contact : contact@relier-univ.fr

Retrouver plus d’informations sur www.relier-univ.fr et www.amue.fr                              

Programme_conférence_20140711_RELIER.pdf.

28 juin 2014

California Auditor Criticizes CCSF's Accreditor

HomeThe California State Auditor on Thursday issued a scathing report on the Accrediting Commission for Community and Junior Colleges (ACCJC), the regional accreditor that has come under fire for its handling of the City College of San Francisco crisis. The auditor's office said the commission acted in an inconsistent manner with its decision to terminate City College's accreditation. Read more...
22 juin 2014

Revocation of CCSF's Accreditation to Be Reconsidered

HomeAn independent panel on Friday instructed City College of San Francisco's accreditor, the Accrediting Commission for Community and Junior Colleges, to reconsider its decision last year to terminate the college's accreditation. The commission appointed a five-member panel to rule on the college's appeal of the termination decision. While City College may have deserved that decision when it was made, the panel ruled, the college's efforts to fix its problems during the last six months deserve a look by the commission. Read more...
22 juin 2014

A College Loses Accreditation

HomeBy Doug Lederman. The college commission of the Southern Association of Colleges and Schools has voted to strip Brewton-Parker College of its accreditation, putting the institution's eligibility for federal financial aid -- and perhaps its future -- at risk. The Georgia Baptist college had been on probation for the past year because of its failure to meet several of the Southern Association's requirements regarding financial stability and controls. Read more...
12 mai 2014

Tous les établissements français possédant l'accréditation AACSB

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaireSuite aux accréditations de l'EM Normandie et de l'ESC Dijon, plus d'une vingtaine d'écoles de commerce françaises disposent désormais du label international AACSB. Le point sur ces établissements ainsi que la procédure d'accréditation.
L'accréditation AACSB est délivrée par l'Association to Advance Collegiate Schools of Business, qui évalue la qualité d'une business school en tenant compte de nombreux critères, parmi lesquels il est possible de citer le niveau académique des professeurs, l'importance des moyens mis en œuvre, la démarche pédagogique entreprise, le système d'admission, les ressources financières. Suite...

10 mai 2014

Accreditor for Upstarts

HomeBy Paul Fain. Some details are emerging on two bids for new accrediting bodies for non-college providers of higher education, such as online course creators or issuers of digital badges. The Council for Higher Education Accreditation (CHEA) is an association that represents colleges and recognizes accrediting organizations. Read more...

26 avril 2014

The dangers of “because we have to” higher education accreditation

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSUa0Fk_7FQscWtrZHpz8OJg_QGcHVj2y63B7yEHt5K8aA7JDrjTD2O-wBy Brad C. Phillips. A pervasive “because we have to” approach to higher education accreditation is contributing to the growing crisis of confidence in the value of college and the degrees it bestows. When faculty and higher education leaders declare “we complied,” it’s probably not good enough. This is evident in a new Gallup/Lumina Foundation poll, which reveals a troubling gap between what employers want from college graduates and how colleges are preparing students. While nearly all – 96 percent – of chief academic officers surveyed said they are confident they've prepared graduates to be successful in the workplace, just 11 percent of business leaders surveyed agreed with that statement. More...

<< < 10 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >>
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 162
Formation Continue du Supérieur
Archives