Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
19 avril 2014

Citing grade inflation in high schools, elite program boosts its own marks

Go to the Globe and Mail homepageBy Caroline Alphonso. The prestigious International Baccalaureate diploma program is boosting the worth of its marks for its graduating high-school students, responding to what it sees as grade inflation in provincial education systems. More...

19 avril 2014

Soaring tuition costs force students to work more hours: analysis

cbc masthead logoBy Holly Moore. Canadian Centre for Policy Alternatives notes significant increases between 1975 and 2013. Many university students have to work double, triple and in some cases six times the number of hours in minimum-wage jobs to afford tuition costs compared to 40 years ago, according to Statistics Canada data analyzed by the Canadian Centre for Policy Alternatives. More...

19 avril 2014

Innovation: ‘Allocate resources for research’

The Express TribuneBy Our Correspondent. Former Higher Education Commission chairman Dr Attaur Rehman on Tuesday called on the government to allocate more resources to science, technology, research and innovation.
He was addressing a symposium on Bioequivalence and Bio-availability Studies organised by Centre for Bio-equivalence Studies and Bioassay Research, International Centre for Chemical and Biological Sciences University of Karachi at Al Raazi Hall. More...

19 avril 2014

La grande popularité du programme Erasmus auprès des Français

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaireLe programme d'échange international est, pour beaucoup de Français, l'un des symboles de l'Europe, avec l'Euro et la PAC. La raison d'un tel succès : Erasmus est notamment associé à la pratique des langues, à la découverte de l'Europe, mais aussi à la convivialité et à l'ouverture culturelle.
Erasmus est apprécié et plébiscité par les Français. L'agence Europe-Education-Formation France vient en effet de dévoiler les résultats d'un sondage relatif à la notoriété de ce programme international et les valeurs auxquelles les Français l'y associent. Suite...

19 avril 2014

Décrochage scolaire : les bons et les mauvais élèves européens

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaireLe taux de décrochage scolaire enregistré en Europe atteint 12 %, mais avec d'importantes disparités d'un pays à un autre, selon une étude Eurostat. La France fait office d'élève européen moyen, tandis que le Royaume-Uni, le Portugal et surtout l'Espagne ont encore d'importants progrès à faire en la matière.
Le taux de décrochage scolaire en Europe a baissé, mais s'avère encore relativement élevé, atteignant désormais la barre des 12 %, selon une étude Eurostat. Suite...

19 avril 2014

La part des jeunes adultes diplômés continue de s'élever en Europe

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaireLa part des personnes âgées de 30 à 34 ans qui, en Europe, ont achevé des études supérieures a gagné 13 points en une décennie, pour atteindre la barre des 37 % en 2013, révèle une étude Eurostat.
La part des jeunes adultes diplômés de l'enseignement supérieur commence à prendre de l'ampleur. Une étude d'Eurostat, l'office statistique de l'Union européenne, révèle en effet une augmentation constante du nombre de personnes âgées de 30 à 34 ans ayant achevé des études supérieures dans l'Union Européenne. Leur part atteint désormais 37 %, contre "seulement" 24 % en 2002, lorsque cette série statistique a été lancée. Suite...

19 avril 2014

Les jeunes pros attachent beaucoup d'importance aux réseaux sociaux

Orientations : études, métiers, alternance, emploi, orientations scolaire77 % des jeunes professionnels français considèrent que les réseaux sociaux sont utiles pour "construire son futur réseau", et 52 % estiment qu'il est aujourd'hui indispensable d'y être inscrit, révèle une étude CSA pour LinkedIn.
Les réseaux sociaux professionnels sont considérés comme un facteur très important d'évolution professionnelle par les jeunes français. Une étude CSA réalisée pour LinkedIn révèle ainsi que 56 % d'entre eux y sont inscrits, et 77 % estiment que c'est utile pour "construire son réseau professionnel". Suite...

19 avril 2014

From “soft power” to “economic diplomacy”

From “soft power” to “economic diplomacy”: A comparative look at the implications of changing rationales for international education on the federal role in higher education in the U.S. and Canada.
International education, formerly viewed as a nation’s “soft power” strategy engaged federal governments through their responsibility for international diplomacy and foreign relations.  This policy approach has now diversified to a revenue generating approach, skilled migration approach and a capacity building approach,  and is increasingly linked to national economic success and prosperity, thus intensifying the need for a more targeted and coordinated role for national governments.  In January 2014, the Canadian federal government took an unprecedented step and announced its first ever international education policy, Canada’s International Education Strategy: Harnessing Our Knowledge Advantage to Drive Innovation and Prosperity.  In the U.S. , although the Department of Education announced its first–ever international strategy in November 2012, Succeeding Globally Through International Education and Engagement,  the absence of a comprehensive and clearly laid out national strategy is lamented. More...

19 avril 2014

Learning and teaching experiences in transnational education

The Higher Education Academy (HEA) is pleased to announce the publication of two new reports focusing on the quality of learning and teaching in transnational education (TNE); one focusing on the student perspective (commissioned from the National Union of Students (NUS)) and the other focusing on the perspective of UK staff leading or delivering TNE, led by the HEA. More...

19 avril 2014

Student approaches to learning seminar available online

The HEA’s research seminar/webinar series continued on 8 April, when Dr Michael Tomlinson, University of Southampton, spoke about the impact of policy changes on student approaches and attitudes to learning in higher education (HE). The seminar coincided with the launch of a research report funded by the HEA. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 058
Formation Continue du Supérieur
Archives