Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
31 juillet 2014

Capacitación docente de calidad para mejorar los resultados educativos de América Latina

La calidad educativa se puede perfeccionar, acercando a través del e-learning instancias de formación a profesores y profesoras, que enfrenten la imposibilidad de acercarse a centros de formación por cuestiones geográficas o disponibilidad de tiempo. Un dato inquietante: aumenta la inversión en educación, pero no mejora su calidad.
por José Luis Lens Fernández, rector del Instituto de Educación Superior Max Weber (www.imwonline.org/). More...

31 juillet 2014

My first MOOC experience (part 1)

By Nicholas Standage. In the past year or so, I have been hearing a lot about MOOCs, how they are here to eliminate entry barriers to education, how they foster networking and flexibility while learning and even how they force lecturers to improve and adapt their lectures through the continuous feedback they receive. More...

31 juillet 2014

Why universities are using webinars to recruit international students

A significant number of universities in the world are using webinars to recruit local & international students. It’s not only a latent tendency, webinars have come to stay! More...

WHY DO UNIVERSITIES ARE USING WEBINARS TO RECRUIT STUDENTS INFOGRAPHIC

31 juillet 2014

Unow

Nous vivons un changement de paradigme majeur : l'éducation perçue comme une base évolutive, qui doit être enrichie et mise à jour tout au long de la vie, et non plus comme une base figée à l'issue de la formation initiale. Dans ce nouveau contexte où apprendre à apprendre devient clé, les acteurs de l'enseignement et les entreprises doivent réinventer leurs façons d’enseigner et de former. Les MOOC (Massive Open Online Course) et les SPOC (Small Private Online Course) seront des leviers dans cette modernisation. Platform's link. More...

31 juillet 2014

Open Edition

OpenEdition offre à la communauté scientifique quatre plateformes de publication et d’information en sciences humaines et sociales d’envergure internationale :

Ces quatre plateformes complémentaires constituent un dispositif d’édition électronique complet au service de l’information scientifique. Open Edition. More...

31 juillet 2014

UniversitePlus

UniversitePlus is a massive open online course (MOOC) platform which  aims to offer quality education from several universities across Turkey  for Turkish-speaking communities. Our objective is to become a model for how we can scale learning in the Middle East. UniversitePlus. More...

31 juillet 2014

iMooX

"Entwicklung einer Bildungsplattform und Bereitstellung von kostenlos zugänglichen Kursen mit multimedialen Inhalten für eine möglichst breite Bevölkerungsschicht" ist ein gemeinsames Projekt der Technischen Universität Graz und der Universität Graz. iMooX. More...

31 juillet 2014

Moodle

Moodle is a learning platform designed to provide educators, administrators and learners with a single robust, secure and integrated system to create personalised learning environments. You can download the software onto your own web server or ask one of our knowledgable Moodle Partners to assist you. Moodle Website. More...

31 juillet 2014

FUN - France Université Numérique

FUN est une plateforme de MOOC (Massive Open Online Courses, en français « Cours en ligne ouverts à tous ») mise à disposition des établissements de l’enseignement supérieur français et de leurs partenaires académiques dans le monde entier. Lancée par le Ministère de l’Enseignement Supérieur et de la Recherche en octobre 2013, cette initiative vise à fédérer les projets des universités et écoles françaises pour leur donner une visibilité internationale, et permettre à tous les publics d’accéder à des cours variés et de qualité où qu’ils soient dans le monde. FUN Website. More...

31 juillet 2014

iMOOC

MOOCs offered by Universidade Aberta are designed around the four main pillars of UAb.pt’s virtual pedagogical model: learner-centeredness, flexibility, interaction and digital inclusion. They combine autonomous and self-directed learning with a strong social dimension and they articulate the flexibility that distance online learners need with the pacing necessary to help them get things done. iMOOC. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 310
Formation Continue du Supérieur
Archives