By Stephen Downes - Stephen's Web. Beginning of the End For Open Web Data APIs?
Google is abandoning the Google search API (glad I never built anything that depended on it) and replacing it with an AJAX widget, which "forces you to hand over part of your web page to Google so that Google can display the search box and show the results the way they want." Just remember - when there is centralized ownership and control, there will eventually be limitations and restrictions intended solely for the benefit of that ownership, at your expense. It's true in the realm of world government, which is why we oppose fascism. It's also true in software. More...
Cultural Implications of Social Software, Teaching, and Learning: Ready or Not
By Stephen Downes - Stephen's Web. Cultural Implications of Social Software, Teaching, and Learning: Ready or Not
I think the title suggests more ambition than the paper delivers, but the result is still worth a look. The implications are drawn from Fast Company writers David Teten's and Scott Allen's 10 cultural implications of social software. Most of it has been said before and some of it (eg. "The prosumer is always right.") is dubious hype. Sessums also looks at the barriers to implementing social software in schools and argues, "advancing the adoption and use of social software in schools requires the three C's--comfort, confidence, and creativity. More...
INVITATIONS CONFERENCES – ATELIERS – TABLES RONDES - UN PARRAIN, UN EMPLOI
Manque de réseaux, d’orientation, … nos jeunes diplômés rencontrent bien souvent des difficultés pour s’insérer dans la vie professionnelle.
Pour les aider à trouver un emploi, la Région propose le dispositif « Un parrain, un emploi », en partenariat avec Pôle emploi.
Le 15 octobre prochain, ce sera notre dernière édition 2019 sous format Afterwork, et nous avons encore besoin de vous pour parrainer ces jeunes !
N’hésitez pas à participer pour témoigner, pour parrainer à nouveau ou conseiller ces jeunes !
Inscription : veronique.vanel@pole-emploi.fr
INVITATIONS CONFERENCES – ATELIERS – TABLES RONDES - QUALITE DE LA FORMATION
Nice : tout savoir sur la réforme de la formation professionnelle et le référentiel qualité
Le 3 octobre 2019 à Nice, AFNOR Provence-Alpes-Côte d’Azur, en partenariat avec l’AFQP 06, le FONGECIF PACA, l’OPCALIA et l’UPE 06, organise un rendez-vous pour se préparer au nouveau paysage de la formation continue.
Comprendre l’esprit de la réforme de la formation professionnelle 2019 et ses points-clés, découvrir ce que le référentiel national qualité va changer, savoir comment se mettre en ordre de marche pour répondre aux exigences de qualité… en particulier quand on est un organisme de formation assujetti à l’obligation de certification au 1er janvier 2021.
• Contexte et actualité de la réforme de la formation professionnelle
• Décryptage du Référentiel National Qualité
• Les modalités de certification
• Définir sa stratégie de marché et de certification
• Synthèse et recommandations
INVITATIONS CONFERENCES – ATELIERS – TABLES RONDES - REPONDRE AUX DIFFICULTES DE RECRUTEMENT
Dans le cadre des actions du groupe de travail sécurisation de parcours, nombre de manifestations sont organisées pour vous rencontrer et échanger sur la mise en œuvre opérationnelle des dispositifs emploi formation
Merci de vous inscrire directement aux ateliers ci-dessous
REPONDRE AUX DIFFICULTES DE RECRUTEMENT
Un atelier pour appréhender les difficultés de recrutement des entreprises et initier des actions en partenariat avec les acteurs et opérateurs du territoire
Myths, Research and Sharing
By Stephen Downes - Stephen's Web. Myths, Research and Sharing
Harold Jarche looks at flaws in corporate research, asking, "Is it plagiarism if you steal a lie?" Some companies are named. Hm. Of course, it would be pretty hard for me to plagiarize in this forum, as every word I write is subject to instant scrutiny. Jarche writes, "The free information and research is just as good, if not better, than the 'research' that is sold as fancy white papers to large, unsuspecting organisations." I agree. Of course, I would - but then again, I have to stand behind my work every day in a public forum. More...
The Names Database
By Stephen Downes - Stephen's Web. The Names Database
I received an email today, "Stephen Downes (stephen@downes.ca) sent you the invitation below on 10-18-2006 15:56 from namesdatabase.com." Pretty clearly I didn't invite myself to the service. Still, I go to the site and see, "Stephen Downes sent you here personally. Enter your info to find out why." I did this a while back, for some other name, and discovered they still don't tell you why - you have to pay them money first. So if you get an invite that appears to be from me from this service, ignore it. I didn't invite you. This site is part of the Classmates.com group of sites, an enterprise that is getting very spamlike and annoying. More...
Strategies and Frameworks for Institutional Repositories
By Stephen Downes - Stephen's Web. Strategies and Frameworks for Institutional Repositories
I'll say it again, because I can. Libraries should stop buying books, and start supporting local content; they should stop worrying about other people's content and begin hosting their own people's content. In this regard, "Institutional repositories (IRs) are proliferating as they become an indispensable component for information and knowledge sharing in the scholarly world" and "users now desire and expect transportable content that can be utilized within various digital environments and reused in multiple formats." Good level-headed and informed look at the subject. More...
Décisions d’enregistrement aux répertoires nationaux
Suite aux avis conformes de la commission de la Certification professionnelle portant sur des demandes d’enregistrement, avis produits lors de la séance du 10 septembre 2019, le Directeur général de France compétences a procédé à des décisions d’enregistrement aux répertoires nationaux.
Ces décisions sont publiées sur le site de France compétences et seront ultérieurement publiées au journal officiel de la République française.