Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
20 octobre 2016

Brain-inspired device to power artificial systems

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. New research has demonstrated that a nanoscale device, called a memristor, could be used to power artificial systems that can mimic the human brain. More...

20 octobre 2016

How important is technology in education?

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Technology is slowly and steadily making a foray in education. Knowledge is no more limited to books and the use of platforms such as websites, apps, videos, live chats, etc., have taken it to another level. More...

11 octobre 2016

EdTech made in France : filière dynamique mais…

http://blog.educpros.fr/gilbert-azoulay/wp-content/themes/longbeach_gilbert/images/img01.jpgBlog Educpros de Gilbert Azoulay. Voici une enquête passionnante réalisée par News Tank  sur la filière Ed Tech et les start-up qui la compose. On y découvre un monde à fort potentiel, qui peut sans doute mieux faire pour porter la compétitivité française. Suite...

10 octobre 2016

Manifeste pour une technologie du dissensus

http://blog.educpros.fr/francois-fourcade/files/2013/10/blog-f-fourcade.jpgSur le blog Educpros de François Fourcade. Pourquoi est-ce si difficile aujourd’hui, en entreprise, de sortir de « routine island » ? De s’extraire de cette zone de confort, qui sans être de tout confort, loin de là, reste néanmoins une position rassurante ? Et ce n’est pas faute d’envoyer les managers opérationnels en formation. Voir l'article...

9 octobre 2016

Comment la technologie modifie notre mémoire

Logo - Thot CursusPar Alexandre Roberge. Il est souvent dit d’Internet qu'il a abruti notre mémoire. Le brutal constat n’est pas entièrement faux. Nous nous en remettons fréquemment à nos téléphones pour nous rappeler de numéros, Google (ou tout autre moteur de recherche) est devenu l’aide-mémoire dès que nous avons une question de grammaire, d’histoire, de géographie, de mathématiques, etc. Voir l'article...

9 octobre 2016

#edenRW9 Community of Inquiry Framework: new directions and research opportunities

Inge Ignatia de WaardBy Inge Ignatia de Waard. Interesting idea of moving from teaching to teacher presence, where each one of us can be the teacher in a community. Context is changing, this means roles are changing. This is more about teaching and learning, making a transition like this can make a significant contribution to the higher educational reform. Read more...

9 octobre 2016

#edenRW9 A scholarly life online @veletsianos

Inge Ignatia de WaardBy Inge Ignatia de Waard.  Finally, I got to meet George Veletsianos (http://www.veletsianos.com/) and the pleasure of hearing his keynote liveblog from EDENRW9.  
open/social/digital scholarship: how does that influence each of our professional practice? 
But we as academics are not only online for professional reasons, we are also humans with lives... online. Read more...

9 octobre 2016

Student-Centered Educational Software

By . Last year I wrote a long rant about how the Gallup-Purdue survey studying the impact of higher education on wellbeing shows that our well-intentioned desire to ensure schools are providing a “quality education” is causing us to measure the wrong things in ways that deform the whole system. More...

9 octobre 2016

PEARSONalized Learning

By . I have been pretty relentless in mocking Knewton CEO Jose Ferriera for his “robot tutor in the sky” description of the company’s adaptive learning product. And I pledge to continue this proud tradition. It’s the gift that keeps on giving. More...

9 octobre 2016

Educational Software Patents: A Call to Vendors

By . A number of people responding to the Chronicle’s article on the Elsevier patent asked me to write something about it. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 825
Formation Continue du Supérieur
Archives