Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
8 octobre 2015

A Terrific and Dismal View of What Influences CS Faculty to Adopt Teaching Practices

By Stephen Downes - Stephen's Web. A Terrific and Dismal View of What Influences CS Faculty to Adopt Teaching Practices
Mark Guzdial, Computing Education Blog, 2015/09/30
According to the study summarized here (but paywalled, so we can't evaluate it for ourselves), the major variable determining whether computer science teachers use a new pedagogical too is "whether students liked it". More...

8 octobre 2015

Hate Unicorns and the Culture They Breed

By Stephen Downes - Stephen's Web. Hate Unicorns and the Culture They Breed
Mark Suster, 2015/09/29

I can't even print the title of this item without a language warning, so skip past this one if you dislike obscenity (I'll never understand why a certain type of writer thinks it's ok to offend a large segment of the world's readership). More...

5 octobre 2015

Forbes Fantasies: Why Hillsdale College is not in the College Scorecard (hint, boring reasons)

By . Richard Vedder wrote a particularly uninformed article in Forbes on Friday about the Education Department (ED) not including Hillsdale College in the new College Scorecard. Freed from the burden of facts or research, Vedder let loose the dogs of conspiracy. More...

4 octobre 2015

Second Screen

http://www.epapercatalog.com/images/zeit-online-epaper.jpgVon Anna Katharina Bernzen. "Vertrauen in Medien", mit der Kommunikationswissenschaftlerin Kristina Juraite an der Universität Mannheim. Mehr...
4 octobre 2015

Die "Kritik" am "System"

http://www.epapercatalog.com/images/zeit-online-epaper.jpgVon Christoph Möllers. In der Ambivalenz zwischen Vernunft und Politik – warum der öffentliche Intellektualismus in der Klemme steckt. Mehr...
4 octobre 2015

Wer ist alt genug, um Aktien klug anzulegen?

http://www.epapercatalog.com/images/zeit-online-epaper.jpgVon Andreas Hackethal. Ein Professor, neun Fragen: Denn Finanzen sind nicht nur Glück, sondern auch eine Wissenschaft. Beat the Prof. Mehr...
4 octobre 2015

Falsch, beschränkt, weinerlich

http://www.epapercatalog.com/images/zeit-online-epaper.jpgVon Armin Nassehi. Der Debatte um den Professor als öffentlichen Intellektuellen fehlen inhaltliche Argumente.
Schon der Ausgangspunkt der Debatte enthält ein Fehlurteil: als gäbe es jene Professorinnen und Professoren nicht, die sich in öffentliche Debatten einmischen. Mehr...

Armin Nassehi

4 octobre 2015

Studenten-Plakate zur Wohnungsnot: Wie die Sardinen

http://www.spiegel.de/static/sys/v10/logo/spiegel_online_logo_460_64.pngVon . Gestapelt, gestopft, das Wohnheim droht zu platzen: 400 Studenten haben kreative Plakate zur Wohnungsnot gestaltet. Hier sehen Sie die besten Arbeiten. Mehr...

4 octobre 2015

Using ‘educational intelligence’ in retention

eCampus NewsBy . A new report has identified “educational intelligence” as a way to take a holistic view of student retention and student success based on efforts to leverage data to recruit, enroll, retain, graduate, and employ students. More...

4 octobre 2015

Why flipping the core is not sacrilege in higher education

eCampus NewsBy Paige Francis. As a proud recipient of an arts and sciences undergraduate degree, I fondly look back on the cattle call that was course selection for my first semester of college. It was common knowledge that you wanted to knock out as many core classes as possible right out of the gate. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 885
Formation Continue du Supérieur
Archives