Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
17 avril 2017

iMaginez une méthode innovante pour apprendre les mathématiques

Blog Educpros de Xavier Pavie. A chaque évaluation internationale des systèmes éducatifs, Singapour est en tête des classements, c’est le cas avec PISA (Programme for Internation Student Assessment) ; et plus particulièrement en ce qui concerne les mathématiques avec le TIMMS (Trends in International Mathematics and Sciences Studies), au point de nommer celle-ci la « méthode singapourienne ». Voir l'article...

16 avril 2017

Enseigner les maths hier et aujourd’hui

Logo - Thot CursusPar Denis Cristol. Le vieux modèle de la classe ne correspond plus à nos besoins. Cette façon d’apprendre est fondamentalement passive, alors qu’à notre époque nous devons adopter une démarche active. Ce modèle consiste à regrouper les élèves  du même âge pour leur faire suivre un programme unique en espérant qu’ils en retiendront quelque chose. Voir l'article...

16 avril 2017

La formule gagnante des Legos en mathématiques

Logo - Thot CursusPar Alexandre Roberge. Le rapport aux mathématiques n’est pas simple. Il est à la fois concret et abstrait. Facile de se représenter des figures géométriques comme un cube ou un tétraèdre. Or, d’autres notions demandent plus de gymnastique mentale. L’algèbre et les fractions, quand elles ne sont pas mises en contexte, sont ardues à se figurer, encore plus quand l'apprenant est jeune. Voir l'article...

16 avril 2017

LaTex et la base de la communication mathématique

Logo - Thot CursusPar Denys Lamontagne. Beaucoup de communications mathématiques partent du principe que tous comprennent les caractères utilisés, sont familiers avec la syntaxe mathématique et savent faire la différence entre les termes utilisés, par exemple, entre paramètres, opérateurs et fonctions. Voir l'article...

16 avril 2017

MIT BLOSSOMS enters first-of-its-kind partnership with charter school

eCampus NewsNew initiative will add BLOSSOMS learning videos to curriculum in effort to advance STEM education for high school students while simultaneously enhancing teacher development. More...

16 avril 2017

New Trump laws will support women in STEM fields

eCampus NewsBy Laura Ascione. President Donald Trump has signed two bills aimed at increasing the number of women who pursue entrepreneurial endeavors and space-related STEM careers. More...

15 avril 2017

Trump administration aims to boost female involvement in STEM

University Business LogoSubmitted by Stefanie Botelho. Ivanka Trump and U.S. Secretary of Education Betsy DeVos commemorated Women's History Month at a Tuesday event at the Smithsonian Air and Space Museum in Washington, DC, to encourage young girls to consider careers in science, technology, engineering and math (STEM) fields. More...

14 avril 2017

Students enjoy science at school, but most still don’t see it as a career option

The ConversationSTEM skills are said to be important across different career paths. And skilled STEM graduates are said to contribute to the competitiveness and productivity of the economy – with these skills considered to be crucial in many sectors. More...
14 avril 2017

Undergraduate Research Experiences for STEM Students: Successes, Challenges, and Opportunities (2017)

The National Academies PressUndergraduate research has a rich history, and many practicing researchers point to undergraduate research experiences (UREs) as crucial to their own career success. There are many ongoing efforts to improve undergraduate science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education that focus on increasing the active engagement of students and decreasing traditional lecture-based teaching, and UREs have been proposed as a solution to these efforts and may be a key strategy for broadening participation in STEM. In light of the proposals questions have been asked about what is known about student participation in UREs, best practices in UREs design, and evidence of beneficial outcomes from UREs. More...

10 avril 2017

Research: Let’s Move STEM Learning Earlier

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. According to a new research project, children who engage in scientific activities at an early age (between birth and age 8) develop positive attitudes toward science, build up their STEM “vocabularies” and do better at problem solving, meeting challenges and acquiring new skills. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 785 303
Formation Continue du Supérieur
Archives